عملکرد دستگاه پرکن آب معدنی چگونه است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه پرکن آب معدنی از انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق است و از پرکاربردترین دستگاه‌های بسته بندی می باشد. مواد بسته بندی شده در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارند، از این رو پودرها و مایعات نیز به شکل بسته بندی به فروش میرسند. بسته بندی آب معدنی می بایست به گونه ای انجام شود که علاوه بر برخورداری از دوام بتواند آن را مدت زمان طولانی تری نگهداری کند.

به طور کلی مایعات رقیق به مایعاتی گفته می شود که ویسکوزیته آنها از ویسکوزیته روغن زیتون کمتر است، مانند آب، دوغ، شیر، آب میوه و نوشیدنی های طعم دار و نوشابه های گازدار، انواع مایعات شیمیایی مانند سفید کننده ها، آب باتری، سموم مختلف و انواع شربت های دارویی و غذایی و غیره.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن مایعات

طرز کار دستگاه پرکن آب معدنی

مشخصه­‌های دستگاه پرکن آب معدنی

هر دستگاه پرکن آب معدنی دارای مشخصات فنی مخصوص به خود است، اما موارد زیر جز ویژگی­‌های کلی این دستگاه‌های بسته بندی مواد غذایی می­‌باشند:

  1. فشار پاشش عالی
  2. پر کردن بهداشتی و سریع آب بدون هدر رفتن آن
  3. امکان تنظیم ظرفیت پرکن
  4. یادگیری آسان نحوه کار با دستگاه
  5. امکان مونتاژ، تعمیر و تمیز کردن آسان دستگاه پرکن
  6. عملکرد بی صدا و اتوماتیک
  7. دارای استحکام و بهره­ وری با سرعت بالا
  8. دارای قاب استیل ضد زنگ سنگین و قابل حمل به منظور جلوگیری از لرزش و ایجاد تغییر در سطح مایع ، ایجاد تنظیمات ساده برای پرکردن مایع در بطری­‌هایی با اندازه­ و سرهای متفاوت
  9. امکان اعمال تاخیرهای زمانی از طریق صفحه کنترل اپراتور
  10. دارای PLC با کنترل صفحه لمسی به منظور انجام تنظیمات مختلف در دستگاه و ذخیره دستورالعمل های مشخص برای ترکیبات بطری و محصول و اجرای مجدد دستورات از محل ذخیره شده
  11. دارای سیستم بینایی به منظور جلوگیری از تراکم بطری­ ها، ریخت و پاش مایع به اطراف و بیشینه­ سازی بهره­ وری
  12. امکان ارتقای دستگاه پرکن مایع به دستگاهی با دو تا شانزده سر متفاوت.

عملکرد انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق 

همان طور که گفته شد، یکی از انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق، دستگاه پرکن آب معدنی است. بنابراین بر اساس فشارهای مختلف می توان همه دستگاه‌­های پرکن مایعات رقیق از جمله دستگاه پرکن آب معدنی را به دستگاه­‌های پرکن مایع با فشار معمولی، دستگاه­های پرکن مایع با خلا و دستگاه­‌های پرکن مایع پرفشار تقسیم­ بندی کرد.

دستگاه­ های پرکن مایع با فشار معمولی برای موادی مانند شیر مناسب­ هستند، زیرا جاذبه جریان پرکن را براساس وزن ماده تنظیم می­ کنند.

دستگاه پرکن مایع با خلا زمانی استفاده می‌شود که فشار بطری از فشار اتمسفر کمتر باشد. این نوع از دستگاه ­ها برای موادی مانند روغن و شهد میوه­ ها که ویسکوزیته بالایی دارند، مناسب­‌تر است.

نوع بعدی این دستگاه­ها که دستگاه­ پرکن مایع پرفشار نام دارد برای مواقعی که فشار بالاتر از فشار اتمسفر است، کاربرد دارد. این نوع از دستگاه‌­ها به دو بخش تقسیم می شود، یک بخش برای زمان­هایی که فشار مایع درون مخزن با فشار درون بطری برابر است و مایع بر اساس وزن خود به درون بطری سرازیر می شود و دیگری در زمان­‌هایی که فشار مایع درون مخزن بالاتر از فشار درون بطری است و مایع بر اساس اختلاف فشار موجود به درون بطری ریخته می شود.

کاربردهای دستگاه پرکن مایعات رقیق آب معدنی

کاربردهای دستگاه پرکن آب معدنی

در صنایع غذایی دستگاه پرکن آب معدنی فواید زیادی دارد که یکی از آنها حذف تجهیزات ناکارآمد و روش‌های غلط و نامرتب پرکردن آب معدنی از چرخه تولید است که منجر به تولید محصولات غیر بهداشتی، بی­ کیفیت و هدر رفتن آب و همچنین کاهش بازدهی در تولید و در نتیجه کاهش درآمد تولیدکننده می شوند.

امروزه می ­توان هر دستگاه­ پرکن آب معدنی را مطابق با خواست مشتری سفارشی کرد تا هر چه بیشتر با ماشین آلات موجود در خط تولید هماهنگی داشته باشد. به­ کارگیری این نوع از دستگاه­ ها در خط تولید موجب مدیریت بهینه منابع و کاهش اتلاف آن می شود و علاوه بر این، استفاده از این نوع از دستگاه­ها در ایجاد محصولات با بسته ­بندی­ های نوآورانه، جذاب و کارا باعث می‌شود که محصول شما به شکل مطلوب­تر و با ماندگاری بیشتری به مشتریان عرضه شود.

قیمت دستگاه پرکن آب معدنی

دستگاه ­های پرکن آب گران قیمتی در حال حاضر در بازار وجود دارند که قیمت آنها فراتر از عملیات بسته­ بندی مواد در بطری­‌هایی در اندازه­ های کوچک تا متوسط است. علاوه بر این، در صنایع بسته بندی دستگاه­های پرکن آب ارزان قیمت ساخت چین و سایر کشورها وجود دارند که هزینه نگهداری آنها بیشتر بوده و منجر به تعطیلی خط تولید و بروز مسائل کیفیتی می شوند. از این رو بهتر است که دستگاه پرکن آبی را خریداری کنید که بیشترین انعطاف­ پذیری، قابلیت اطمینان­ و تنوع (چند کاره بودن) را در مقابل بهترین قیمت دارا باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *