راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری به صاحبان صنایع کمک می کند تا بهترین دستگاه را با توجه به نیاز های خود تهیه نمایند. این دستگاه که به دستگاه رب گیری نیز معروف است با استفاده از تیغه ها و قدرت خود گوجه های ریخته شده در داخل دستگاه را خرد و له کرده و مخلوطی نرم از گوجه ها را تحویل می دهد. این دستگاه در مدل های مختلفی در بازار موجود است که محصول نهایی متفاوتی ارائه می کنند.

پیش از این با راه اندازی خط تولید شیره انگور و دستگاه‌های خط تولید شیره انگور آشنا شدیم. همچنین راهنمای جامع راه اندازی آب میوه فروشی و دستگاه آب انارگیری صنعتی نیز معرفی شدند. در ادامه در خصوص راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری که از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می آید، بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه آب گوجه گیری

راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری

راهنمای خرید دستگاه رب گیری بر اساس نیاز صنایع

دستگاه آب گوجه گیری یا همان دستگاه رب گیری در مدل ها با توان و خروجی های مختلفی در بازار موجود است. برای خرید دستگاه آب گوجه گیری خوب ابتدا باید نیاز از تهیه این دستگاه را مشخص کنیم. نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری در مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در شرایطی که محصول نهایی تمام دستگاه ها آب گوجه نرم و به شکل مارمالاد است، بعضی دستگاه ها گوجه را به شکل کامل به این محصول تبدیل می کنند. در صورتی که دیگر دستگاه ها پوست و تخم گوجه را جدا می کنند و سپس گوشت گوجه را له و نرم می کنند.

معمولا مدل اول برای پخت رب و سس با کیفیت پایین تر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا خالص نیست و ممکن است طعم تلخ و رنگ کمتری داشته باشد. در طرف مقابل برای اینکه رب و سس گوجه خالص و با کیفیت بالا داشته باشید، باید از دستگاه مدل دوم استفاده نمایید.

حتما ببینید: دستگاه آبگیری انگور

انواع دستگاه آب گوجه گیری

دستگاه های رب گیری در دو مدل با نام های زیر شناخته می شوند که در ادامه راهنمای خرید هر کدام از آن ها را برای شما ارائه خواهیم کرد.

  • دستگاه رب گیری رنده ای
  • دستگاه رب گوجه گیری ضربه ای

راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری رنده ای

دستگاه رب گیری رنده ای شبیه به یک چرخ گوشت غول پیکر است که می تواند با قدرت و توان بالای خود تمامی موادی که در داخل آن ریخته شده است را به راحتی له و نرم کند. این دستگاه به راحتی پوست و تخم و گوشت گوجه را با هم نرم کرده و مخلوطی یک دست تحویل می دهد.

نکات مهم برای خرید دستگاه رب گیری رنده ای 

  • به توان تولیدی دستگاه توجه نمایید. ظرفیت دستگاه بر اساس توان تولیدی آن مشخص می شود. توان تولیدی نیز باید با توجه به نیاز شما تعیین شود. اگر نیاز به تولید دائمی و زیاد دارید باید دستگاه با توان بالا تهیه نمایید اما در صورتی که نیازی به توان زیاد ندارید، مدل های ضعیف تر و ارزان تر گزینه بهتری هستند.
  • تیغه های دستگاه عامل تعیین کننده هستند. در هنگام خرید دستگاه آب گوجه گیری رنده ای به نوع تیغه توجه کنید. تیغه ها باید از استیل ضد زنگ با کیفیت ساخته شده باشند تا و بتوانند نیاز های شما را به خوبی پاسخ بگویند. اگر این شرایط را رعایت نمایید، در طولانی مدت برای نگهداری از دستگاه رب گیری دچار مشکل نمی شوید.
  • گزینه های ایمنی دستگاه باید یکی از نکات مهم در هنگام تهیه آن باشند. این دستگاه دارای تیغه های بسیار تیزی است بنابراین باید گزینه های ایمنی برای قطع دستگاه در موارد خطرناک داشته باشد تا اپراتورها در هنگام کار با آن دچار مشکل نشوند.

راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری رنده ای

راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای

دستگاه ضربه ای با استفاده از ضرب می تواند پوست و تخم گوجه را از گوشت آن جدا کند و سپس گوشت خالص را له و رنده کند. در این شرایط محصول نهایی کاملا با کیفیت خواهد بود.

نکات مهم برای خرید دستگاه رب گیری ضربه ای

  • توان تولیدی دستگاه و میزان درصدی که می تواند پوست و تخم را جدا کند را در نظر داشته باشید. درصد و میزان توان به نیاز شما بستگی دارد و باید مدلی را انتخاب نمایید که بتواند نیاز شما را به شکل کامل برطرف نماید.
  • دستگاه ضربه ای دارای دو مدل پوست کن اولیه و بدون پوست کن است. مدل پوست کن اولیه به شکل صد در صدی پوست ها را بر می دارد ولی زمان تولید محصول افزایش می یابد. باز هم تهیه و انتخاب دستگاه بسته به خواست شما دارد. اگر زمان برایتان مهم است باید دستگاه بدون پوست گیر را انتخاب نمایید.

قیمت دستگاه رب گیری

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع غذایی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه آب گوجه گیری از جمله قیمت دستگاه رب گیری صنعتی، قیمت دستگاه رب گوجه گیری نیمه صنعتی و قیمت دستگاه رب گیری خانگی بپردازید و در نهایت به خرید دستگاه رب گیری مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *