8 مزیت‌ استفاده از پلتفرم‌های تجارت B2B برای شرکت‌های کوچک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مسلما شما برخلاف شرکت‌های بزرگ و غول‌های صنعتی بودجه‌ عظیمی برای بازاریابی و تبلیغات ندارید و همچنین شناخت مخاطب هدفتان از برند شما به اندازه همان شرکت‌ها نیست. خوشبختانه راه حل این مشکلات و موانع مانند قدیم کار سخت و پرهزینه‌ای نیست. شنیدن یک سری از عبارات تکراری مانند جملات زیر از سمت تامین کننده‌ها برای وارد نشدن به دنیای دیجیتال امری طبیعی است:

  • خریداران محصولات ما در فضای آنلاین نیستند.
  • رقبای ما از اطلاعاتی مانند عکس و ویدوهای محصولات ما استفاده می‌کنند.
  • گذاشتن قیمت داخل سایت باعث به هم خوردن بازار می‌شود.
  • کسی محصولات ما را به طور آنلاین خریداری نمی‌کند.

ما در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا جملاتی از این قبیل صحت ندارند و فعالیت آنلاین یک امر ضروری مخصوصا برای شرکت‌های نوپا است. گرچه رقبای شما برای به دست آوردن اطلاعاتتان از روش‌های دیگر نیز می‌توانند استفاده کنند.

مسلما شما برخلاف شرکت‌های بزرگ و غول‌های صنعتی بودجه‌های عظیمی برای بازاریابی و تبلیغات ندارید و همچنین شناخت مخاطب هدفتان از برند شما به اندازه همان شرکت‌ها نیست. خوشبختانه فائق آمدن بر این مشکلات و موانع مانند قدیم کار سخت و پرهزینه‌ای نیست.

به طور کلی اینترنت و فضای آنلاین و به خصوص پلتفرم‌های B2B مانند Alibaba.com ، indiamart.com (و البته ویترین نت!) رشد کسب و کار را در فضای آنلاین از طریق ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و خریداران در سرتاسر دنیا و به خصوص کشور مستقر در آن به طرز گسترده‌ای آسان کرده‌اند که به افزایش فروش شرکت منجر می‌شود. اما اگر به هر دلیلی هنوز از این پلتفرم‌ها برای رسیدن به فرصت‌های جدید استفاده نمی‌کنید، 8 مزیت بزرگی که از دست می‌دهید در زیر آورده شده است:

  1. سرمایه گذاری کم در پلتفرم‌های B2B در ازای برگشت سرمایه زیاد

اکثر پلتفرم‌های آنلاین B2B آنلاین عضویت‌های سالانه‌ای برای خرید دارند که بازه 300 تا 3000 دلار را پوشش می‌دهد، اما در ازای این رقم شما در کنار دسترسی کامل به لیست خریداران از امکانات دیگر این سایت‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید که در مقایسه با دیگر هزینه‌ها برای جذب مشتری به صرفه‌تر است. در قبال استفاده از این پلتفرم‌ها نه تنها رقم زیادی در هزینه‌های مختلف تبلیغاتی صرفه‌جویی می‌کنید بلکه دسترسی بهتر و نزدیک‌تری به مخاطب هدف خود دارید. (قابل ذکر است که حداقل عضویت سالانه ویترین نت در حال حاضر مبلغ 1,417,800 تومان معادل با حدودا 130 دلار است که در مقایسه با پلتفرم‌های فعال در خارج از کشور رقم مناسب‌تری است)

بیشتر بخوانید: قابلیت خرید پله برای قرار گرفتن در لینک‌های اول صفحات لیستی

  1. دسترسی به تعداد زیادی خریدار و تامین کننده در سایت‌های B2B

مهم ترین مزیت فعالیت در پلتفرم‌های B2B بانک اطلاعاتی بیشماری است که شامل خریداران، تولید کننده‌ها، وارد کننده‌ها و صادرکننده‌ها می‌شود که مثل خود شما دنبال فرصت‌های تجاری مناسب هستند و به دلیل فعالیت در این پلتفرم‌ها نرخ پاسخگویی بالاتری نسبت به لیست‌های غیر قابل اطمینان به دست آمده از دیگر روش‌ها دارند.

  1. بهینه کردن روند فروش با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین

دسترسی مستقیم به یک بانک اطلاعاتی عظیم از راه‌های تماس با خریداران و تامین کنندگان ممکن است که همیشه برای شما مفید نباشد و باعث ایجاد سردرگمی برای انتخاب فرصت همکاری مناسب گردد.

استفاده از پلتفرم‌های آنلاین این مزیت را دارد، که به دلیل جدا شدن تمام دسته بندی‌ها و فیلتر شدن سرنخ‌ها روند فروش شما تا حد ممکن بهینه می‌شود و از تماس‌های غیر ضروری با خریداران اشتباه جلوگیری می‌شود.

  1. یک روش هوشمندانه برای تقویت رتبه لینک جستجوی گوگل

فارق از اینکه چه کسب و کاری داریم و در چه حوزه‌ای فعال هستیم همه ما به دنبال رتبه بالا و ترافیک ورودی بیشتر برای سایتمان هستیم، قرار گرفتن بین لینک‌های اول گوگل در چند سال گذشته به یکی از سخت‌ترین موارد تبدیل شده و نیازمند هزینه زیاد تبلیغات دیجیتال، کارکرد مداوم روی محتوای سایت و صبر زیاد است.

اما از آنجا که پلتفرم‌های B2B آنلاین هزینه‌های سنگینی برای کمپین‌های SEO و SEM انجام می‌دهند و به لطف تعداد زیاد محصولات از تامین‌کننده‌های مختلف و در نتیجه محتوای بسیار گسترده‌ای که دارند، در جستجوی کلمات کلیدی مختلف دارای لینک‌های اول گوگل هستند. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم‌ها به راحتی محصولاتتان را در صفحه اول گوگل قرار دهید و حتی ترافیک مناسبی را به سمت سایت خودتان منتقل کنید. (به طور مثال سایت ویترین نت در دسته بندی‌های ماشین آلات بسته بندی، زغال، ادوات کشاورزی، صنایع غذایی، چسب‌های صنعتی و … در اکثر کلمات کلیدی رتبه‌های اول گوگل را به دست آورده است)

فارق از اینکه چه کسب و کاری داریم و در چه حوزه‌ای فعال هستیم همه ما به دنبال رتبه بالا و ترافیک ورودی بیشتر برای سایتمان هستیم

  1. یک پلتفرم تحقیقات بازاریابی قوی B2B

آنالیز رقبا همیشه یکی از کلید‌های اصلی تحقیقات بازار بوده و هست. پلتفرم‌های آنلاین B2B این امکان فوق العاده را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید محصولات و سرویس‌های رقبای خود را از زوایای مختلف مانند قیمت گذاری، جزئیات محصول و حتی استراتژی‌های برندینگ مختلف بررسی کنید.

  1. یک ابزار مناسب برای برندینگ شما

همانور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تقریبا تمام کسب و کار‌های کوچک و نوپا برای بازاریابی و برندینگ به دلیل نداشتن بودجه کافی با موانع زیادی رو به رو هستند. پلتفرم‌های آنلاین به دلیل داشتن ابزارهای مختلف به شما کمک زیادی در این امر می‌کنند.

به طور مثال هنگام ثبت نام در ویترین نت، یک مینی وبسایت برای شما ساخته می‌شود که می توانید اطلاعات خود را به طور کامل در آن قرار دهید یا با خرید پلن‌های مختلف از امکاناتی مثل ترجمه محصولات یا ساخت ویدیو بهره مند شوید.

  1. یک مکان مناسب برای رشد شبکه کاری و تجاری

ارزش یک شرکت کوچک مستقیما با اندازه و میزان تاثیر شبکه کاری آن رابطه دارد؛ تا حدی که برخی از شرکت‌های بروز‌تر به همان اندازه که برای تبلیغات مستقیم خود بودجه صرف می کند به همان اندازه نیز برای شبکه سازی بودجه تعیین می‌کنند.

یکی از نکات مثبت این پلتفرم‌ها امکان شبکه سازی از طریق پیدا کردن شرکت‌های تاثیر گذار که تکمیل کننده خدمات و محصولات شما هستند و ایجاد ارتباط با آن‌ها است.

  1. دریچه‌ای برای نوآوری در تولید محصولات

تمام کسب و کارها در سرتاسر دنیا در حال نوآوری و خلق ایده‌های جدید برای حل مشکلات دنیای مدرن ما هستند و برای پیدا کردن فرصت‌های جدید و معرفی خود از پلتفرم‌های B2B استفاده می‌کنند. این فرصت برای شما ایجاد شده تا بتوانید با بررسی محصولات مختلف و امکانات آن‌ها و همچنین مطالعه نیاز‌های مشتری بتوانید محصولات خود را بروزتر کنید و ایده و خلاقیت‌های جدیدی برای بهتر شدن و در نتیجه گرفتن سهم بیشتر بازار، پیاده کنید.

این مسئله که شرکت‌های بزرگ نسبت به کسب و کارهای کوچک برای رقابت در بازار سنتی ایران دارای برتری هستند و شرکت‌های نوپا باید برای رسیدن به این رقبا تلاش زیادی داشته باشند، کاملا بدیهی است. رفته رفته، رفتار و عادات تمام افراد جامعه در حال تغییر به دنیای دیجیتال است و بازار صنعتی ایران هم از این قائده مستنی نیست. شما با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین می‌توانید بسیاری از محدودیت‌ها و موانع خود را برطرف کنید و به شکل راحت تر و ساده تری با رقبای بزرگ خود رقابت کنید، همچنین چندین قدم از کسانی که برای رشد کسب و کار خود از این نوع پلتفرم‌ها استفاده‌ای نمی کنند، جلو هستید. ویترین نت به عنوان یکی از پلتفرم‌های آنلاین B2B در ایران همراه شماست تا شاهد رشد روز افزون شما باشد.

منبع: b2bmarketing.net

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *