راهنمای راه اندازی خط تولید آب معدنی در سال 1401

راه اندازی خط تولید آبمعدنی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با اینکه در بازار ایران، 70 درصد از آب های بسته بندی شده ، آب های معدنی هستند، برچسب “آب های آشامیدنی” بیشتر به چشم میخورد و از طرفی اکثر مردم تفاوت آن را با آب های آشامیدنی نمیدانند.

حتما ببینید: لیست قیمت خط تولید آب معدنی

تفاوت شاخصی که در آب های آشامیدنی و آب های معدنی وجود دارد، در طبیعی بودن آب های معدنی و  مواد افزودنی  آب های آشامیدنی است. گرچه از نظر رعایت بهداشت و فرآیند های تولید و تعداد پرسنل و حتی وزن بطری آب یکسان هستند ولی تفاوت های شاخصی بین این دو کارخانه وجود دارد.

یکی از مواردی که در احداث کارخانه های تولید آب معدنی باید حتما در نظر گرفته شود، محل کارخانه است. از آنجا که آب های معدنی باید از سفره های زیر زمینی در مناطق بکر استحصال شوند، محل کارخانه نیز باید در همین مناطق دایر گردد و به دور از هرگونه آلودگی باشد. این درحالی است که جهت احداث کارخانه های تولید آب آشامیدنی چنین شاخصی مد نظر نیست و میتوان در یکی از شهرک های صنعتی احداث کرد و حتی در صورت آلوده شدن محصول میتوان آب را طی مراحل و فرآیند های شیمیایی، از آلودگی پاک کرد.

مورد دیگری که باید در مورد تفاوت این دو خط تولید در نظر گرفت ثبات نسبی پارامتر های معدنی است. در آب های معدنی، پارامتر های معدنی مثل نیترات، کلسیم، سدیم و … باید آنالیز شود و در هر چهار فصل از ثبات مشخص و یکسانی برخوردار باشد ولی در خطوط تولید آب های آشامیدنی چنین پارامتری شرط نیست و میتواند در فصول مختلف در تغییر باشد.

در مقاله (درباره خط تولید آب معدنی ) به صورت ویدیویی گشتی در یک کارخانه ی تولید آب معدنی زدیم و به طور خلاصه با دستگاه های مورد نیاز این کارخانه آشنا شدیم. در ادامه یک خط تولید با ظرفیت پایین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی راه اندازی خط تولید آب معدنی و آب آشامیدنی

دستگاه های مورد نیاز جهت خط تولید آب معدنی

در مقاله ی ” راهنمای خرید دستگاه شیرینگ پک تونلی ” به تفضیل از زوایای مختلف به بررسی این دستگاه پرداختیم همچنین با انواع نایلون شیرینگ و کاربرد هر کدام نیز آشنا شدیم. خط تولید آب های آشامیدنی شامل ماشین آلات مختلفی است که در ادامه به طور خلاصه بیان خواهد شد.

دستگاه های به کار رفته در هر دو خط تولید آب های بسته بندی بسیار مشابه است. از جمله این دستگاه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

توجه کنید که در این خط تولید، دستگاه های خط تولید آب معدنی با ظرفیت تولید پایین، مورد بررسی قرار گرفته است.

خط تولید آب معدنی مورد بررسی با ظرفیت تولید ۳۰۰۰ بطری ۱.۵ لیتری و ۴۰۰۰ بطری ۵۰۰ سی سی می باشد و حداقل مساحت مورد نیاز جهت استقرار این دستگاه ها  ۲۷۰ متر است.

ماشین آلات تصفیه ٬ پرکردن و بسته بندی شامل :

۱- دستگاه تری بلوک  – مجموعه بطری شویی پرکن و درب بندی تمام اتومات

۲- دستگاه لیبل چسبان – برچسب زن لیبل روی بطری

۳- دستگاه جت پرینتر – جهت چاپ تاریخ مصرف روی بطری

۴- دستگاه بادکن بطری  – جهت تهیه بطری از پریفورم خام

۵- دستگاه شیرینگ پک تونلی و فیلم شیرینگ آب معدنی  –  جهت بسته بندی ۶ و ۱۲ تایی بطری ها

۶- نوار بالابر بسته های شیرینگ شده  – جهت بارگیری و پالت گذاری محصول

دستگاه های و ماشین آلات تصفیه و نگهداری آب قبل از بسته بندی شامل :

1- دستگاه اشعه UV ضد عفونی کننده و ازون زن

2 – دستگاه تصفیه آب RO با ظرفیت حداقل 50،000 لیتر در روز

3- مخازن ۱۰،۰۰۰ لیتری

4- نوار نقاله ریل زمینی ۶ الی ۱۰ متر

5- لوله کشی ٬ برق کشی و نصب و راه اندازی

6 – تاسیسات آزمایشگاهی

اگر قصد راه اندازی خط تولید اب های بسته بندی ، چه خط تولید و بسته بندی آب معدنی و چه خط تولید و بسته بندی آب آشامیدنی را دارید، میتوانید از طریق پلتقرم ویترین نت از قیمت بروز دستگاه ها مطلع شوید و با تامین کننده ها مستقیما و بدون واسطه ارتباط بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

3 دیدگاه برای “راهنمای راه اندازی خط تولید آب معدنی در سال 1401

  1. دمستانی گفته:

    سلا میشه لطفا این مطلب به همراه شما ه بنده رو از سایتتون بردارید.مدام تماس میگیرند ودر مورد راه اندازی خط تولید سوال میکنند.احتمالا اشتباهی رخ داده.شماره بنده۵۰۰۳هست.با تشکر

  2. دمستانی گفته:

    سلام.
    تمام خط تولید آب آشامیدنی آماده وجو دارد.این سیستم دریکی از نیروگاههای کشوراست که برای آب آشامیدنی نیروگاه مورد استفاده قرار میگرفت.این سیستم تمام اتوماتیک است.هدف اینست که این سیستم به کارخانه تولید آب آشامیدنی تبدیل شود.آزمایشگاه مجهز کنترل کیفیت آب نیز درنیروگاه وجود دارد.فقط نیاز به دستگاه پرکن اتوماتیک وبسته بندی ولیبل زن وجود دارد.لطفا قیمت دستگاههای مورد نیاز را اعلام فرمایید.ظرفیت تولید2000لیتر درساعت است.فقط نیاز به دستگاههای پرکن وبسته بندی ولیبل زن واحتمالا دستگاههای دیگر است که بتوان آنرابه بازار عرضه کرد.درمورد فضای دستگاههای مورد نیاز نیز لطفا اظهار نظر فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *