بررسی انواع دستگاه ساشه و نحوه کارکرد آنها

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیش از این به معرفی دستگاه ساشه پرداختیم، یکی از کاربردی ترین و بهترین دستگاه های بسته بندی و ماشین آلات پرکن، انواع دستگاه ساشه یا ساشه زن هستند که می توانند محصولات خشک و یا مایع را در بسته بندی های کوچک یک نفره قرار دهند. در سال های اخیر استفاده از سس ها، قهوه های فوری و در کل مواد غذایی تک نفره افزایش یافته که باعث شده نیاز به تولید و بسته بندی این محصولات در صنایع بسته بندی افزایش بیابد. انواع دستگاه ساشه زن می توانند به خوبی بسته بندی اینگونه مواد را انجام دهند. در ادامه در خصوص انواع دستگاه ساشه و همچنین نوع کار آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد، همچنین در آینده نکاتی برای خرید دستگاه ساشه را بررسی خواهیم کرد.
پیش از این به معرفی دستگاه ساشه پرداختیم، یکی از کاربردی ترین و بهترین دستگاه های بسته بندی و ماشین آلات پرکن، انواع دستگاه ساشه یا ساشه زن هستند که می توانند محصولات خشک و یا مایع را در بسته بندی های کوچک یک نفره قرار دهند.

انواع دستگاه ساشه

دستگاه ساشه معمولا بر اساس دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. این دستگاه های ساشه زن معمولا بر اساس نوع ماده ای که در بسته بندی ها ریخته می شوند و همچنین تعداد نازل های دستگاه به دسته های مختلف تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ ساشه و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  021911001170

دستگاه ساشه مایعات 

دستگاه ساشه مایعات می تواند به خوبی تمامی مایعات رقیق و غلیظ را بسته بندی کند. این دستگاه ها با استفاده از ورق های بسته بندی آماده، محصول را در داخل آن ریخته و با حرارت گرم می کنند. دستگاه ساشه مایعات به عنوان دستگاه بسته بندی سس تک نفره، دستگاه بسته بندی عسل تک نفره، رب، مواد آرایشی و دیگر مایعات که نیاز به بسته بندی های یک نفره و یا رستورانی دارند کاربرد دارد.

دستگاه ساشه پودری 

دستگاه ساشه پودری  بیشتر در صنایع غذایی کاربرد دارد و معمولا به شکل ایستاده و مدادی بسته های ساشه را پر می کند که به آنها ساشه مدادی نیز گفته می شود. این دستگاه ها به عنوان دستگاه بسته بندی نسکافه تک نفره، دستگاه بسته بندی قهوه تک نفره و دیگر پودر های مورد نیاز کاربرد دارند.

دستگاه ساشه تک نازل 

معمولا بیشتر مدل های دستگاه ساشه تک نازل هستند و ساشه را به شکل مدادی ایستاده پر می کنند. معمولا بسته به نوع ماده بسته بندی، این دستگاه های ساشه زن می توانند بین 15 تا 30 بسته بندی در دقیقه انجام دهند که عدد مناسبی برای یک دستگاه تک نازل است.

دستگاه ساشه چند نازل 

برخی از دستگاه های ساشه زن نیز از چند نازل و حتی از رول های بسته بندی باز استفاده می کنند که به شکل همزمان و در زمان پر شدن با حرارت دوخته می شوند.

دستگاه ساشه معمولا بر اساس دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. این دستگاه های ساشه زن معمولا بر اساس نوع ماده ای که در بسته بندی ها ریخته می شوند و همچنین تعداد نازل های دستگاه به دسته های مختلف تقسیم می شوند

نحوه کار انواع دستگاه ساشه

دستگاه بسته بندی ساشه همانطور که در بالا اشاره شد از دو مدل خاص استفاده می کند. برخی مدل ها از ساشه هایی آماده استفاده می کنند که فقط یک سر باز دارند و پس از پر شدن بسته می شوند. برخی مدل ها نیز ساشه های ورقی دارند که پس از پر شدن هر چهار طرف آن ها بسته می شود که به آنها دستگاه های ساشه سه یا چهار طرف دوخت گفته می شود. در ادامه به معرفی مراحل انجام کار دستگاه دوم می پردازیم زیرا از نظر کاری کامل تر است و البته مراحل کاری دستگاه اولیه کوتاه تر است و فقط فعالیت پر کردن و دوختن را خواهد داشت.

  • در مرحله اول رول های بسته بندی به دقت و درستی بر روی دستگاه ساشه قرار می گیرند.
  • در صورت ثبت تاریخ انقضا و دیگر اطلاعات، این کار در ابتدا و با دقت بر روی تمامی ورق های بسته بندی انجام می شود.
  • در مرحله بعدی رول ها با استفاده از تیغه های برنده دستگاه ساشه از وسط به دو بخش تقسیم می شوند تا بتوانند قسمت های پشت و روی ساشه را تشکیل دهند.
  • مرحله کاری بعدی تقسیم بندی هر ورق به بسته های ساشه تک نفره است که با برش کناره ها صورت می گیرد. ورق های برش شده در بخشی با دقت در کنار هم قرار می گیرند تا برای پر شدن آماده شوند.
  • از این مرحله به بعد انواع دستگاه ساشه به شکل مشابه عمل می کنند. بسته بندی از مواد پر می شود و تمامی اطراف ساشه با استفاده از حرارت دوخته می شوند و بسته بندی کامل می شود. البته در مدل های مدادی فقط یک لبه دوخته می شود ولی در مدل های دیگر تمامی لبه ها با حرارت بسته می شوند.
  • در برخی از کارخانه های تولیدی به دلیل چسبیده بودن بسته ها به علت حرارت آن ها را با استفاده از تیغه هایی جدا می کنند و برخی دیگر نیز فقط برای بسته بندی اصلی تعدادی را جدا می کنند و بقیه را برای حمل و نقل بهتر در کنار یکدیگر نگه می دارند.

ویترین نت با معرفی دستگاه های بسته بندی ساشه و ارائه راهنمایی برای خرید دستگاه ساشه، به رونق هرچه بیشتر صنعت بسته بندی کمک میکند. با مراجعه به سایت ویترین نت و بررسی مشخصات و قیمت دستگاه های ساشه می توانید به راحتی یک محصول را انتخاب کنید و به طور آنلاین خرید خود را انجام دهید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *