خرید بهترین دستگاه پرکن مایعات غلیظ

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه پرکن مایعات غلیظ، نوعی از ماشین آلات پرکن و از سری دستگاه های بسته بندی است. دستگاه‌ پرکن مایعات غلیظ کمک شایانی به بسته بندی مناسب محصولات در صنعت، به خصوص صنایع غذایی کرده‌اند.
همانطور که قبلا به تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ با رقیق اشاره کردیم، دستگاه‌های پرکن مایعات بر اساس سه روش ثقلی، پمپی و سیلندر پیستونی عملیات پر کردن را انجام می‌دهند. دستگاه پرکن ثقلی ارزان قیمت ترین دستگاه پرکن است و در بسیاری از دستگاه‌های پرکن مایعات رقیق کاربرد دارد. از پمپ می‌توان برای انواع مایعات استفاده کرد ولی دقت پرکردن در دستگاه‌هایی که از پمپ استفاده می‌کنند نسبت به دیگر دستگاه‌ها پایین‌تر است. از طرفی دستگاه‌هایی که از سیلندر پیستونی بهره می‌برند، از دقت بالایی برخوردار بوده و بهترین روش برای پرکردن مایعات غلیظ در ظروف است. لازم به ذکر است که مایعات غلیظ به مایعاتی گفته می‌شود که بر خلاف آب و دیگر نوشیدنی‌های رقیق از ویسکوزیته بالایی برخوردار هستند. در کل دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستگاهی برای پر کردن عسل تا مایع ظرفشویی است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه های پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ، نوعی از ماشین آلات پرکن و از سری دستگاه های بسته بندی است.

انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ در دو نوع دستگاه پرکن خطی مایعات و دستگاه پرکن مایعات روتاری در میان دستگاه های بسته بندی موجود است. برتری دستگاه پرکن روتاری نسبت به دستگاه خطی، اشغال فضایی به مراتب کمتر از دستگاه‌های خطی است.
نمونه‌هایی از دستگاه‌های پرکن مایعات نیز در بازار موجود است که هم برای مایعات رقیق و هم برای مایعات غلیظ طراحی شده و در صنایع غذایی کاربرد دارند. انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ با سرعت بسته بندی، ظرفیت مخزن، نوع و حجم ظروف مورد استفاده، اندازه نوار نقاله در پرکن‌های خطی، اندازه صفحه دوار در پرکن‌های روتاری و تعداد نازل مختلف در بازار موجود است.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ در دو نوع دستگاه پرکن خطی مایعات و دستگاه پرکن مایعات روتاری در میان دستگاه های بسته بندی موجود است.

نحوه کار با دستگاه پرکن مایعات غلیظ

  • قبل از راه‌اندازی و استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ، راهنمای استفاده از دستگاه را به دقت مطالعه کرده و دستورالعمل‌های آن را جدی بگیرید.
  • برای استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ حتماً از یک اپراتور حرفه‌ای و مسلط به عملکرد دستگاه استفاده نمایید.
  •  پس از هر بار استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ، مخزن را بشویید و یک بار دستگاه را با استفاده از آب به جای محصول مورد نظر فعال نمایید تا از ایجاد رسوب و چسبندگی در مخزن، لوله‌ها و نازل جلوگیری شود. (برخی از دستگاه‌ها این امکان را به صورت خودکار فراهم می‌کنند.)
  • زمان استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ به عملکرد و صدای دستگاه توجه داشته باشید و در صورت مشاهده و یا احساس کردن هرگونه صدا و یا حرکت غیر طبیعی سریعاً دستگاه را خاموش کرده و در جهت رفع مشکل احتمالی، اقدامات لازم را انجام دهید.
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ را در محلی قرار دهید که در هر طرف آن حداقل یک متر فضای خالی وجود داشته باشد.
  • تنها محصولاتی که مناسب استفاده در دستگاه پرکن مایعات غلیظ هستند را برای بسته بندی در مخزن دستگاه قرار دهید. در صورت استفاده از دیگر محصولات احتمال نقص در کارکرد این دستگاه وجود دارد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ در دو نوع دستگاه پرکن خطی مایعات و دستگاه پرکن مایعات روتاری در میان دستگاه های بسته بندی موجود است.

  • با استفاده از تراز کننده‌های زیر دستگاه پرکن مایعات غلیظ، دستگاه را به شکلی تراز کنید که با تلاش برای تکان دادن دستگاه کوچکترین لغزش و عدم تعادلی در دستگاه مشاهده نگردد. ( به هیچ عنوان جهت جلوگیری از لغزش دستگاه، جسم سنگینی روی دستگاه قرار ندهید و در صورتی که با استفاده از تراز کننده‌ها مشکل لغزش بر طرف نشد محل قرارگیری دستگاه را تغییر دهید.)
  • از آنجا که کنترل بیشتر این دستگاه‌ها بوسیله صفحه لمسی است، از فشار بیش از حد به صفحه لمسی و استفاده از اجسام نوک‌تیز هنگام کار با این صفحه پرهیز نمایید.
  • با توجه به توصیه شرکت سازنده برای بسته بندی توسط دستگاه پرکن مایعات غلیظ، حتماً از بسته‌هایی با جنس و سایز متناسب با کارکرد دستگاه استفاده کنید.
  • قبل از شروع کار با دستگاه، قسمت‌های متحرک مکانیکی آن را روغن کاری نمایید.
  • به طور مداوم اتصالات، بست‌ها و سیم‌های دستگاه پرکن مایعات غلیظ را بررسی نمایید و در صورت شل و یا آزاد بودن آن‌ها را محکم کنید.
  • در صورت ایجاد هرگونه مشکل که برای شما قابل تشخیص نیست و در موارد بالا وجود ندارد، دستگاه را خاموش کرده و با پشتیبانی شرکت فروشنده دستگاه تماس بگیرید و برای حفظ سلامت خود و همچنین عدم وارد شدن آسیب جدی به دستگاه پرکن مایعات غلیظ از انجام اقدامات خودسرانه پرهیز نمایید.

فروش دستگاه پرکن مایعات غلیظ

بنا بر ویژگی ها و مدل های متفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و با توجه به اینکه قیمت خرید دستگاهی با امکانات، سرعت بسته بندی و ظرفیت بیشتر افزایش می‌یابد، بهتر است خریدار، دستگاه پرکن مایعات غلیظ را با کارایی بالا متناسب با نیاز خود تهیه نماید.
برای مشاوره و خرید دستگاه های پرکن مایعات غلیظ می‌توانید با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید و با مقایسه مشخصات و ویژگی های دستگاه های مختلف، خرید خود را انجام دهید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *