نکات مهم کار با دستگاه‌های لیبل زن در بسته بندی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه های لیبل زن یا لیبل چسبان کامل کننده خط بسته بندی هستند که اطلاعات و برچسب های آماده شده را بر روی محصولات مختلف نصب کنند و مدل های متنوعی دارند و افراد می توانند بر اساس نوع نیاز و همچنین نوع محصول و لیبل، مدل مناسب را انتخاب نمایند. در ادامه در خصوص نحوه کار، انواع و کاربرد دستگاه های لیبل زن بیشتر توضیح می دهیم و در خصوص مزایای آن ها نیز صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه لیبل زن

لیبل زن های اتوماتیک یا لیبل زن های صنعتی در خط تولید و بسته بندی استفاده می شوند و می توانند هر مدل برچسب تهیه شده را بر روی محصولات مختلف با اشکال و جنس های مختلف نصب کنند.

با افزایش تولیدات در صنایع غذایی و تنوع بسته بندی های مواد غذایی، رقابت برای جذب خریدار به سمت محصولات افزایش یافته است و تجربه ثابت کرده بسته بندی زیبا و شکیل نقش مهمی در جلب توجه خریداران دارد. بنابراین در بین ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه لیبل زن صنعتی اهمیت زیادی دارد و استفاده از لیبل زن مناسب و با کیفیت میتواند ظاهری زیبا به محصولات بدهد و خریداران را راضی کند.

نحوه کار دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن بسته به مدل خود می تواند نحوه کار متفاوتی داشته باشد. به طور کلی دستگاه لیبل زن از فشار و حرارت برای نصب برچسب های مختلف استفاده می کند. فشار و حرارت دو حرکت اصلی برای نصب انواع برچسب بر روی سطوح مختلف هستند. دستگاه لیبل زن نیز با اعمال فشار و حرارت چسب را به سطح بسته بندی و لیبل را بر روی چسب محکم می کنند.
با ویترین نت همراه باشید تا در مقاله بعد به طور تخصصی به نحوه کار دستگاه لیبل زن بپردازیم.

دستگاه لیبل زن دستی

دستگاه لیبل زن دستی به شکل دستی و با استفاده از فشار اهرم ها برچسب را بر روی محصول نصب می کنند. این دستگاه لیبل زن در مدل های حرارتی و بدون حرارت در بازار دستگاه های بسته بندی موجود هستند. لیبل زن‌های حرارتی پیشرفته تر هستند و می توانند بهتر لیبل را بروی محصول بچسبانند. لیبل زن های دستی معمولی فقط از فشار برای نصب بهره می برند.

کاربرد دستگاه لیبل زن دستی

ساده ترین کاربرد دستگاه لیبل زن صنعتی در کارهای سبک و نیمه صنعتی است. در برخی موارد نیز برای نصب برچسب های کمک به حمل و نقل و جا به جایی بر روی کارتن های محصولات از دستگاه لیبل زن دستی استفاده می شود.
در صنایع غذایی به ویژه برای تولیدی های کوچک و کارگاهی و یا حتی خانگی، دستگاه لیبل زن دستی به عنوان یکی از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی کاربرد زیادی دارد و به دلیل به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی می تواند برای شروع یک کسب و کار نوپا انتخاب خوبی باشد.

دستگاه لیبل زن دستی به شکل دستی و با استفاده از فشار اهرم ها برچسب را بر روی محصول نصب می کنند.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک حرارتی

دستگاه های لیبل زن اتوماتیک به عنوان جزء تکمیل کننده خطوط تولید و بسته بندی شناخته می شوند. پس از انجام بسته بندی، محصولات برای نصب لیبل فرستاده می شوند. لیبل زن های اتوماتیک حرارتی با استفاده از دمنده هایی یک فضای با حرارت ایجاد می کنند که در آن می توانند به خوبی برچسب ها را با کیفیتی بالا بر روی محصولات نصب کنند.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک چسبی

دستگاه لیبل زن پشت چسب دار از حرارت استفاده نمی کند و فقط برچسب های آماده را با استفاده از فشار بر محصولات نصب می کند. این مدل از دستگاه لیبل زن معمولا نصب با کیفیتی ندارند و بیشتر لیبل هایی که مهم نیستند به این شکل بر روی محصولات نصب می شوند.

لیبل زن های اتوماتیک یا لیبل زن های صنعتی در خط تولید و بسته بندی استفاده می شوند و می توانند هر مدل برچسب تهیه شده را بر روی محصولات مختلف با اشکال و جنس های مختلف نصب کنند.

کاربرد دستگاه لیبل زن اتوماتیک

کاربرد دستگاه لیبل زن ساده و مشخص است. از این دستگاه ها برای نصب انواع لیبل و نوشته بر روی بسته بندی های محصولات استفاده می شود. لیبل زن های اتوماتیک یا لیبل زن های صنعتی در خط تولید و بسته بندی استفاده می شوند و می توانند هر مدل برچسب تهیه شده را بر روی محصولات مختلف با اشکال و جنس های مختلف نصب کنند.

لیبل زن های اتوماتیک یا لیبل زن های صنعتی در خط تولید و بسته بندی استفاده می شوند و می توانند هر مدل برچسب تهیه شده را بر روی محصولات مختلف با اشکال و جنس های مختلف نصب کنند.

مزایای استفاده از دستگاه لیبل زن

  • استفاده از این دستگاه لیبل زن موجب می شود لیبل های تهیه شده با کیفیت بالایی چسبانده شوند. با استفاده از دست نمی توان تعداد لیبل زیادی چسباند و این دستگاه ها با استفاده از ویژگی های خاص خود به خوبی می تواند انواع لیبل را بر روی انواع محصولات نصب کنند.
  • با استفاده از دستگاه لیبل زن تعداد برچسب های خراب کمتری وجود خواهد داشت. برجسب ها به شکل کامل یا برش شده در دستگاه قرار می گیرند و لیبل زن نیز بدون مشکل آن ها را بر روی محصولات نصب می کنند. در این شرایط امکان خرابی و از بین رفتن تعداد زیادی لیبل وجود نخواهد داشت.
  • دستگاه لیبل زن اتوماتیک قابلیت بررسی برچسب ها و همچنین نحوه نصب آن ها را دارند. در این شرایط اگر لیبلی دارای مشکل باشد خود دستگاه آن را تشخیص خواهد داد و به سرعت محصول مشکل دار را از دور خارج خواهد کرد.
  • لیبل زن های اتوماتیک و پیشرفته می توانند به شکل مستقیم به کامپیوتر و دستگاه لیبل پرنتر متصل شوند و به شکل آنلاین طرح های ارسال شده را چاپ کرده و بر روی بسته بندی های موجود بر روی تسمه نصب کنند.
  • دستگاه های لیبل زن در مصرف چسب نیز بسیار صرفه جویی می کنند. این دستگاه ها به شکلی طراحی شده اند که با کمترین میزان چسب به خوبی کار خود را انجام دهند.
  • مقاله 5 اشتباه رایج در انتخاب دستگاه لیبل زن نیز می تواند به میزان زیادی شما را از مزایای استفاده از دستگاه لیبل زن مناسب آگاه کند.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “نکات مهم کار با دستگاه‌های لیبل زن در بسته بندی

  1. Hpashaee گفته:

    باعرض ادب مفتخریم که باشماآشناشده ایم نیازمنددستگاه لیبل زن نیمه اتومات کارگاهی میباشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *