نگهداری بهینه از دستگاه رب گیری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نگهداری بهینه از دستگاه رب گیری یکی از مهم ترین کارهایی است که صاحبان صنایع غذایی باید انجام دهند. این دستگاه ها که با نام دستگاه آب گوجه گیری نیز شناخته می شوند، کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند و فقط برای گرفتن آب گوجه مورد استفاده قرار نمی گیرند و می توان از آن ها برای گرفتن آب دیگر میوه ها و له کردن آن ها نیز استفاده کرد.

یادگیری نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری کاری مهم و حیاتی است که صاحبان صنایع باید به اپراتور های خود آموزش دهند تا بتوانند به بهترین بهره وری از دستگاه ها دست یابند.

پیش از این با راهنمای جامع راه اندازی آب میوه فروشی و ویتامینه، دستگاه آب انارگیری صنعتی آشنا شدیم. همچنین راه اندازی خط تولید شیره انگور و دستگاه‌های خط تولید شیره انگور نیز معرفی شدند. در ادامه در خصوص نکات مهم نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری و همچنین نحوه استفاده از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه رب گیری

نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری

نگهداری از انواع دستگاه رب گیری در مدل های مختلف

دستگاه های آب گوجه گیری دارای دو مدل اصلی رنده ای و ضربه ای هستند. به خاطر شکل کاری متفاوت، نگهداری و نحوه کار انواع دستگاه آب گوجه گیری نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. البته هر دو دستگاه وظیفه مشابهی انجام می دهند و همانطور که از نامشان پیداست، برای رب گیری استفاده می شوند.

در ادامه به تفکیک در خصوص روش های نگهداری و استفاده از هر کدام توضیح خواهیم داد.

نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه رب گیری رنده ای

دستگاه آب گوجه گیری رنده ای از رنده هایی با تیغه های تیز و موتوری قدرتمند برای له کردن گوجه ها استفاده می کند. این دستگاه روش استفاده راحتی دارد. گوجه ها را باید در محل قیف مانند بالای دستگاه بریزید و بعد از روشن کردن دستگاه، محصول نهایی تولید شده را از آن دریافت کنید. این دستگاه عملکردی همانند چرخ گوشت دارد.

نکات مهم برای نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری رنده ای 

حتما این دستگاه آبگیری صنعتی را پس از هر استفاده مورد شستشو قرار دهید. به دلیل چسبنده بودن پوست و تخم گوجه، ممکن است مقداری در داخل دستگاه باقی بمانند و موجب پایین آمدن کیفیت محصول بعدی شوند.
  • تیغه های دستگاه را به شکل مداوم بررسی نمایید. زنگ زدی و یا خوردگی در تیغه بر روی عملکرد و محصول نهایی تاثیر می گذارد و کیفیت آن را کاهش می دهد. بنابراین سعی کنید این موارد را رعایت نمایید.
  • بررسی دوره ای موتور دستگاه موجب می شود در صورت وجود مشکل در پروانه ها و دیگر قطعات آن ها را پیش از به وجود آوردن مشکلی بزرگتر و بدتر تعویض کنید و بدین ترتیب مشکلات را به خوبی و قبل از لطمه زدن برطرف نمایید.

 نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای

نحوه استفاده از دستگاه رب گیری ضربه ای

دستگاه اب گوجه گیری ضربه ای از سیستم ضربه ای برای خارج کردن پوست و تخم های گوجه استفاده می کنند. بدین ترتیب دستگاه گوشت گوجه باقی مانده را نرم می کند که تبدیل به محصول نهایی با کیفیت تری می شود. نحوه استفاده از دستگاه رب گیری ضربه ای ساده بوده و فقط لازم است گوجه ها را در قسمت ورودی دستگاه بریزید. محصول نهایی از یک سمت و پوست و تخم ها از سمت دیگر دستگاه خارج می شوند که باید آن ها را جمع آوری کنید. برخی مدل ها ابتدا پوست ها را جدا می کنند که موجب کیفیت بهتر محصول نهایی می شود.

نکات مهم برای نگهداری از دستگاه رب گیری ضربه ای

  • نظافت تمامی بخش های دستگاه لازم است. با توجه به استفاده از سیستم ضربه ای، در صورت وجود مشکل و بسته شدن راه کاری دستگاه، ممکن است دستگاه نتواند به کار ادامه دهد و با وارد شدن فشار اضافی حتی دستگاه از کار بیافتد.
  • بررسی سیستم های ضربه ای و تیغه های دستگاه در هر مصرف لازم است. باید بررسی ها به شکل دائمی انجام شوند تا در صورتی که کوچک ترین مشکلی در دستگاه مشاهده شد، تعمیرات لازم برای جلوگیری از مشکلات بیشتر صورت گیرد.
  • دستگاه رب گیری ضربه ای در مقایسه با دستگاه رب گیری رنده ای از موتور و سیستم حساس تری استفاده می کند. بنابراین نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای باید به شکلی دقیق تر انجام شود. موتور و تمامی قطعات ضربه و رنده به خوبی بررسی شوند. هر گونه خوردگی و یا شکستگی در این بخش ها می تواند موجب از کار افتادن دستگاه و یا وارد شدن صدمه های جدی به تمامی بخش های دیگر دستگاه شود.

حتما ببینید: آبگیری صنعتی

نکات مهم برای نگهداری از دستگاه آب گوجه گیری ضربه ای

قیمت دستگاه رب گیری

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع غذایی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه آب گوجه گیری از جمله قیمت دستگاه آبگیری گوجه فرنگی، قیمت دستگاه رب گوجه گیری صنعتی و قیمت دستگاه آب گوجه گیری خانگی بپردازید. در صورتی که به راهنمای خرید دستگاه آب گوجه گیری نیاز دارید، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید تا در نهایت بهترین خرید دستگاه رب گیری را داشته باشید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *