نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است که نحوه کار آن بسیار ساده و راحت است. این دستگاه ها بر اساس مدل خود با سوخت‌های مختلف گرما و حرارت ایجاد می‌کنند. حرارت تولید شده موجب می شود که رطوبت و آب موجود در سبزی و میوه ها تبخیر شود و چیزی که باقی می ماند، میوه و سبزی خشک باشد. دستگاه ميوه خشک كن می تواند بر اساس مدل خود میزان تولیدی بالایی داشته باشد و در هر شکل نیاز شما را به طور کامل پاسخگو باشد.

پیش از این با تاسیس کارگاه میوه خشک کنی و راه اندازی خط تولید سبزی و میوه خشک آشنا شدیم. همچنین مشخصات و مراحل تولید میوه و سبزیجات خشک نیز معرفی شدند. در ادامه در خصوص نحوه کار انواع دستگاه سبزی و ميوه خشك كن صنعتی در صنایع غذایی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی

انواع دستگاه سبزی و ميوه خشك كن

برای بررسی نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی باید مدل آن را نیز در نظر بگیریم. به طور کلی این نوع از ماشین آلات صنایع غذایی در دو مدل در بازار موجود هستند که در زیر آن ها را نام خواهیم برد و به نحوه کار هر کدام اشاره خواهیم کرد.

نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی تونلی

دستگاه خشک کن میوه و سبزی و انواع آن نحوه کارکرد متفاوتی دارند. دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی تونلی از ساختار کاملا اتوماتیک استفاده می کند و فقط با قرار دادن میوه ها و سبزی ها بر روی تسمه های دستگاه عمل خشک کردن آغاز می شود. این دستگاه ها می توانند از ساختار نیمه اتوماتیک و اتوماتیک کامل استفاده کنند، ولی به طور کلی نیاز به استفاده از دست برای جا به جایی وسایل نیست.

در مدل های نیمه اتوماتیک یک اپراتور با استفاده از پدال تعبیه شده در کنار دستگاه، مراحل مختلف کار را انجام می دهد و با فشردن پدال، میوه ها و سبزی ها را به مرحله بعدی کار انتقال می دهد.

نحوه کار دستگاه سبزی و ميوه خشك كن صنعتي تونلی بسیار ساده است. میوه‌ها و سبزی‌ها بعد از قرار گرفتن بر روی تسمه نقاله دستگاه به داخل بدنه دستگاه که موتورهای حرارتی در آن قرار دارند برده می‌شوند. در این قسمت محفظه بسته می شود و محصولات موجود در برخورد با حرارت تولید شده توسط دستگاه خشك كن ميوه و همچنین فن های انتقال هوا قرار می گیرند. به طور کلی دستگاه ميوه خشك كن تونلی سریع تر از مدل کابینتی عمل خشک کردن را انجام می دهد و قدرت بالاتری دارد. پس از صرف مدت زمان لازم بر اساس نوع میوه و سبزی موجود در داخل محفظه، میوه ها و سبزی های خشک شده از محفظه خارج می شوند و آماده بسته بندی هستند.

نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی کابینتی

نحوه کار دستگاه سبزی و ميوه خشك كن کابینتی

مدلهای کابینتی خشك كن ميوه بر خلاف مدلهای تونلی ميوه خشك كن ظرفیت کمتری دارند ولی می توان در تمامی مراحل خشک شدن میوه ها و سبزی ها را بررسی کرد و از خشک شدن صحیح تمامی آن ها اطمینان حاصل کرد. مدل کابینتی ميوه خشك كن همانند کمدی بزرگ است که قفسه های مختلفی دارد. میوه ها و سبزی ها به شکل مشخص و دقیق روی این قفسه ها قرار داده می شوند و سپس درب دستگاه ميوه خشك كن بسته می شود و حرارت وارد کابینت می شود تا بتواند میوه ها و سبزی ها را خشک کند. به دلیل وجود پنجره های شیشه ای، شما می توانید مراحل خشک شدن را بررسی کنید و در صورت وجود مشکلی کار را متوقف و مشکل را برطرف کنید.

نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی کابینتی ساده تر از مدل تونلی است و پس از خشک شدن و پایان کار دستگاه، می توانید به راحتی محصولات آماده را از دستگاه خارج کرده و بسته بندی کنید. این دستگاه خشك كن ميوه در مقایسه با مدل تونلی ظرفیت کمتری دارد ولی در مقابل می توانید کیفیت بالاتری را از آن انتظار داشته باشید.

دستگاه سبزی و ميوه خشك كن گازسوز

نکته مهم در رابطه با نحوه کار دستگاه سبزی و ميوه خشك كن صنعتي در این است که شما می توانید از مدل های گازسوز نیز استفاده کنید.

در صنایع غذایی برخی از مدل این دستگاه در صورت عدم استفاده از فن های برقی نیازی به استفاده از نیروی الکتریکی ندارند و می توانید از موتور تمام گازسوز استفاده نمایید. مدل های دوگانه سوز نیز وجود دارند و نحوه کار دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی دوگانه سوز نیز همانند مدل های معمولی است و فقط از سوخت گاز برای تولید حرارت و از برق برای حرکت فن ها و تسمه ها استفاده می کند.

انواع دستگاه خشک کن صنعتی سبزی و میوه

قیمت دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع غذایی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه خشک کن میوه و سبزی از جمله قیمت دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات خانگی بپردازید.

در صورتی که نیاز به راهنمای خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی نیاز دارید، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید تا بهترین و مناسب ترین خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی را بسته به کسب و کار خود داشته باشید. همچنین توجه به 10 سوال مهم خریداران درباره دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی نیز می‌تواند کمک خوبی برای خرید دستگاه خشك كن ميوه و سبزی باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *