انواع جت پرینترهای صنعتی و دستی چگونه کار می کنند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه جت پرینتر در دنیای صنعتی امروز یکی از مهم ترین دستگاه ها برای تکمیل فرایند بسته بندی و فروش محصول است. این دستگاه های چاپ می توانند با سرعت هر متنی که بخواهید را بر روی محصولات چاپ کنند. در مقاله قبل به اینکه جت پرینتر چیست، پرداختیم و در ادامه در خصوص خرید جت پرینتر و تفاوت جت پرینتر با تاریخ زن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

دستگاه جت پرینتر در دنیای صنعتی امروز یکی از مهم ترین دستگاه ها برای تکمیل فرایند بسته بندی و فروش محصول است.

انواع دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر به شکل کلی دارای مدل های مختلفی است زیرا هر محصول و نوع بسته بندی به دستگاه مخصوص و مناسب خود نیاز دارد. به شکل کلی دستگاه های جت پرینتر به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند :

جت پرینتر دستی یا بدون سنسور

دستگاه جت پرینتر دستی ساده ترین مدل دستگاه جت پرینتر است. جت پرینترهای دستی دارای یک شاسی هستند که با دست گرفته می‌شود و محصول مورد نظر مقابل آن قرار داده می‌شود تا اطلاعات روی آن ثبت شود. جت پرینترهای دستی با کارتریج و جوهر متن و اعداد مورد نظر را چاپ می‌کنند و محدودیتی در چاپ ندارند، به این معنی که با جت پرینتر دستی می‌توانید هر متن، عدد، بارکد و لوگو را با هر فونت و زبان دلخواهی روی هر سطح با هر شکلی چاپ کنید.
تنها باید توجه کنید که با جت پرینتر دستی اطلاعات حداکثر در 6 سطر چاپ می‌شود و حداکثر اندازه حروف باید 15 میلی متر باشد. ( از ابتدا تا انتها حروف)

تمامی مدل ها از قابلیت حرارت برای گرم کردن جوهر و چاپ آن بر روی بسته بندی ها استفاده می کنند و به دلیل اندازه بزرگ خود قابلیت جا به جایی ندارند.
جت پرینترهای دستی یکی از مهم ترین ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند و در انواع کارگاه ها و خطوط تولیدی و بسته بندی کاربرد فراوانی دارند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ جت پرینتر و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

دستگاه جت پرینتر دستی ساده ترین مدل دستگاه جت پرینتر است.

جت پرینترهای صنعتی یا اتوماتیک

دستگاه جت پرینتر اتوماتیک پرکاربرد ترین مدل در میان دستگاه های جت پرینتر است. این دستگاه می تواند مدل های مختلفی داشته باشد و معمولا به شکل ادغام شده با دیگر سیستم های بسته بندی نیز در بازار موجود است. برای مثال برخی از مدل های دستگاه ساشه از جت پرینتر های اتوماتیک معمولی برای ثبت تاریخ انقضا بر روی محصول استفاده می کنند.
جت پرینترهای صنعتی و اتوماتیک سنسور دار هستند و به طور اتوماتیک محصول را مقابل خود تشخیص می‌دهند. نحوه کار آنها به این صورت است : جت پرینتر اتوماتیک بر روی دستگاه مورد نظر فیکس می‌شود؛ محصولات توسط نوار نقاله از مقابل جت پرینتر صنعتی عبور می‌کنند و دستگاه جت پرینتر صنعتی با تشخیص آنها، اطلاعات مورد نظر را چاپ می‌کند.

دستگاه جت پرینتر اتوماتیک پرکاربرد ترین مدل در میان دستگاه های جت پرینتر است.

جت پرینتر پرتابل

جت پرینترهای قابل حمل نسخه های کوچک و کاملا جیبی جت پرینترهای دستی هستند. این دستگاه ها برای استفاده در فروشگاه ها و محل هایی که به درج اطلاعات فوری نیاز  هست، مورد استفاده قرار می گیرند.جت پرینتر های پرتابل معمولا دارای قابلیت های الکترونیکی برای ثبت اطلاعات هستند ولی برخی مدل های قدیمی نیز هستند که با چیدن حروف و به شکل کاملا دستی و سنتی عمل می کنند.

نحوه کار دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر یک پرینتر جوهری است که می تواند در کسری از ثانیه بر روی بخش های مختلف کله ها و اعداد مشخص شده را چاپ کند. این دستگاه ها بسته به مدل خود ویژگی های مختلفی دارند که نحوه کار آن ها را متفاوت می کند.

نحوه کار جت پرینتر دستی

نحوه کار دستگاه جت پرینتر دستی بسیار ساده است. پس از مشخص کردن متن چاپ، قسمت خروجی دستگاه را بر روی محل مناسبی از محصول قرار می دهید و کلید چاپ را می زنید تا نوشته بر روی محصول درج شود. این دستگاه ها نمی توانند با سرعت زیادی کار کنند و به همین دلیل بیشتر در مکان هایی که میزان تولید پایینی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های جدید می توانند بر روی تمامی سطوح با شکل ها و جنس های مختلف نیز حروف را چاپ کنند.

البته برخی مدل های قدیمی جت پرینتر دستی نیز وجود دارند که به کار بیشتری نیاز دارند. این دستگاه ها از سیستم های الکترونیکی استفاده نمی کنند. نحوه کار به این صورت است که حروف و اعداد چاپ را در قسمت خروجی آن ها به ترتیب قرار داده و سپس با قرار دادن محصول در مقابل دستگاه و تکان دادن دستگیره آن عمل چاپ را به انجام می رساند.

جت پرینترهای قابل حمل نسخه های کوچک و کاملا جیبی جت پرینترهای دستی هستند.

نحوه کار جت پرینتر اتوماتیک

نحوه کار دستگاه جت پرینتر اتوماتیک نیز مشابه جت پرینترهای دستی است. تفاوت عمده در نحوه انجام کار و سرعت آن است. جت پرینتر اتوماتیک از طریق سیستم های کامپیوتری نکات قابل چاپ و همچنین دیگر نکات مهم برای چاپ را دریافت می کند و سپس آماده انجام کار می شود. معمولا این دستگاه ها بر روی تسمه های عبور محصول نصب می شوند و در حالی که محصولات بسته بندی شده از آن ها رد می شوند، عمل پرینت و چاپ بر روی آن ها انجام می شود.

قیمت جت پرینتر

قیمت جت پرینترهای صنعتی بسته به نوع کارکرد و مدل دستی، اتوماتیک، پرتابل متفاوت است.

ویترین نت با معرفی و بررسی تخصصی جت پرینترهای صنعتی به همراه قیمت و تامین کننده های آن، خرید جت پرینتر را برای شما راحت می کند. با مراجعه به سایت ویترین نت و بررسی مشخصات و قیمت دستگاه های جت پرینتر می توانید به راحتی یک محصول را انتخاب کنید و به طور آنلاین خرید کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *