انواع دستگاه سیل وکیوم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه سیل کن برای بسته بندی انواع مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تهیه و مصرف مواد غذایی آماده بسیار افزایش یافته است و بسته بندی این محصولات نیز به یکی از دغدغه های های اصلی صاحبان صنایع غذایی تبدیل شده است. همانطور که در مقاله سوالات مهم خریداران درباره دستگاه سیل بیان کردیم، تفاوت دستگاه سیل وکیوم و دستگاه سیل در تخلیه هوای داخل ظرف است که دستگاه سیل وکیوم انجام می‌دهد.

در صنایع بسته بندی دستگاه سیل وکیوم با استفاده از ایجاد خلا هوای داخل بسته بندی را تخلیه می کند و در صورت نیاز نیز می تواند پیش از انجام بسته بندی گازهای نگهدارنده را وارد محصول کند. این دستگاه در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه بسته بندی سیل وکیوم

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم

معرفی دستگاه‌ سیل وکیوم

همان طور که می دانید دستگاه ترمو فرمینگ، دستگاه سیل وکیوم، دستگاه سیل رومیزی و دستگاه سیل القایی انواع مختلف دستگاه‌های بسته بندی سیل می باشند. در نظر داشته باشید که نحوه انتخاب دستگاه سیل حرارتی مناسب بسیار مهم است. در ادامه در خصوص انواع دستگاه بسته بندی سیل وکیوم توضیح خواهیم داد.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم دستی

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم دستی بیشتر برای بسته بندی و محکم کردن درب بطری ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل ها بطری به همراه درب آن در داخل دستکاه قرار می گیرند و با چرخاندن دستگیره پس از گذشت مدتی بطری به همراه درب پرس شده تحویل داده خواهد شد.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم کشویی

در صنایع بسته بندی دستگاه بسته بندی سیل وکیوم کشویی حرکت قالب ظرف گیر دستگاه به صورت کشویی است و در حالی که ظرف در محل خود قرار داده شده است، با روشن کردن دستگاه، کلیه مراحل دوخت و برش به همراه تزریق گاز و خلا به صورت اتوماتیک در دستگاه صورت می گیرد و ظرف بسته بندی شده در برگشت کشویی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. از دستگاه بسته بندی سیل وکیوم کشویی برای بسته بندی مواد غذایی همانند خورش، ماست و فست فودها استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم گردان

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم گردان

در دستگاه بسته بندی سیل وکیوم گردان حرکت قالب ظرف گیر به صورت دورانی و حول مرکز دایره ای محور صفحه انجام می شود. کار این نوع از دستگاه بسته بندی مواد غذایی به این شکل انجام می شود که ظرف در محل خود قرار گرفته و صفحه دستگاه را می چرخانیم تا در محل قفل شود. بعد از آن کلیه مراحل دوخت و برش به همراه تزریق گاز و خلا به صورت اتوماتیک در دستگاه صورت می گیرد و همزمان با انجام این فرایند، نیمه دوم که در جلوی ما خالی است نیز امکان ظرف گذاری دوباره دارد.

بدین ترتیب سرعت بسته بندی از این طریق بیشتر خواهد شد و دیگر زمانی برای قرار دادن دوباره ظرف از دست نخواهد رفت و در هنگام بسته بندی ظرف اول، ظرف بعدی نیز آماده خواهد بود. از دستگاه بسته بندی سیل وکیوم گردان برای بسته بندی مواد غذایی همانند سبزی، گوشت، مرغ، ماهی، میگو، سوسیس و کالباس استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم خطی

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم خطی نیز همانند دیگر مدل های بسته بندی مواد غذایی را انجام می دهد اما تفاوت آن در کار با تعداد بالا است، زیرا مواد غذایی بر روی نوار نقاله آن قرار می گیرند و به نوبت وارد دستگاه شده و پس از بسته بندی شدن از سمت دیگر آن خارج می شوند. دستگاه بسته بندی سیل وکیوم خطی برای بسته بندی صنعتی تمامی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه بسته بندی لیوانی

دستگاه بسته بندی سیل لیوان به شکل اختصاصی برای بسته بندی های مدل های لیوانی ساخته شده است. برخی نوشیدنی ها و یا آب های معدنی لیوانی به وسیله همین مدل های دستگاه بسته بندی سیل وکیوم تهیه می شوند.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم دستی

کاربردهای دستگاه سیل وکیوم

از دستگاه بسته بندی سیل وکیوم بیشتر برای بسته بندی انواع مواد غذایی استفاده می شود که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای استفاده از دستگاه سیل وکیوم

در صنایع غذایی استفاده از خلا و همچنین تزریق گازهای نگهدارنده موجب می شود که مواد غذایی تازه بمانند و تاریخ مصرف بیشتری داشته باشند.

اتوماتیک بودن دستگاه سرعت کار را بالا برده و بهداشتی بودن محصولات بسته بندی شده را تضمین می کند.

این دستگاه های بسته بندی امکان برنامه ریزی برای بسته بندی انواع محصولات را دارند و می توان به راحتی خط بسته بندی چند محصول مختلف را با این دستگاه ها پوشش داد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *