دستگاه پرکن مایعات غلیظ، دستگاهی برای پر کردن عسل تا مایع ظرفشویی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه پرکن مایع ظرفشویی همان دستگاه پرکن مایعات غلیظ است که برای پر کردن انواع مایعات شوینده کاربرد دارد.
امروزه با توجه به افزایش جمعیت در جهان و گسترش صنعت تولید، نیاز به تولید محصولات گوناگون (صنایع غذایی و غیره) نیز افزایش پیدا کرده است. در این میان تولید محصولات خوراکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به دنبال این موضوع، نحوه بسته‌بندی محصولات گوناگون جهت ارائه مناسب و ایمن به مشتریان دارای اهمیت است. ماشین آلات پرکن ابزاری هستند که عملیات پر کردن و بسته بندی مقدار معینی از محصولات و مواد گوناگون را مانند مایعات، مواد آرایشی و بهداشتی، مواد شیمیایی، پودرها، مواد غذایی، روغن‌ها و غیره را درون ظروف از جنس‌های گوناگون انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه های پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایع ظرفشویی همان دستگاه پرکن مایعات غلیظ است که برای پر کردن انواع مایعات شوینده کاربرد دارد.

دستگاه های بسته بندی پرکن  انواع مختلفی دارند که از میان آن‌ها می توان به پرکن مایعات رقیق، دستگاه پرکن پودری، پرکن مایعات غلیظ و دستگاه پرکن گرانولی اشاره کرد. دستگاه‌های پرکن بر اساس نوع اتوماسیون می‌توانند به سه نوع تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی طبقه بندی شوند. استفاده از دستگاه‌های پرکن مختلف در تولید محصولات علاوه بر افزایش کارایی، تاثیر مثبتی در دقت بسته بندی دارد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ چیست؟

دستگاه پرکن مایعات انواع مختلفی دارد و بسته به نوع مایع، برای پرکردن انواع مایعات غلیظ و رقیق در ظروفی با جنس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مقالات قبل به تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ با رقیق اشاره کردیم. در صنایع بسته بندی مواد گوناگون، برای ریختن مایعات مختلف درون ظروفی نظیر ظروف شیشه‌ای، پلاستیکی، بطری‌ها و غیره، نیاز است تا ابزار مورد استفاده دقت بسیار بالایی داشته باشند. از میان مایعات غلیظ می‌توان به مواردی نظیر عسل، روغن‌های مختلف، سس‌ها، شیره‌ها، مواد شوینده و غیره اشاره کرد. این مواد دارای ویسکوزیته بالایی هستند بنابراین مکانیسم بسته‌بندی و ریختن آن‌ها در ظروف مختلف با سایر مواد متفاوت است و باید دقت بالایی در عملیات پرکردن و بسته بندی آن‌ها اعمال شود.

ویژگی های دستگاه پرکن مایعات غلیظ

  • پرکردن انواع مایعات غلیظ درون ظروف گوناگون
  • بالا بودن میزان دقت در انتقال مایعات به ظروف مختلف
  • ایجاد وضعیتی کاملا بهداشتی حین بسته بندی مواد مختلف

کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

به طور کلی دستگاه پرکن مایعات غلیظ برای پرکردن مواد با ویسکوزیته بالا کاربرد دارد و از مهم ترین کاربردهای آن می‌توان به دستگاه پرکن مایع ظرفشویی، دستگاه پرکن عسل و … اشاره کرد.

  • برای پر کردن مواد غذایی با غلظت بالا مانند عسل، سس، شیره خرما، سمنو، کره بادام زمینی، روغن و … درون ظروف مختلف
  • پرکردن برخی مواد شیمیایی با غلظت بالا مثل مواد شوینده
  • پر کردن موادی نظیر گریس، وازلین، روغن موتور و غیره درون ظرف‌های مخصوص

نحوه کارکرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ چهار نوار نقاله و یک نازل دارد. قابل ذکر است که این نازل‌ها از نوع پنوماتیک هستند. در عملیات پرکردن مایعات غلیظ و مایع ظرفشویی درون ظروف بر خلاف مایعات رقیق، مکانیسم پرکن سیلندر-پیستون از بهترین روش‌هاست. در این حالت مایعات گوناگون بر اساس حجم سیلندر درون ظروف پر می‌شوند. به عبارت دیگر حجم دستگاه براساس مقدار حجم ظرف طراحی می‌شود. در مکانیسم ساخت دستگاه پرکن مایعات غلیظ یک پمپ و سیلندر به کار رفته است که موجب روان تر شدن حرکت مایعات غلیظ و انتقال آن به ظروف مختلف می‌شود و عملیات پرکردن را تسهیل می‌کند. برای مثال برای پر کردن ماده‌ای مانند عسل (درون ظروف مخصوص)،  که دارای ویسکوزیته بالایی است از مکانیزم سیلندر و پیستون استفاده می‌شود. برخی نمونه‌های دستگاه پرکن مایعات غلیظ مجهز به اینورتر برای تنظیم دور موتور، تابلو برق و PLC است. تعداد مخزن‌ها و سیلندرها بنا به میزان ماده ممکن است افزایش یابند. نکته قابل توجه اینکه، قبل از پرکردن عسل درون ظروف، می‌توان آن‌را گرم کرد. این عمل کارایی عملیات پرکردن را افزایش می‌دهد. مکانیسم پرکردن ماده‌ای با غلظت عسل با استفاده از  مخزن دو جداره با سیستم گرم کننده پیش می‌رود. 

در مقاله بعد شما را در خرید بهترین دستگاه پرکن مایعات غلیظ راهنمایی می‌کنیم.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *