لینکدین 277٪ موثرتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی برای تولید سرنخ

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شبکه‌های اجتماعی نقش بزرگی در تولید سرنخ برای شرکت‌ها فارغ از B2B و یا B2C بودن دارند. اما شبکه‌های مختلف هر کدام چقدر می‌توانند در اجرای این امر موثر باشند؟ در یک مطالعه اخیر توسط سایت HubSpot بیشتر از 5,000 کسب و کار مورد بررسی قرار گرفتند که نتیجه آن نشان دهنده برتری لینکدین در تولید سرنخ بود. در اصل لینکدین با نرخ تبدیل 2.74٪ از بازدید کننده به سرنخ برتری تقریبا ۳ برابری نسبت به توییتر (0.69٪) و فیسبوک (0.77٪) داشت.

در واقع نرخ تبدیل لینکدین به قدری بالاست که خارج از دسته تمام شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. به طور میانگین از تمام ترافیکی که از سمت شبکه‌های اجتماعی به سایت وارد می‌شوند تنها 0.98٪ آن به سرنخ تبدیل می‌شود، در حالی که این آمار برای لینکدین 2.74٪ است.

حال سوال اینجاست که چرا لینکدین می‌تواند موثرترین شبکه اجتماعی باشد و ما چگونه می‌توانیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم؟

در واقع نرخ تبدیل لینکدین به قدری بالاست که خارج از دسته تمام شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. به طور میانگین از تمام ترافیکی که از سمت شبکه‌های اجتماعی به سایت وارد می‌شوند تنها 0.98٪ آن به سرنخ تبدیل می‌شود، در حالی که این آمار برای لینکدین 2.74٪ است.

دلیل اصلی مردم برای ملحق شدن به لینکدین، نشان دادن و به اشتراک گذاشتن مسیر شغلی، مهارت‌ها و پیدا کردن محتوا و اطلاعاتی است که به زندگی حرفه‌ای و پیشرفت در کارشان به آن‌ها کمک کند. پس شرکت‌هایی که هدفشان کسب و کارهای دیگر است به طور معمول میزان بیشتری از مخاطب هدف خود را پیدا می‌کنند. همچنین فضای کسب و کاری لینکدین باعث می‌شود فردی که به آن مراجعه می‌کند تمرکز ذهنی بیشتری بر روی کار داشته باشه، که خود طبعا باعث می‌شود محتواهای مربوط به کسب و کار بازخورد بهتری داشته باشد.

کسب و کارهایی که تو حوزه B2C کار می‌کنند چطور؟ به طور معمول در لینکدین محتوای کمتری نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، که احتمالا دلیل اصلی آن این است که مطالبی که مردم در لینکدین منتشر می‌کنند همه مربوط به کسب و کار می‌شود، در حالی که تمام اطلاعات شخصی و اجتماعی دیگر در بقیه شبکه‌ها مثل اینستاگرام، فیسبوک و توییتر منتشر می‌شود. نتیجه این می‌شود که حجم و تراکم کمتری از مطالب در لینکدین وجود دارد که در نهایت باعث می‌شود فردی در که در هر زمانی لینکدین فعال است بتواند درصد بیشتری از محتوای یک پست را بررسی و جذب کند. در نتیجه پست‌های مربوط به بازاریابی و کسب و کار یک شرکت در لینکدین بیشتر از هر فضای دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد، پس لینکدین فارغ از B2C یا B2B بودن یک کسب و کار، فضای فوق العاده‌ای برای معرفی و رشد شبکه کاری است.

بیشتر بخوانید: سرنخ (Lead) چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه بهترین استفاده را برترین شبکه اجتماعی خود داشته باشیم؟

  • زمان زیادی برای رشد شبکه بذارید. اول از همه باید در نظر داشته باشیم که نباید برای تمام شبکه‌های اجتماعی به یک اندازه وقت بگذاریم و نباید شبکه‌ای را نیز لزوما حذف کنیم، اولویت‌دهی به شبکه‌های اجتماعی بر اساس میزان بازدهی برای کسب و کار ما و سپس تقسیم بندی زمان بر همین اساس، اولین قدم برای استفاده هر چه بهینه‌تر است. این امر هم به شرکت‌های کوچک که نیروی انسانی زیادی ندارند کمک می‌کند و هم با بزرگ شدن شرکت کنترل شبکه‌ها راحت‌تر می‌شود.
  • محتوایی که بیشتری بازخورد را دارد منتشر کنید. اگر محتوایی منتشر کرده‌اید که کاربرها علاقه‌ی بیشتری به آن نشان داده‌اند می‌تواند پست مربوط به بلاگ، یک فکت و یا هر چیز دیگری باشد، مقداری بیشتری از آن نوع پست را منتشر کنید. لایک‌ها، کامنت‌ها و … را بررسی کنید و نسبت به آن پیش بروید. البته همیشه از تکراری شدن پرهیز کنید.
  • دنبال فرصت‌های بیشتری برای اشتراک گذاری محتوا به همراه CTA باشید. بهترین راه برای تولید سرنخ بیشتر از شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا‌هایی است که حاوی CTA باشند. البته باید به یاد داشته باشید که تکرار بیشتر از حد این امر جنبه منفی دارد، و خیلی از کاربرها کم کم نسبت به این نوع پست‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند. باید سعی کنید تعادل مناسبی بین پست‌های حاوی CTA و دیگر محتوا‌ها داشته باشید
  • موفقیت را همیشگی فرض نکنید، به یادگیری ادامه دهید. بعد از اینکه نتیجه خوبی از شبکه‌های اجتماعی بگیریم و همه چیز طبق روال باشد، احتمال اینکه موفقیت خود را دائمی فرض کنیم زیاد است. تنها نتیجه این اتفاق ساکن شدن و از بین رفتن خلاقیت است. به یاد داشته باشید همیشه جای بهتر شدن و پیشرفت هست مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی که کاملا به رفتار مردم مرتبط است و تغییر رفتار آن‌ها همه چیز ممکن است تغییر کند.

بیشترین شبکه‌های اجتماعی که توسط بازاریابان B2B استفاده می‌شوند در ابتدا لینکدین و به دنبال آن توییتر و فیسبوک است.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *