خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه پرکن مایعات رقیق از جمله دستگاه‌های پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و دارویی و… به شمار می‌رود. استفاده از این ماشین‌آلات نقش بسزایی در بالا رفتن سرعت تولید و بهبود کیفیت بسته‌بندی دارد.

به‌منظور افزایش طول عمر مفید این دستگاه‌ها ونیز کاهش هزینه نگهداری از آن‌ها، در هنگام خرید و نیز بهره‌برداری از این دستگاه‌ها باید به مواردی همچون استفاده از مایعات مناسب، نوع سازوکار بکار رفته در دستگاه و… توجه داشت.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن مایعات

راهنمای خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق

انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق بر اساس سازوکار 

به‌طور کلی دستگاه پرکن مایعات رقیق بر اساس سازوکار عملکردی به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • دستگاه پرکن پمپی
  • دستگاه پرکن گرانشی
  • دستگاه پرکن سیلندر پیستونی

شیوه تزریق مایعات در هر یک از این سه نوع مکانیسم از دستگاه‌های پرکن متفاوت است. در مایعات مختلف با توجه به غلیظ یا رقیق بودن و حجم موردنظر، ساز و کار مناسب با آن بکار گرفته می‌شود. مدل پمپی این دستگاه، از دقت بالایی در تزریق برخوردار نیست و برای مواردی همچون گریس مناسب‌تر است.

در ساخت دستگاه پرکن مایعات رقیق بیشتر مکانیسم گرانشی بکار گرفته می‌شود، زیرا به دلیل گرانروی پایین این دسته از مایعات از نیروی گرانش برای تزریق استفاده می شود و به همین خاطر نسبت به دو شیوه دیگر دارای هزینه کمتری است. مکانیسم سیلندر پیستونی نیز تمام‌اتوماتیک بوده و دارای دقت بالایی است و برای مایعات غلیظ مناسب‌تر است.

مدل نیمه اتوماتیک دستگاه پرکن مایعات رقیق اغلب به دو صورت رومیزی و شاسی دار ساخته می‌شود و سرعت آن نسبت به مدل اتوماتیک پایین تر است اما هزینه خرید، تعمیرات و نگهداری آن‌ها نیز عموماً کمتر است. سرعت کار دستگاه و حجم و تعداد ظروفی که قادر است در هر ساعت پر کند در کنار توجه به نوع مایعات خط تولید، از موارد مهمی است که بایستی در هنگام خرید موردتوجه قرار گیرد.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق

برای خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق در صنایع بسته بندی بایستی با توجه به نیاز واحد خط تولید و بسته‌بندی و مکانیسم بکار رفته در دستگاه موردنظر، اقدام به انتخاب گزینه مناسب کرد. بطور مثال باید توجه داشت که محصولی که قرار از بسته بندی شود، از نوع مواد خوراکی است یا شیمیایی.

همواره توجه داشته باشید که جنس الکتروموتورها و سایر قطعات چگونه است و این مواد چه تاثیری ممکن است بر دستگاه داشته باشند.

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه از مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت، به طوری که حتما مناسب با نیاز کسب و کار مورد نظر باشد. همچنین استفاده از نیروی دارای مهارت و تجربه مناسب بخصوص در مدل‌های نیمه اتوماتیک، نقش بسزایی در افزایش طول عمر مفید دستگاه پرکن مایعات رقیق خواهد داشت.

نگهداری بهینه از دستگاه پرکن مایعات رقیق

نگهداری بهینه از دستگاه پرکن مایعات رقیق

مهم‌ترین گام برای نگهداری اصولی و درست این دستگاه بسته بندی ، بهره‌گیری از نیروی متخصص در هنگام نصب دستگاه است.

نحوه نگهداری از دستگاه پرکن مایعات رقیق با توجه به عملکرد هر یک از این دستگاه‌ها و نیز مایعات به‌کاررفته در خط تولید ممکن است که متفاوت باشد. به همین خاطر باید با توجه به دفترچه راهنمایی که تولیدکننده ارائه می‌دهد نسبت به نگهداری از دستگاه اقدام کرد.

توجه به متریال بکار رفته در ساخت این دستگاه‌ها از موارد بسیار مهم است و بکار بردن مواد باکیفیت در ساخت آن‌ها موجب می‌شود تا محصول پس از سال‌ها استفاده نیز عملکرد بهینه خود را حفظ کند. روغن‌کاری منظم قسمت‌های، نظافت سطوح دستگاه، تعویض به‌موقع واشرها و شیلنگ‌ها ازجمله اقدامات عمومی در این زمینه است.

توجه به زمینه کاربری مناسب دستگاه، اقدام به‌موقع در جهت رفع نقایص و ایرادات جزئی، استفاده از دستگاه پرکن مایعات رقیق صرفاً برای مایعاتی که توسط تولیدکننده تعیین‌شده است و رعایت اصول فنی در استفاده از این دستگاه می‌تواند به کارایی بیشتر و دوام طولانی‌تر دستگاه پرکن مایعات رقیق کمک زیادی کند.

قیمت دستگاه پرکن مایعات رقیق

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع مختلف را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه پرکن مایعات از جمله قیمت دستگاه پرکن مایعات کوچک بپردازید و در نهایت به خرید دستگاه پرکن مایعات مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

1 دیدگاه برای “خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *