نحوه عملکرد دستگاه تاریخ زن چگونه است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نحوه کار دستگاه تاریخ زن بیشتر به مدل دستگاه بستگی دارد. دستگاه تاریخ زن انواع مختلفی در صنایع بسته بندی دارد و هر کدام از آن ها نحوه کارکرد متفاوتی با نوع دیگر دارد. به طور کلی همانطور که از نام این دستگاه ها مشخص است، دستگاه تاریخ زن برای ثبت تاریخ انقضا و تولید، سری ساخت محصولات و قیمت بر روی بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید و انتخاب، تفاوت تاریخ زن با جت پرینتر را مطالعه کنید. البته مدل های پیشرفته تر دستگاه تاریخ زن به عنوان یک دستگاه چاپ، اطلاعات مختلف بر روی سطوح متفاوت را نیز چاپ می کند. پیش از این درباره انواع تاریخ زن توضیحاتی ارائه دادیم، تا انتهای این مقاله با بلاگ ویترین نت باشید تا در خصوص نحوه کار انواع دستگاه تاریخ زن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه تاریخ زن

نحوه کار دستگاه تاریخ زن بیشتر به مدل دستگاه بستگی دارد. دستگاه تاریخ زن انواع مختلفی در صنایع بسته بندی دارد و هر کدام از آن ها نحوه کارکرد متفاوتی با نوع دیگر دارد.

تاریخ زن دستی چگونه کار می کند؟

دستگاه تاریخ زن می تواند در زمانی کوتاه اطلاعات مشخص شده را بر روی سطوح مختلف چاپ کند. اما باید به این نکته هم توجه کرد که ثبت اطلاعات با دستگاه تاریخ زن دستی تنها روی سطوح صاف قابل انجام است.
تاریخ زن دستی به عنوان یکی از ملزومات و تجهیزات بسته بندی، ساده ترین مدل در میان دستگاه های تاریخ زن را دارد. تاریخ زن دستی از تکنولوژی های قدیمی و اولیه برای چاپ استفاده می کنند. دستگاه تاریخ زن دستی در مدل های ساده از جوهر جامد و در مدل های پیشرفته تر از جوهر های حرارتی برای چاپ استفاده می کنند.

نحوه کار دستگاه تاریخ زن دستی بسیار ساده است این دستگاه یک کریشه یا به اصطلاح جعبه حروف دارد که شما باید بر اساس کلمات و اعداد مورد نیاز متن اصلی، حروف را روی قالب های تاریخ زن بچینید و سپس با قرار دادن محصول در مقابل چاپ گر؛ اهرم دستگاه را فشار دهید و تاریخ زن دستی با چاپ حروف روی ریبون، در نهایت اطلاعات را روی بسته بندی محصول ثبت می‌کند. تاریخ زن های دستی حرارتی جوهر گرم شده را بر روی محصول می پاشند و مدل های دیگر از فشار برای چاپ جوهر جامد استفاده می کنند.
با تاریخ زن دستی نمیتوان لوگو و بارکد را روی محصول چاپ کرد. همچنین تاریخ زن دستی، حداکثر در 3 سطر می‌تواند اطلاعات محصول را چاپ کند.
همانطور که قبلا اشاره شد، دستگاه تاریخ زن دستی برای چاپ اطلاعات محصول به ریبون نیاز دارد که ماده مصرفی این دستگاه است. ریبون نوار سیاه رنگی است که حروف روی آن چاپ می‌شود و یکی از ملزومات بسته بندی است که به طور عمده خریداری می‌شود.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ تاريخ زن و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

 

دستگاه تاریخ زن دستی به عنوان یکی از ملزومات و تجهیزات بسته بندی، ساده ترین مدل در میان دستگاه های تاریخ زن را دارد.

نحوه کارکرد تاریخ زن نیمه اتوماتیک

نحوه کار دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک شبیه به تاریخ زن دستی است. تنها تفاوت میان دو مدل، اهرم موجود در تاریخ زن نیمه اتوماتیک است که با یک پدال الکتریکی تعویض شده است. بدین ترتیب اپراتور فقط با فشار پای خود دستور چاپ را به دستگاه تاریخ زن می دهد و دستگاه به شکل اتوماتیک و بدون نیاز به فشار دست کار چاپ را انجام می دهد. میزان تولید و سرعت عمل تاریخ زن های نیمه اتوماتیک بسیار بیشتر از تاریخ زن دستی است.

نحوه کار دستگاه نیمه اتوماتیک شبیه به تاریخ زن دستی است.

نحوه کار تاریخ زن اتوماتیک

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک در کارخانه های صنعتی و بسته بندی و بیشتر به عنوان تاریخ زن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. در تولیدات تعداد بالا معمولا از دستگاه تاریخ زن اتوماتیک برای چاپ تاریخ و دیگر اطلاعات بر روی محصولات استفاده می شود. دستگاه تاریخ زن اتوماتیک معمولا به عنوان تکمیل کننده خط بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به خوبی عمل چاپ اطلاعات نهایی بر روی محصول را انجام دهد.
نحوه کار دستگاه تاریخ زن اتوماتیک بسیار راحت تر و حرفه ای تر از تاریخ زن های دستی و نیمه اتوماتیک است. دستگاه های اتوماتیک به عنوان دستگاه تاریخ زن غلطکی و یا تاریخ زن رومیزی در خط تولید محصول نصب می شوند و محصول با استفاده از نوار نقاله به مقابل دستگاه چاپ برده می شوند. اطلاعات چاپی از قبل به دستگاه تاریخ زن وارد شده و با قرار گرفتن محصول در مقابل دستگاه عمل چاپ با سرعت بالایی انجام می شود.  

ویدئوی نحوه کار تاریخ زن اتوماتیک

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک در کارخانه های صنعتی و بسته بندی و بیشتر به عنوان تاریخ زن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تاریخ زن دستی الکترونیکی

نسل جدید دستگاه های تاریخ زن مدل های دستی الکترونیکی هستند. این مدل ها به نوعی نسل جدید تاریخ زن های دستی و نیمه اتوماتیک هستند ولی با مدل های اتوماتیک تفاوتی عمده دارند و آن نیز قابلیت حمل آن ها است. دستگاه تاریخ زن دستی اتوماتیک از سیستم الکترونیکی برای ثبت اطلاعات چاپی استفاده می کنند و به آنها تاریخ زن جوهر افشان و یا تاریخ زن لیزری نیز گفته می شود. نحوه کار دستگاه تاریخ زن دستی الکترونیکی نیز بسیار ساده است. بعد از مشخص کردن متن، دستگاه را در محل مورد نظر قرار می دهید و کلید چاپ را فشار می دهید. برخی مدل ها نیز سرعت بالاتری دارند و به محض قرار گرفتن بر روی سطح، خود عمل چاپ را انجام می دهند.

اگر به اطلاعات بیشتری از دستگاه تاریخ زن نیاز دارید، با ویترین نت همراه باشید، در مقاله بعدی به بررسی نکات خرید دستگاه تاریخ زن می پردازیم. همچنین میتوانید در بخش ثبت نظر، سوالات خود را از کارشناسان ویترین نت بپرسید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *