راهنمای خرید و نحوه نگهداری دستگاه پرکن پودری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه پرکن پودری وسیله‌ای برای پر کردن و بسته بندی انواع پودر در داخل بسته‌بندی های مختلف مانند بطری، قوطی و کیسه است. لذا اگر قصد دارید در صنایع غذایی و بسته بندی فعالیت کنید و یک محصول پودری ارائه کنید به طور قطع به یک پرکن پودری احتیاج خواهید داشت. در مقاله همه چیز درباره بسته بندی پودری، به معرفی این دستگاه پرداختیم، در این نوشتار سعی خواهیم کرد تا جنبه‌های مختلف مؤثر در انتخاب و خرید دستگاه‌های پرکن پودری را مورد بررسی قرار دهیم. 

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن پودری وسیله‌ای برای پر کردن و بسته بندی انواع پودر در داخل بسته‌بندی های مختلف مانند بطری، قوطی و کیسه است.

مشخصات محصول پودری

ابتدا باید مشخصات پودری که قصد بسته‌بندی و عرضه آن را دارید به خوبی بشناسید تا بتوانید تجهیزات متناسب با محصول خود را تهیه نمایید. پودرها ذرات ریزی هستند که از سابیده شدن یا خرد شدن مواد بزرگ‌تر بدست می‌آیند. شما ممکن است پودرها را به عنوان یک ماده اولیه عرضه کنید یا یک محصول نهایی. لذا باید قبل از اقدام به خرید ماشین آلات پرکن و دستگاه پرکن پودری کاملا مشخصات پودر را بشناسید. مشخصات مختلفی از قبیل اندازه ذرات پودر، مقاومت، نفوذپذیری، تراکم‌پذیری و سایر خصوصیات پودر است که شناخت آن در انتخاب دستگاه پرکن پودری بسیار کمک‌کننده خواهد بود. ادویه یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی است که برای پرکردن و بسته بندی آن به دستگاه بسته بندی ادویه جات یا دستگاه پرکن پودری نیاز خواهیم داشت.

دستگاه‌ پرکن پودری بر اساس میزان دخالت انسانی در فرآیند پر کردن، به سه دسته دستی یا اتوماتیک و یا نیمه‌اتوماتیک تقسیم بندی می‌شوند.

انواع دستگاه پرکن پودری

دستگاه های بسته بندی  و از جمله دستگاه‌های پرکن پودری بر اساس نوع عملکرد و سایر خصوصیات آن‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود و شناخت نوع نیاز شما و ویژگی‌های هرکدام از این دستگاه‌ها اولین گام در انتخاب یک دستگاه پرکن پودری است. برخی از مهم‌ترین دستگاه‌های پرکن پودری در ادامه آمده است.

دستگاه پرکن پودری دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک

دستگاه‌ پرکن پودری بر اساس میزان دخالت انسانی در فرآیند پر کردن، به سه دسته دستی یا اتوماتیک و یا نیمه‌اتوماتیک تقسیم بندی می‌شوند. در دستگاه پرکن پودر دستی بایستی همواره در فرآیند پرکردن حضور داشته باشید و بر وزن و درست بودن عملیات نظارت کنید در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک که بسیار نزدیک به دستگاه اتوماتیک هستند بایستی برخی از خطاهای هنگام کار توسط عامل انسانی برطرف گردد. در حالی که در دستگاه پرکن پودری اتوماتیک تمام عملیات از وزن کشی و باز کردن بسته و پر کردن و مهر و موم کردن بسته‌ها به صورت کاملا خودکار توسط دستگاه انجام می‌گیرد.

دستگاه پرکن پودری تک نازل و دونازل

دستگاه پرکن حجمی و پودری تک نازل تقریبا تمام عملیات پر کردن را به وسیله یک نازل انجام می‌دهد و تقریبا توانایی پرکردن انواع پودرها را دارد. این دستگاه‌ها معمولا در هر دو نوع اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک موجود هستند. دستگاه‌های پرکن پودری دو نازله از دو نازل برای پر کردن بسته‌ها استفاده می‌کنند از این رو نسبت به دستگاه قبلی در پرکردن پودرهای بزرگ‌دانه تر کارآمد هستند. 

نکات مهم برای خرید دستگاه پرکن پودری

1. مکانیزم کنترل : بایستی دستگاه شما به آسانی قابل کنترل و برنامه‌ریزی باشد.

2. نوع دستگاه : بر اساس حجم تولید و نیازهای خود یکی از انواع دستگاه پرکن پودری دستی یا اتوماتیک را انتخاب کنید.

3. سرعت پر کردن : بر اساس نیاز و نرخ تولید خود دستگاهی مناسب را انتخاب کنید.

4. مکانیزم عملکرد : بر اساس نوع نیاز شما دستگاه پرکن پودری به موتورهای مختلف با مکانیزم عملکرد متفاوت مجهز هستند.

5. جنس دستگاه : در این مورد نیز انتخاب‌های مختلفی وجود دارد که البته باید در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم باشد.

6. سنسورها، تایمر، کنترل پرکن : استفاده از ترکیبی از این ابزارها برای افزایش دقت دستگاه پرکن پودری توصیه می‌شود. 

7. خطای پر کردن و دقت : هیچ دستگاهی بدون خطا نخواهد بود اما سعی کنید دستگاهی که انتخاب می‌کنید میزان معقولی خطا داشته باشد.

8. حجم قیف : اینجا هم قبل از انتخاب حجم قیف دستگاه پرکن پودری بایستی محصول مورد نظر خود و حجم آن را به خوبی بشناسید.

9. دامنه پر کردن : بهتر است بر اساس نیاز خود دستگاهی را انتخاب کنید که دامنه وسیع‌تری از حجم را پوشش دهد.

نحوه نگهداری از دستگاه پرکن پودری

پس از انتخاب و شروع کار دستگاه پرکن پودری، نگهداری مناسب از این ابزار برای افزایش عمر و کاهش ضرر و زیان ناشی از آن ضروری است. در ادامه به چند نکته در مورد نگهداری صحیح از این دستگاه‌ها اشاره می‌شود.

1. مرتبا روغنکاری کنید

دنده‌‌ها ، تسمه‌ها و قسمت‌های متحرک دستگاه پرکن پودری را به صورت دوره‌ای و مرتب روغنکاری نمایید. هیچگاه اجازه ندهید که قسمت‌های متحرک به صورت خشک و بدون روغن شروع به حرکت نمایند. این کار باعث فرسایش و خوردگی و کاهش عمر دستگاه خواهد شد.

2. تمیزکاری فراموش نشود

هر روز بعد از اتمام شیفت و خاموش شدن دستگاه آن را تمیز کنید. همچنین قسمت حرارتی بسته بندی باید مرتبا تمیز شود. این کار زمانی که در مواد پودری شکر وجود داشته باشد بدلیل خاصیت خورندگی بالای شکر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین گرد و خاک ناشی از عملیات پر کردن که روی دستگاه پرکن پودری می‌نشیند در انتهای روز پاکسازی گردد.

3. سرویس دوره‌ای، یک ضرورت

آچارکشی و کنترل اتصالات دستگاه پرکن پودری در افزایش عمر آن نقش عمده‌ای دارد. سعی کنید تمام قسمت های الکترونیکی دستگاه را از نظر آب‌بندی و نبود آلودگی کنترل کنید. بعد از خاموش کردن دستگاه اتصالات مهم و حیاتی را حتما کنترل نموده و از محکم بودن تسمه و قسمت‌های متحرک اطمینان حاصل نمایید.

قیمت دستگاه پرکن پودری

قیمت دستگاه پرکن پودری با توجه به جنس، ظرفیت، ابعاد و نحوه کارکرد دستگاه متفاوت است. در این شرایط اقتصادی و با وجود نوسان قیمت محصولات مختلف، ویترین نت شرایط مناسبی برای گرفتن قیمت و مشخصات محصولات مختلف فراهم کرده است. برای خرید و مشاوره با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *