ویژگی های دستگاه پرکن مایعات روتاری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده از ماشین آلات گوناگون در تولید مواد مختلف و در مجموع در صنعت نقش به سزایی دارد و آشنایی با این دستگاه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها به خصوص برای صاحبین صنعت، دارای اهمیت بالایی است. دستگاه پرکن وسیله ای است که عمل پر کردن میزان مشخصی از محصولات و مواد را نظیر مواد غذایی، مایعات، مواد آرایشی و بهداشتی، مواد شیمیایی و غیره انجام می‌دهد. دستگاه پرکن بر اساس نوع اتوماسیون به سه نوع تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی، طبقه بندی می شوند. ماشین آلات پرکن در انواع گوناگونی تولید می شوند. از دستگاه پرکن پودری تا پرکن مایعات ( دستگاه پرکن مایعات غلیظ، پرکن مایعات رقیق و غیره) که همه این‌ها کاربردهای وسیعی در صنایع بسته بندی و تولید مواد مختلف دارند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن مایعات روتاری

پرکن مایعات روتاری نوعی دستگاه است که برای ریختن انواع گوناگونی از مایعات با با ویسکوزیته‌های مختلف درون ظرف‌ها و بطری‌ها کاربرد دارد و در حقیقت نوعی دستگاه بسته بندی محسوب می‌شود.

دستگاه پرکن مایعات

 دستگاه‌های پرکن مایعات می‌توانند با انواع کارکردها و مکانیسم‌ها وجود داشته باشند. دستگاه پر کن مایعات می‌تواند به دو نوع اصلی پرکن خطی مایعات و دستگاه پرکن مایعات روتاری یا دوار تقسیم شوند. همچنین دستگاه پر کن مایعات را می‌توان به پرکننده فشار، پیستونی، پمپ دار، سیفونی و گرانشی تقسیم بندی کرد که بیش‌تر آنها از نوع نیمه اتوماتیک یا روتاری هستند. در این حالت، عملیات پر کردن و بسته بندی با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد.
 همچنین پرکن های مایعات به دو دسته دیگر یعنی پرکن حجمی و پرکن مایع بر اساس سطح، تقسیم بندی می شوند. کارکرد این دستگاه‌ها پرکردن مایعات گوناگون در ظروفی نظیر بطری، شیشه و غیره است و جزء کاربردی ترین دستگاه های بسته بندی امروز است.
پیش از این به بررسی کامل دستگاه پرکن مایعات روتاری پرداختیم. پرکن مایعات روتاری نوعی دستگاه است که برای ریختن انواع گوناگونی از مایعات با با ویسکوزیته‌های مختلف درون ظرف‌ها و بطری‌ها کاربرد دارد و در حقیقت نوعی دستگاه بسته بندی محسوب می‌شود. از جمله مواردی که در تولید آن‌ها از دستگاه پرکن مایعات روتاری استفاده می‌شود می‌توان به آب معدنی، آب میوه، دوغ و سایر موراد اشاره کرد.

پرکن مایعات روتاری نوعی دستگاه است که برای ریختن انواع گوناگونی از مایعات با با ویسکوزیته‌های مختلف درون ظرف‌ها و بطری‌ها کاربرد دارد و در حقیقت نوعی دستگاه بسته بندی محسوب می‌شود.

انواع دستگاه پرکن مایعات روتاری

دستگاه پرکن مایعات روتاری-مایعات غلیظ

از این دستگاه برای پر کردن ظروف با مایعاتی غلیظ مانند عسل، شیره‌های خوراکی مانند انگور و خرما و برخی روغن‌های با غلظت بالا استفاده می‌شود.

دستگاه پرکن مایعات روتاری-مایعات رقیق

از این پرکن مایعات برای ریختن مایعاتی که دارای ویسکوزیته پایینی هستند استفاده می‌شود. مایعاتی نظیر آب میوه‌ها، دوغ، آب معدنی، سرکه، نوشابه و غیره

عملکرد دستگاه پرکن مایعات روتاری

همانطور که اشاره شد، دستگاه‌های پرکن مایعات در دو نوع خطی و روتاری یا دوار وجود دارند. در دستگاه‌های پرکن خطی، برای پرکردن ظروف به فضایی با ابعاد 5 یا 6 متر (به طول) نیاز است، اما در دستگاه پرکن روتاری، این میزان به 5/1 متر کاهش می‌یابد و این امر یک مزیت است. چند مکانیسم، عملکرد دستگاه پرکن روتاری را پیش می‌برند. عمل پرشدن ظروف توسط دو نازل صورت می‌گیرد. پس از اتمام عملیات پر کردن، عمل گذاشتن و بستن درب توسط قطعه‌ای که معمولا از جنس آلومینیوم است انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌ها و عملکردهای دستگاه پرکن مایعات روتاری این است که می‌تواند مایعات با میزان 250 سی سی تا حدود 4 لیتر را درون ظروف مختلف بسته بندی کند.

مزایای پرکن مایعات روتاری

دستگاه پرکن مایعات روتاری دارای ویژگی‌هایی است که شاید بتوان گفت به عنوان یک مزیت آن را از سایر دستگاه‌های پرکن متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • ایجاد یک وضعیت کاملا بهداشتی حین بسته بندی مواد مختلف
  • پرکردن و درب گذاری توسط یک دستگاه
  • عدم نیاز به تعویض، تنظیم و باز کردن قطعات مختلف دستگاه برای پر کردن چند ظرف
  • (در بسیاری از دستگاه‌های روتاری، عمل شستشوی دستگاه به صورت اتوماتیک (خودکار) صورت می‌گیرد.)
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *