دستگاه تسمه کش چگونه محصولات را بسته بندی می‌کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نحوه کار دستگاه تسمه کش با مدل دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. دستگاه تسمه کش در مدل های مختلف با کارایی های متفاوت در صنعت بسته بندی موجود هستند و نحوه کار هر کدام نیز با دیگری متفاوت است. به طور کلی از دستگاه تسمه کش برای کشیدن تسمه های پلاستیکی و یا تسمه های فلزی به دور بسته بندی های کارتنی و جعبه ای استفاده می شود. در این شرایط تسمه ها اجازه حمل و نقل آسان را می دهند و از طرف دیگر موجب محکم ماندن بسته بندی و عدم صدمه به محصولات می شوند. در ادامه در خصوص نحوه کار دستگاه تسمه کش بیشتر توضیح خواهیم داد.
 به طور کلی از دستگاه تسمه کش برای کشیدن تسمه های پلاستیکی و یا تسمه های فلزی به دور بسته بندی های کارتنی و جعبه ای استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نحوه کارکرد دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش بنابر به مدل های مختلف خود می تواند تسمه های مشخص شده را بر روی انواع بسته بندی محصولات مختلف نصب کند. این دستگاه ها در مدل های دستی و برقی و اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در میان دستگاه های بسته بندی موجود هستند. در مقاله قبل در آکادمی ویترین نت با انواع دستگاه تسمه کش آشنا شدیم، در ادامه در خصوص نحوه کار دستگاه تسمه کش به تفکیک مدل های موجود توضیح خواهیم داد و پس از مطالعه این موارد در مقاله بعد به شما کمک می‌کنیم که کدام دستگاه تسمه کش برای کسب و کار شما مناسب است.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه تسمه کش و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

تسمه کش دستی

تسمه کش دستی ساده ترین مدل تسمه کش موجود در بازار است.دستگاه تسمه کش دستی با استفاده از اهرم ها و نیروی دست کار می کند. شما باید خود تسمه را در دور جعبه و یا کارتن قرار دهید و سپس تسمه کش دستی را در بالای جعبه قرار داده و با استفاده از آن تسمه ها را محکم کنید. سپس با استفاده از پرچ های مخصوص تسمه کش دستی دو سر تسمه را به یکدیگر محکم کنید. این روش معمولا برای هر دو قطر جعبه باید انجام شود تا از استحکام بسته بندی مطمئن شوید. تمامی این مراحل توسط نیروی دست انجام می شود و تسمه کش دستی به عنوان یک سیستم کمکی و نگهدارنده به شما کمک می کند.

تسمه کش دستی با استفاده از اهرم ها و نیروی دست کار می کند.

تسمه بسته بندی

انواع تسمه بسته بندی، تسمه فلزی و تسمه پلاستیکی هستند که اغلب خرید آنها به طور عمده انجام می‌شود. رول تسمه نامی است که اغلب برای انواع تسمه بسته بندی استفاده می‌شود.
تسمه بسته بندی pet، تسمه بسته بندی pp از معروف ترین انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی هستند.

دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک یا تسمه کش برقی

تسمه کش برقی دارای مدل های مختلفی است. تسمه کش بادی، شارژی و میزی زیر مجموعه دستگاه تسمه کش برقی هستند. به این مدل دستگاه ها، دستگاه های تسمه کش اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک نیز گفته می شود. این تسمه کش ها از نیروی برق استفاده می کنند و تمامی مراحل نصب تسمه نیز به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک صورت می گیرد. در ادامه و به شکل جدا در خصوص نحوه کار دستگاه تسمه کش بادی، میزی و شارژی توضیح خواهیم داد.

دستگاه تسمه کش بادی

نحوه کار تسمه کش بادی کمی با مدل های دیگر متفاوت است. این دستگاه ها که به دلیل وزن کم خود در میان تسمه کش های قابل حمل دسته بندی می شوند، از نیروی باد برای کشیدن تسمه به دور محصول استفاده می کنند. تسمه کش بادی با استفاده از پمپ باد مخصوص خود تسمه ها را به دور محصول قرار داده و سپس عملیات دوخت آن ها را انجام می دهد. تسمه کش بادی می تواند به خوبی عملیات تسمه کشی محصولات سنگین مانند بسته بندی های بزرگ کاشی و سرامیک را نیز انجام دهند.

دستگاه تسمه کش میزی

تسمه کش های میزی در انواع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود هستند. نحوه کار دستگاه تسمه کش میزی اتوماتیک کاملا مشخص است. محصولات بر روی تسمه نقاله دستگاه قرار می گیرند و تسمه کش میزی بدون دخالت دست عملیات تسمه کشی را انجام می دهد. در مدل دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک اما یک اپراتور باید تسمه ها را به دور محصول قرار داده و در انتها سر تسمه را وارد تسمه کش کند تا دستگاه بتواند عملیات کشیدن و چسباندن تسمه ها را به شکل خودکار کامل کند. معمولا از المنت های حرارتی برای چسباندن دو سر تسمه به یکدیگر استفاده می شود.

نحوه کار دستگاه تسمه کش میزی اتوماتیک کاملا مشخص است.

تسمه کش شارژی

نحوه کار دستگاه تسمه کش شارژی نیز همانند تسمه کش دستی است. البته این دستگاه های شارژی دیگر به نیروی دست نیاز ندارند و با استفاده از موتور های برقی تعبیه شده بر روی تسمه کش عملیات کشیدن و همچنین دوخت را خود انجام می دهند. تسمه کش شارژی برای محصولات سبک تر که دسترسی آسانی برای بسته بندی ندارند بسیار مناسب هستند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *