دستگاه بطری پر کن یا دستگاه پرکن مایعات روتاری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستگاه‌های پرکن مایعات از سری دستگاه های بسته بندی و ماشین آلات پرکن به حساب می‌آیند. این نوع دستگاه در انواع مختلف با مکانیزم و مدل‌های متفاوت در صنایع بسته بندی موجود هستند. دستگاه پرکن مایعات از نظر نوع پر کردن بسته‌ها در 2 نوع دستگاه پرکن خطی و دستگاه پرکن روتاری (دوار) موجود است. در پرکن خطی مایعات برای بسته بندی محصول، بسته در یک مسیر طولی حرکت می‌کند و فرآیندهای بسته بندی روی آن اعمال می‌شود، در صورتی که در دستگاه پرکن مایعات روتاری تمامی فرایندها حول یک محور و روی یک صفحه دوار انجام می‌پذیرد. لذا مهمترین برتری دستگاه پرکن مایعات روتاری نسبت به نوع خطی آن، اشغال فضای به مراتب کمتر در محیط کارخانه است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن مایعات روتاری

دستگاه‌های پرکن مایعات از سری دستگاه های بسته بندی و ماشین آلات پرکن به حساب می‌آیند.

نحوه کارکرد پرکن مایعات روتاری

همانطور که در قبل به ویژگی های دستگاه پرکن مایعات روتاری پرداختیم، ساختار کلی یک دستگاه پرکن مایعات روتاری متشکل از یک مخزن برای نگهداری محصول، یک پمپ و یا یک سیلندر پیستونی برای فرستادن محصول از مخزن به سمت نازل‌ها، یک و یا چند نازل جهت پر کردن بسته‌ها، تعدادی پیستون جهت انجام عملیات مختلف و یک صفحه دوار است.
دستگاه‌های پرکن مایعات روتاری اغلب به وسیله یک مانیتور و با سیستم PLC، برنامه ریزی و کنترل می‌شوند. روند کار دستگاه پرکن مایعات روتاری به این شکل است که پس از فعال‌سازی دستگاه، ظرف خالی در دهانه تعبیه شده روی صفحه دوار دستگاه قرار می‌گیرد و با هر بار چرخش این صفحه به ترتیب عملیات پر کردن ظرف، درب گذاری و پلمپ درب انجام می‌پذیرد و در مرحله آخر محصول بسته بندی شده از دستگاه خارج می‌گردد.

ساختار کلی یک دستگاه پرکن مایعات روتاری متشکل از یک مخزن برای نگهداری محصول، یک پمپ و یا یک سیلندر پیستونی برای فرستادن محصول از مخزن به سمت نازل‌ها، یک و یا چند نازل جهت پر کردن بسته‌ها، تعدادی پیستون جهت انجام عملیات مختلف و یک صفحه دوار است.

انواع پرکن مایعات روتاری

در صنایع بسته بندی انواع دستگاه پرکن مایعات روتاری برای بسته بندی مایعات مختلف در ظروف متفاوت وجود دارد. سرعت بسته بندی نیز در دستگاه‌های مختلف بر اساس تعداد نازل و سرعت عملکرد بقیه اجزاء دستگاه متفاوت است. در انواع مختلف دستگاه پرکن مایعات روتاری، حجم مخزن، تعداد پیستون، عملکرد و نوع صفحه دوار متفاوت است. همچنین برخی از دستگاه‌ها امکان شستشوی خودکار مخازن و نازل را ارائه می‌دهند و در برخی دیگر خود کاربر باید این عملیات را انجام دهد.

خرید دستگاه پرکن مایعات روتاری

بر اساس نکات ذکر شده و با توجه به اینکه قیمت خرید دستگاه پرکن مایعات روتاری با امکانات، سرعت بسته بندی و ظرفیت بیشتر افزایش می‌یابد. بهتر است خریدار، دستگاهی با کارایی بالا متناسب با نیاز خود تهیه نماید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به خرید مقاله بررسی کامل دستگاه پرکن مایعات روتاری را مطالعه بفرمایید.
اگر به دنبال مرجعی برای گرفتن قیمت، مقایسه و بررسی تخصصی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی هستید، به ویترین نت مراجعه کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *