طرز کار دستگاه آب گوجه گیری چگونه است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

طرز کار دستگاه آب گوجه گیری به نوع دستگاه بستگی دارد. مدل های مختلفی از دستگاه آب گوجه گیری در بازار از جمله در سایت ویترین نت موجود است که بسته به نوع و کاربری خود می توانند خروجی های مختلفی داشته باشند. دستگاه رب گیری به طور معمول در پایان، گوجه له و رنده شده را تحویل می دهند تا برای پختن رب از آن ها استفاده شود. دو مدل پر کاربرد دستگاه آبگیری گوجه، دستگاه رب گیری ضربه ای و دستگاه رب گیری رنده‌ای است.
با افزایش تمایل مردم به استفاده از مواد غذایی ارگانیک؛ تولید رب و سس گوجه فرنگی سالم نیز افزایش پیدا کرده و به دلیل اینکه این ماده غذایی در بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، ایجاد خط تولید رب گوجه فرنگی می تواند فعالیتی پر سود باشد.

پیش از این با راهنمای جامع راه اندازی آب میوه فروشی و دستگاه آب انارگیری صنعتی آشنا شدیم. همچنین راه اندازی خط تولید شیره انگور و دستگاه‌های خط تولید شیره انگور نیز معرفی شدند.

در ادامه در خصوص نحوه کار این نوع از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که به دستگاه رب گیری نیز معروف است، به تفکیک مدل های موجود در بازار صحبت خواهیم کرد.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه آب گوجه گیری

نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری

انواع دستگاه رب گیری

در صنایع غذایی دستگاه‌های آب گوجه گیری از نظر نوع کار و محصول نهایی تحویلی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • دستگاه آب گوجه گیری رنده ای
  • دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای

در نظر داشته باشید که نگهداری بهینه از دستگاه رب گیری در هر مدل بسیار مهم است.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره انواع دستگاه‌ آبگیری گوجه و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

حتما ببینید: دستگاه آبگیری انگور

نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری رنده ای

دستگاه آب گوجه گیری رنده ای مدلی ساده از دستگاه رب گیری است که برای میوه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل دستگاه آبگیری گوجه، میوه ای که در داخل خود قرار گرفته است را به شکل کامل و با تمامی پوست و تخم له می کند و محصول نهایی یک مخلوط از میوه و تمامی پوست ها و تخم ها است که به شکل کامل نرم شده است. این دستگاه رب گیری از تیغه های قدرتمند و تیزی استفاده می کنند که راحتی می تواند پوست و تمامی تخم های میوه را به شکلی کامل نرم کند.

نحوه کار دستگاه رب گیری رنده ای بسیار ساده است. تمامی گوجه ها با توجه به ظرفیت دستگاه در داخل آن ریخته می شوند و سپس دستگاه آبگیری گوجه با استفاده از قدرت موتور تیغه ها را به چرخش در می آورد. در این شرایط تیزی و قدرت له کنندگی تیغه ها موجب می شود که گوجه ها له شده و سپس تمامی بخش های له شده در برخورد با تیغه ها دوباره ریز شوند و به یک محصول یکدست و بسیار نرم تبدیل شوند.

بسیاری از افراد به همین دلیل از دستگاه آب گوجه گیری رنده ای استفاده نمی کنند، زیرا محصول نهایی گوشت گوجه خالص نیست و مخلوطی از پوست و تخم گوجه نیز در آن قرار گرفته است که موجب کاهش کیفیت محصول نهایی می شود و می تواند بر روی کیفیت رب نیز تاثیر گذاشته و رنگ و طعم مناسب رب را از بین ببرد.

نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری رنده ای

نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای

دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای یکی از حرفه ای ترین دستگاه های رب گیری موجود در بازار است. این دستگاه آبگیری گوجه دارای مدل های مختلفی هستند. برخی مدل ها اول پوست گوجه را جدا می کنند و سپس محصول نهایی نرم شده را درست می کنند. اما دستگاه های رب گیری دیگری که بیشترین کاربرد را نیز دارند به شکلی دیگر کار می کنند.

نحوه کار دستگاه رب گیری ضربه ای اصلی بدین شکل است که ابتدا تمامی محصولات وارد شده به دستگاه به شکل نصفه یا بیشتر خرد می شوند. در این شرایط جدا کردن تخم و پوست از گوشت گوجه امکان پذیر است. با استفاده از برخی تیغه ها و تکنولوژی های خاص دستگاه آبگیری گوجه ضربه ای تمامی پوست و تخم ها از گوشت گوجه جدا می شود و بدین شکل گوشت خالص گوجه باقی می ماند. در ادامه گوشت گوجه به سمت تیغه های خرد کن دستگاه رب گیری فرستاده می شود و در این مرحله به یک سیستم نرم شده و بسیار مناسب تبدیل می شود.

دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای در میان افرادی که به دنبال استفاده از دستگاه های صنعتی برای پخت رب هستند، بسیار پر طرفدار است. این دستگاه ها به دلیل محصول نهایی خالص و یکدست خود می توانند رب بسیار خوبی نیز تهیه کنند.

نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای

ویژگی های دستگاه آبگیری گوجه

انواع دستگاه آبگیری گوجه بنا به نحوه کاربرد؛ با ویژگی های متفاوت در بازار وجود دارند. مهمترین ویژگی دستگاه آبگیری گوجه که پیش از خرید باید به آن توجه کنید؛ ظرفیت آبگیری گوجه است که در مهم‌ترین نکات خرید دستگاه آبگیری گوجه به طور کامل به آن پرداخته‌ایم. کمترین ظرفیت دستگاه آبگیری گوجه 500 کیلوگرم و بیشترین ظرفیت آن 1500 کیلوگرم در ساعت است. وزن دستگاه، جنس بدنه دستگاه، موتور دستگاه و ابعاد دستگاه آبگیری گوجه از مهم ترین خصوصیاتی است که پیش از خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید.

قیمت دستگاه آبگیری گوجه

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع غذایی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه آب گوجه گیری از جمله قیمت دستگاه رب گیری صنعتی، قیمت دستگاه رب گوجه گیری نیمه صنعتی و قیمت دستگاه رب گیری خانگی بپردازید. در صورتی که به راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری نیاز دارید، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید و در نهایت به خرید دستگاه رب گیری مورد نظر خود بپردازید.
حتما پیش از خرید دستگاه آبگیری گوجه با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید ( 02191001170 ) و از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید. همچنین می‌توانید در بخش ثبت نظر؛ سوالات و نظرات خود را با ما مطرح کنید و در کوتاه ترین زمان پاسخ خود را بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *