نحوه کار دستگاه بسته بندی ترمو فرم فیل سیل

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه ترمو فرم فیل سیل از دستگاه‌های بسته بندی مواد غذایی پرکاربرد است که از قابلیت های حرارتی برای شکل دادن بسته بندی و سپس پر کردن و بسته بندی انواع محصولات استفاده می کند. این دستگاه ها بیشتر در صنایع غذایی برای بسته بندی انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما در برخی موارد بعضی از مدل های مواد آرایشی را نیز از این طریق بسته بندی می کنند.

این دستگاه ها دارای مدل های مختلفی هستند و می توانند انواع مواد غذایی همانند آب معدنی، مربا، عسل، لبنیات و دیگر مواد خوراکی را در ظرف های کوچک بسته بندی کنند.

انواع مختلف دستگاه‌ سیل حرارتی عبارتند از: دستگاه سیل وکیوم، دستگاه سیل ریلی، دستگاه سیل رومیزی، دستگاه سیل القایی و دستگاه ترمو فرمینگ. در ادامه در خصوص نحوه کار و مزایای دستگاه ترمو فرم فیل سیل توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه ترمو فرم فیل سیل

نحوه کار دستگاه بسته بندی ترمو فرم فیل سیل

 

نحوه بسته بندی به وسیله دستگاه ترمو فرم فیل سیل 

بسیاری از افراد دستگاه ترمو فرم فیل سیل را با نام دستگاه ترمو فرمینگ نیز می شناسند. این دستگاه مدلی کاملا اتوماتیک است که به نوعی نشان دهنده پیشرفت صنایع بسته بندی برای مواد غذایی است. این دستگاه ها می توانند به صورت تخصصی خود ظرف بسته بندی را تولید کرده و سپس محصول را در داخل آن ریخته و بسته بندی را کامل کنند.

به طور کلی دستگاه ترمو فرمینگ برای انجام مراحل بسته بندی به 5 فعالیت نیاز دارند که در ادامه هر کدام از آن ها را به ترتیب و تفکیک توضیح خواهیم داد.

 

گرم کردن ظروف

مواد پلاستیکی برای تشکیل بسته بندی در داخل دستگاه سیل قرار داده می شوند و این دستگاه نیز با استفاده از المنت های حرارتی خود این ظرف ها که دارای شکل های اولیه هستند را گرم می کند تا برای قالب گیری آماده شوند.

 

قالب دهی به ظروف

در مرحله بعدی تمامی پلاستیک های گرم شده در داخل قالب های از پیش تهیه شده دستگاه قرار می گیرند تا شکل بسته بندی محصول به وجود بیاید. در نظر داشته باشید کافیست برای بسته بندی محصولات مختلف از قالب های متفاوت استفاده کنید و دستگاه به راحتی شکل مورد نظر را برای شما ایجاد خواهد کرد. پس از قالب گیری زمانی را باید صبر کنید تا بسته بندی ها سرد شوند.

 

پر کردن محصولات 

در این مرحله محصولی که می خواهید بسته بندی کنید وارد ظرف های آماده شده می شوند. معمولا بسته بندی هایی به این شکل برای مواد غذایی مایع و نیمه مایع مورد استفاده قرار می گیرد. آب معدنی لیوانی، مربا، عسل، ترشی و دیگر محصولات بدین شکل بسته بندی می شوند. البته برخی مواد غذایی سفت و یا لبنی همانند لواشک، بستنی و یخمک نیز از همین مدل دستگاه ها برای بسته بندی استفاده می کنند.

 

بسته بندی درب محصولات

پس از ریخته شدن محصول به داخل ظرف ها، اگر نیاز به سرد شدن است باید صبر کنید و در غیر این صورت بلافاصله بستن درب محصولات انجام می شود. معمولا از ورق های آلومینیومی نازک به همراه حرارت برای بسته بندی این نوع مواد غذایی استفاده می شود.

 

دستگاه بسته بندی درب محصولات

 

برش دادن ظرف ها

به دلیل قالب های یکسره و همچنین رول های درب به هم پیوسته، تمامی محصولاتی که بدین شکل بسته بندی می شوند به هم متصل هستند و دستگاه باید در آخرین مرحله با استفاده از تیغه های خود برش هایی برای جدا کردن بسته بندی های از یکدیگر ایجاد کند.

 

مزایای استفاده از دستگاه ترمو فرمینگ

دستگاه‌ بسته بندی دستگاه ترمو فرمینگ کاملا اتوماتیک است که تمامی مراحل انجام بسته بندی تا آخرین لحظه را بدون دخالت دست انجام می دهد. اپراتورها فقط باید مواد اولیه پلاستیکی و آلومینیومی برای بسته بندی و همچنین ماده غذایی لازم را در بخش های ورودی دستگاه بریزند تا بقیه کارها را دستگاه به راحتی انجام دهد.

این دستگاه به شکل کامل از برنامه های نرم افزاری و کامپیوتری برای کنترل استفاده می کند و به نوعی هوشمند است. شما می توانید علاوه بر نظارت بر تمامی مراحل بسته بندی، دستورهایی را نیز برای نوع بسته بندی و شکل کاری دستگاه ارائه کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن برسید.

استفاده از دستگاه ترمو فرمینگ موجب می شود شما صرفه جویی زیادی در ساخت بسته بندی داشته باشید. استفاده از بسته بندی آماده و دستگاه های تزریق مواد غذایی معمولا تلفات زیادی دارد و بسیاری از بسته بندی ها خراب می شوند، اما این دستگاه به دلیل تولید بسته بندی در خط تولید خود هیچگونه خرابی ندارد و هزینه های شما را کاهش خواهد داد.

به خاطر اهمیت بهداشت در صنایع غذایی این دستگاه ها از نظر بهداشتی نیز بسیار کامل هستند و به دلیل انجام مراحل بدون دخالت دست و پشت سر هم از استاندارد بهداشتی بالایی بهره می برند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

1 دیدگاه برای “نحوه کار دستگاه بسته بندی ترمو فرم فیل سیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *