نقش انواع دستگاه تاریخ زن در صنعت بسته بندی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه تاریخ زن یا در اصطلاح عامیانه دستگاه قیمت زن، در مدل های دستی و اتوماتیک در صنعت چاپ موجود هستند و به شکل های مختلفی می توانند در صنایع بسته بندی اطلاعات لازم را بر روی محصولات متفاوت درج کنند. نحوه عملکرد دستگاه های تاریخ زن متفاوت است، برخی مدل های تاریخ زن از جوهر های جامد و برخی دیگر از جوهر های قابل حرارت دیدن برای چاپ استفاده می کنند. در ادامه در خصوص انواع، کاربرد ها و مزایای دستگاه تاریخ زن بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن یا در اصطلاح عامیانه دستگاه قیمت زن، در مدل های دستی و اتوماتیک در صنعت چاپ موجود هستند و به شکل های مختلفی می توانند در صنایع بسته بندی اطلاعات لازم را بر روی محصولات متفاوت درج کنند.

دستگاه تاریخ زن چیست؟

دستگاه تاریخ زن به دلیل قابلیت اصلی خود به این نام معروف شده است. اولین بار از این دستگاه های چاپ سریع برای ثبت اطلاعات تولید و انقضای محصولات و به عنوان ملزومات و تجهیزات بسته بندی استفاده شد. این دستگاه ها می توانند بر اساس مدل های خود تعداد مشخصی کاراکتر را با جوهر های مخصوص بر روی سطوح مختلف چاپ کنند. البته کاربرد دستگاه تاریخ زن به چاپ تاریخ محدود نمی شود و در ادامه در خصوص کاربرد های دیگر این دستگاه ها نیز بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع دستگاه تاریخ زن

تاریخ زن دستی

دستگاه تاریخ زن دستی از دستگیره های دستی برای ثبت چاپ استفاده می کنند. در این مدل ها معمولا اطلاعات چاپی به شکل قالب در زیر دستگاه قرار می گیرند و پس از قرار دادن محصول در مقابل قسمت چاپ، دستگیره دستگاه را فشار می دهید. فشار وارد شده به علاوه حرارت و یا جوهر جامد موجب ثبت اطلاعات بر روی محصول می شود.

تاریخ زن نیمه اتوماتیک

تاریخ زن های نیمه اتوماتیک از پدال های الکتریکی برای چاپ استفاده می کنند. بدین ترتیب اپراتور دستگاه فشار کمتری را تحمل خواهد کرد و سرعت عمل چاپ نیز افزایش خواهد یافت.

تاریخ زن های نیمه اتوماتیک از پدال های الکتریکی برای چاپ استفاده می کنند. بدین ترتیب اپراتور دستگاه فشار کمتری را تحمل خواهد کرد و سرعت عمل چاپ نیز افزایش خواهد یافت.

تاریخ زن اتوماتیک

تاریخ زن های اتوماتیک معمولا در آخرین مرحله خطوط بسته بندی نصب می شوند و اطلاعات محصول را بر روی بسته بندی ثبت می کنند. این مدل به تاریخ زن رومیزی و تاریخ زن غلطکی تقسیم بندی میشود.

تاریخ زن های اتوماتیک معمولا در آخرین مرحله خطوط بسته بندی نصب می شوند و اطلاعات محصول را بر روی بسته بندی ثبت می کنند. این مدل به تاریخ زن رومیزی و تاریخ زن غلطکی تقسیم بندی میشود.

تاریخ زن حرارتی

بیشتر مدل های جدید تاریخ زن از حرارت برای چاپ استفاده می کنند. تمامی تاریخ زن های لیزری و جوهر افشان از قابلیت حرارت برای قرار دادن جوهر بر روی سطوح مختلف استفاده می کنند.

کاربرد تاریخ زن

کاربرد اصلی دستگاه تاریخ زن در صنعت بسته بندی است. از تاریخ زن برای چاپ اطلاعات تولیدی و تاریخ انقضا، سری ساخت و … بر روی محصولات مختلف استفاده می شود. در برخی از مکان ها نیز که نیاز به ثبت دائمی اطلاعات بر روی دستگاه ها، دیوار ها و فضا های دیگر است نیز می توان از دستگاه تاریخ زن استفاده کرد.
در انواع خطوط تولید به ویژه خطوط تولید صنایع غذایی و برای تکمیل فرایند بسته بندی محصولات، دستگاه های تاریخ زن کاربرد زیادی دارند.

مزایای استفاده از تاریخ زن

  • تنوع بسیار زیاد در مدل های مختلف دستگاه تاریخ زن موجب می شود دست شما برای انتخاب و خرید دستگاه تاریخ زن مناسب و مورد نیاز کاملا باز باشد.
  • مدل های جدید تاریخ زن می توانند به خوبی بر روی تمامی سطوح عملیات چاپ را با سرعت مناسبی انجام دهند که همین عامل سبب می شود بتوانید به راحتی از دستگاه تهیه شده در تمامی شرایط استفاده نمایید.
  • انواع جدید تاریخ زن در کنار استفاده از تکنولوژی های نو و جدید در مصرف انرژی و جوهر نیز بسیار مناسب عمل می کنند. بیشتر مدل ها در کنار مصرف انرژی برق و یا باتری پایین، به شکلی طراحی شده اند که انواع جوهر ها را به بهینه ترین شکل ممکن مصرف کنند.
  • تمامی مدل های تاریخ زن می توانند از جوهر هایی با رنگ های متفاوت استفاده کنند. تنوع در استفاده از جوهر موجب می شود بتوان طراحی و شکل خاصی به محصولات داد و به نوعی محصول تولیدی خود را با دیگر محصولات موجود در بازار متفاوت کرد.
  • تاریخ زن های تمام اتوماتیک جدید قابلیت اتصال به کامپیتور و چاپ آنلاین و خودکار دارند.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *