10 سوال مهم خریداران درباره دستگاه میوه خشک کن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

این روزها میوه خشک یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای پذیرایی در جشن‌ها و مهمانی‌هاست و همچنین به دلیل استفاده زیاد سبزیجات خشک در غذاهای ایرانی، تقاضا برای خرید دستگاه سبزی و میوه خشک کن بسیار افزایش یافته است. اگر شما هم قصد تاسیس کارگاه میوه خشک کنی خانگی یا راه اندازی خط تولید میوه و سبزیجات خشک را دارید ما در ویترین نت، 10 مورد از سوالات مهم خریداران درباره دستگاه خشک کن میوه و سبزی صنعتی، که از ماشین آلات آماده سازی محصول است را برای شما آماده کردیم.


قیمت میوه خشک کن


گفتنی است که عموما دستگاه ميوه خشك كني در کنار دستگاه‌های شست و شو و دستگاه اسلایسر و دستگاه‌های بسته بندی (مانند شیرینگ، ماشین آلات پرکن و تاریخ‌زن و … )؛ خط تولید میوه خشک کن کامل را تشکیل میدهد و می‌توانید با کمک نکات خرید میوه خشک کن و راهنمای خرید دستگاه سبزی و میوه خشک کن دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.
در این مقاله به بررسی سوالات مهم خریداران دستگاه سبزی و میوه خشک کن پرداختیم.

1-ظرفیت دستگاه ميوه خشك كن چقدر است؟

میتوان گفت تقریبا اولین سوالی که هر خریدار میپرسد، درباره ظرفیت دستگاه است و اينكه دستگاه ميوه خشك كن مورد نظر تا چند کیلوگرم میوه را خشک می‌کند. به دلیل اینکه میزان تولید، ظرفیت و مکان کارگاه یا کارخانه‌ها با یکدیگر متفاوت است، دستگاه های خشک کن میوه و سبزی نیز در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند که دستگاه خشک کن کابینی برای تولید با ظرفیت پایین و کارگاه‌های کوچک کاربرد دارد. ظرفیت این خشک کن‌ها از 15 کیلوگرم شروع میشود. ظرفیت‌های دیگر این دستگاه خشک کن 30، 40، 100، 200، 300 و 450 کیلوگرم است. این دستگاه بهترین انتخاب برای راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه میوه خشک کن است.
منظور از ظرفیت دستگاه میوه خشک کن، ظرفیت ورودی محصول است، برای مثال اگر ظرفیت یک دستگاه خشک کن میوه 30 کیلوگرم است، یعنی در هر نوبت استفاده از دستگاه می‌توان 30 کیلوگرم میوه خشک کرد.

دستگاه خشک کن تونلی برای تناژهای بالا و راه اندازی خط تولید سبزی و میوه خشک، کاربرد دارد، پایین‌ترین ظرفیت دستگاه خشک کن تونلی 800 کیلوگرم در ساعت است.برای اطلاعات بیشتر دستگاه خشک کن میوه و سبزی و انواع آن را ببینید.

 دستگاه خشک کن کابینی برای تولید با ظرفیت پایین و کارگاه های کوچک کاربرد دارد.

2-دستگاه خشک کن چه نوع سوختی مصرف می‌کند؟

به دلیل اهمیت هزینه‌ها و شرایط محیطی کارگاه، سوخت مصرفی دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی بسیار مهم است، دستگاه های سبزی و ميوه خشك كن در 3 نوع برقی، گازی و گازوئیلی در بین تجهیزات صنایع غذایی موجود است.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ میوه خشک کن و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

3-جنس بدنه دستگاه خشك كن ميوه و سبزیجات چیست؟

جنس بدنه دستگاه سبزی و ميوه خشك كن صنعتی گالوانیزه رنگ الکترواستاتیک کارخانه‌ای است و بنا به درخواست مشتری میتوان دستگاه خشك كن ميوه را به صورت تمام استیل ساخت.

4-سینی دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات از چه جنسی ساخته می‌شود؟

جنس سینی دستگاه خشك كن ميوه صنعتی نیز گالوانیزه رنگ الکترواستاتیک کارخانه‌ای است و برای زیبا و شکیل شدن محصولات سینی‌ها به صورت مشبک ساخته می شوند و یک لایه پلی اتیلن نسوز روی سینی‌ها کشیده می‌شود که محصول به داخل دستگاه ریزش نکند. اگر محصولی که قرار است خشک شود لواشک باشد سینی‌ها یک دست ساخته می‌شوند و سینی‌های مشبک برای این محصول قابل استفاده نیست.

5-دستگاه سبزی و ميوه خشك كن صنعتي در چه ابعادی ساخته می‌شود؟

ابعاد دستگاه‌های سبزی و میوه خشک کن صنعتی بنا به ظرفیتشان متفاوت است، مثلا ابعاد دستگاه خشک کن میوه مینی تک کابین که ظرفیت ورودی آن 40 کیلوگرم است، 140*72*135 سانتی متر است.دستگاه های خشك كن ميوه تک کابین، دو کابین، سه کابین و سه کابین پلاس که در ظرفیت های 100، 200، 300 و 450 کیلوگرم موجود هستند، ارتفاع و عرضشان یکسان است ولی طول دستگاه‌ها باهم متفاوت است. ارتفاع این دستگاه‌های خشک کن 230 سانتی‌متر و عرض آنها 102 سانتی‌متر است.

ابعاد دستگاه های سبزی و میوه خشک کن صنعتی بنا به ظرفیتشان متفاوت است

6-عایق حرارتی دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی از چه نوعی است؟

عایق‌های حرارتی دستگاه‌های خشك كن ميوه XPS است.

7-چه محصولاتی را می‌توان با دستگاه خشك كن ميوه و سبزیجات خشک کرد؟

هر نوع محصول و ماده ای که آبدار و مرطوب باشد را می‌توان با این دستگاه خشک کرد مانند انواع میوه، سبزیجات، غذای حیوانات، آجیل و … نحوه کار انواع دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی تقریبا یکسان است ولی در ظرفیت‌های مختلف ممکن است تفاوت‌های جزئی داشته باشند.

8-میزان خروجی دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات چقدر است؟

به طور معمول هر 10 کیلوگرم ورودی به دستگاه، 1 کیلوگرم محصول خروجی را به همراه دارد. به عنوان مثال اگر میخواهیم روزانه 100 کیلوگرم میوه خشک تولید کنیم باید در ابتدا به فکر تامین اولیه 1000 کیلوگرم روزانه آن نوع میوه باشیم.

9-میزان مصرف سوخت و مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

برق مصرفی دستگاه خشک کن میوه برقی به صورت تک فاز و گاز مصرفی آن گاز شهری است. به صرفه ترین دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی به ترتیب دستگاه خشک کن گازی، گازوئیلی و برقی است.

10-نحوه آموزش و نصب و راه اندازی دستگاه ميوه خشك كن چگونه است؟

به طور معمول نحوه خشک کردن محصولات و کار با دستگاه توسط تولیدکننده به اپراتوهای دستگاه میوه خشک کنی آموزش داده می‌شود. نصب و راه اندازی دستگاه نیز به طور رایگان برای خریدار انجام می‌شود.

درصورتی هنوز سوالی برایتان بی پاسخ مانده است، حتما در بخش “ثبت نظر” با کارشناسان ما مطرح کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “10 سوال مهم خریداران درباره دستگاه میوه خشک کن

  1. بهار گفته:

    با سلام. شما به سوال شماره 9 پاسخ ندادید. سوال میزان برق یا گاز مصرفی بود.. که سوال من هم هست. دستگاه چه مقدار گاز برای هرسری خشک کردن مصرف میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *