بررسی تفاوت های دستگاه پرکن توزینی و بسته بندی حجمی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه بسته بندی حجمی و دستگاه پر کن توزینی هر دو از دستگاه‌های بسته بندی می‌باشند و در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی کاربرد زیادی دارند، ولی در مشخصات فنی و عملکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. برای انتخاب گزینه مناسب در جهت خرید و استفاده از این ماشین آلات باید از تفاوت‌های آن‌ها آگاه بود. در ادامه مقایسه‌ای بین این دو دستگاه‌ بسته بندی مواد غذایی انجام داده‌ایم تا بتوانیم تا حدی به خریداران در انتخاب گزینه‌ای مناسب، کاربردی و متناسب با نیاز آن‌ها کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن توزینی

تفاوت های روش کار دستگاه پرکن توزینی و حجمی

 

تفاوت های روش کار دستگاه پرکن توزینی و حجمی

عملکرد دستگاه‌ بسته بندی حجمی به این صورت است که ابتدا پیمانه‌هایی که قبل از بسته بندی و به صورت دستی توسط کاربر و طبق نیاز او تنظیم شده‌اند محصول موجود در دستگاه را پر می‌کند و سپس محصول از هریک از این پیمانه‌ها درهر بسته ریخته شده و هر بسته را پر می‌نماید. در صورتی که برای دستگاه پر کن توزینی، ابتدا محصول تا حد ظرفیت قیف دستگاه، در این قیف ریخته می‌شود و تمامی بسته‌ها به صورت یک به یک (برای دستگاه پرکن وزنی تک توزین)، بر اساس محدودیت وزنی که توسط کاربر به دستگاه داده شده است پر می‌شوند.

جنس بسته بندی در دستگاه بسته بندی حجمی و دستگاه پرکن توزینی

از تفاوت‌های دیگر بین این دو دستگاه پرکن، باید به جنس بسته‌ها در بسته بندی اشاره داشت. در دستگاه بسته بندی حجمی فقط می‌‎‌توان از لفاف‌های سلفون، پلی‌استر و یا فویل آلومینیوم استفاده گردد، در حالی که در دستگاه‌های توزینی با توجه به نوع دستگاه و نوع محصول می‌توان از بسته بندی‌هایی با جنس‌های متفاوت مثل بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی، کیسه، جعبه مقوایی، پت و… استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه بسته بندی حجمی

تفاوت های ظرفیت وزنی دستگاه پرکن توزینی و حجمی

 

مقایسه دستگاه پرکن توزینی و حجمی برای محصولات مختلف

در صنایع غذایی دستگاه بسته‌بندی حجمی فقط برای بسته بندی محصولات گرانولی از قبیل حبوبات، غلات، شکر، نمک ومحصولاتی از این دست مناسب می‌باشد در حالی که تنوع در نوع و عملکرد دستگاه پرکن توزینی باعث شده خریدار با توجه به نوع محصول مورد نظر خود (اعم از انواع محصولات جامد و یا مایع) با تعداد زیادی گزینه جهت انتخاب رو به رو گردد. همچنین برخی از دستگاه‌های پرکن توزینی این امکان را به کاربر می‌دهد تا با تعویض چند قطعه از دستگاه بتواند محصول جدیدی را بسته بندی نماید.

 

تفاوتهای ظرفیت وزنی دستگاه پرکن توزینی و حجمی

به‌دلیل محدودیت ظرفیت پیمانه‌های دستگاه بسته بندی حجمی، در بسته بندی با این دستگاه نمی‌توان انتظار تولید بسته‌هایی با وزن زیاد را داشت و با دستگاه پرکن حجمی و پودری نهایتاً بتوان بسته‌هایی با وزن 1.5 کیلوگرم را تولید نمود. در حالی که در دستگاه پرکن توزینی گاهاً سقف این ظرفیت به 25 کیلوگرم نیز می‌رسد. لذا این مورد برای خریدارانی که قصد تهیه دستگاه بسته بندی برای محصولات گرانولی را دارند، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها به حساب می‌آید.

 

مقایسه سرعت بسته بندی دستگاه بسته بندی حجمی و دستگاه پرکن توزینی

در صنایع بسته بندی سرعت بسته‌بندی در دستگاه بسته بندی حجمی تا 35 بسته در دقیقه می‌باشد، در حالی که در انواع دستگاه پرکن توزینی تا 2 توزین کمتر از این مقدار و در دستگاه‌هایی با توزین بیشتر، به سقف 50 بسته در دقیقه نیز می‌رسد.

 

ابعاد دستگاه پرکن توزینی و حجمی

دستگاه بسته بندی حجمی و دستگاه پرکن توزینی، از نظر ابعاد و وزن تقریباً تفاوت کمی دارند، هرچند دستگاه بسته بندی حجمی بنابر روند عملکرد عمودی که دارد اغلب دارای ارتفاع بیشتری نسبت به دستگاه پرکن توزینی است. از نظر وزن، طول و عرض تقریباً در تمامی مدل‌ها تفاوت مشاهده می‌شود. با این حال اگر این تفاوت زیاد هم نباشد، می‌تواند در خرید گزینه‌های متفاوت تأثیرگذار باشد.

 

مقایسه دستگاه بسته بندی حجمی و دستگاه پرکن توزینی

 

قیمت دستگاه بسته بندی حجمی و دستگاه پرکن توزینی

همیشه قیمت یک محصول یکی از اصلی‌ترین نکات و مباحث در مقایسه دو یا چند محصول می‌باشد. در این مقایسه، دستگاه بسته بندی حجمی از قیمت اولیه و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به دستگاه‌ پر کن توزینی برخوردار است. این امر دستگاه بسته بندی حجمی را برای خریدارانی که به دنبال بسته بندی محصولات خود هستند، به خریدی ایده آل تبدیل می‌کند. همچنین هزینه انواع دستگاه پرکن توزینی نیز متفاوت است و این هزینه با افزایش تعداد ترازو، ظرفت وزنی، سرعت بسته بندی و همچنین تغییر نوع محصولی که قرار است بسته بندی گردد، افزایش پیدا می‌کند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *