انواع فر شیرینی پزی صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پخت کیک و کلوچه‌های خوشمزه و با کیفیت بدون داشتن یک فر قنادی حرفه‌ای ممکن نیست. علاقه‌مندان و افراد حرفه‌ای در زمینه قنادی به خوبی بر این امر واقف هستند که تجهیزات نانوایی و قنادی مناسب تا چه اندازه می‌تواند در کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار باشد. این امر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد داشته باشید در مقیاس صنعتی فعالیت کنید. در این شرایط، شما به یک فر صنعتی احتیاج خواهید داشت. فر شیرینی پزی و قنادی اغلب در دو نوع فر طبقه ای و فر گردان قنادی موجود است که پیش از این در بلاگ ویترین نت به معرفی فر گردان قنادی پرداختیم. 

بیشتر بخوانید: لیست قیمت فر شیرینی پزی و قنادی

دستگاه کلوچه پزی و فر کیک پزی از انواع فر گردان قنادی هستند.

انواع فر صنعتی

همانطور که می‌دانید، مدل‌های مختلفی از انواع فر صنعتی بین تجهیزات صنایع غذایی وجود دارد. برخی از آن‌ها برای پخت نان مناسب هستند مانند دستگاه نانوایی تونلی و دستگاه دوار نانوایی، و برخی نیز به عنوان فر شیرینی پزی و قنادی، دستگاه کلوچه پزی و فر شیرینی پزی خانگی شناخته می‌شوند. یک فر شیرینی پزی صنعتی امکان پخت انواع شیرینی را در مقیاس انبوه و بزرگ به شما خواهد داد. تمام این موارد و تنوع محصولات باعث می شود که انتخاب یک فر قنادی مناسب تبدیل به امری دشوار شود. در این مقاله سعی شده است تا به برخی مواردی بپردازیم که رعایت کردن آن‌ها هنگام انتخاب و یا خرید فر صنعتی برای شما مفید خواهد بود و شما را در تصمیم گیری یاری خواهند کرد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره انواع فر شیرینی پزی صنعتی، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

 

انواع فر شیرینی پزی و قنادی

فر گردان قنادی

این نوع فر صنعتی یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه ها برای پخت انواع کیک و شیرینی در صنایع غذایی است. همانطور که از نام فر گردان قنادی مشخص است، نحوه عملکرد آن‌ها به صورت گردان و دوار است. یعنی موادی که جهت پخت داخل این فرها قرار می‌دهید ثابت نبوده و در مسیری مشخص به گردش در خواهند آمد. این امر باعث می‌شود تا کیک و یا شیرینی مورد نظر شما به خوبی مغز پخت شده و سطح آن سریعاً خشک نشده و نسوزد. انواع فر گردان قنادی عموماً با استفاده از حرارت غیرمستقیم کیک و شیرینی مورد نظر را می‌پزند و این امر نیز به عنوان یکی از مزایای استفاده از آن‌ها شمرده می‌شود. دستگاه کلوچه پزی و فر کیک پزی از انواع فر گردان قنادی هستند.

دستگاه کلوچه پزی و فر کیک پزی از انواع فر گردان قنادی هستند.

فر طبقه ای

فر قنادی عنوانی است که به طیف مختلفی از فر صنعتی اطلاق می شود. با این حال، فر قنادی عموماً به مدل‌های مختلف فر طبقه ای گفته می‌شود، چرا که فر طبقه ای، دستگاهی برای پخت انواع کیک و کلوچه و شیرینی است. در فر طبقه ای نیز سعی می‌شود تا کیک با استفاده از حرارت غیرمستقیم پخته شود. در این نوع فر قنادی چندین طبقه وجود دارد که روی هرکدام از آن ها یک سینی قرار می گیرد و مواد اولیه کلوچه‌ها و شیرینی‌ها بر روی سینی‌ها قرار داده می‌شوند و برای پخت آماده می‌شوند. فر نان فانتزی نوعی فر طبقه ای است.

 انواع فر طبقه ای به عنوان محبوب‌ترین نوع فر برای پخت انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این بخش به معرفی همین دو نوع فر شیرینی پزی صنعتی اکتفا می کنیم، چراکه این دو مدل در حقیقت پرکاربردترین مدل های فر قنادی هستند. در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد تا برخی از مهم ترین ویژگی های یک فر صنعتی را به شما معرفی کنیم.

نکاتی برای خرید انواع فر شیرینی پزی صنعتی

  • کاربرد : مدل‌های مختلف فر صنعتی کاربردهای متنوعی دارند. تنها از برخی از این فرها می توان به عنوان فر قنادی استفاده کرد، ولی کاربردهای مختلف آن ها شامل پخت نان، خشک کردن، سوخاری کردن، هموژنیزه کردن، گرمادهی، حرارت دادن، استراحت دادن به خمیر و … است.
  • نوع کارکرد : اینکه قصد دارید از فر قنادی یا همان فر صنعتی شیرینی پزی خود به چه صورت استفاده کنید. آیا این فر به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا اینکه به عنوان بخشی از یک فرآیند کار می‌کند؟ مثلا آیا فر باید به یک دستگاه بسته بندی متصل شود تا پس از پخت،‌ به صورت خودکار وارد بخش بسته بندی محصول شود؟
  • ابعاد فر صنعتی
  • نوع گرما دهی : نوع حرارت دهی و همچنین توان حرارتی فر مورد نظر به چه اندازه است؟ آیا احتیاج به یک بخش سردکن نیز دارید؟ برخی از مدل های فر قنادی قادر به ایجاد گرمای زیاد نیستند. مدل های مختلف فر صنعتی از راه های مختلفی تولید گرما می‌کنند. برخی با استفاده از الکتریسیته کار می‌کنند (فرهای برقی)، برخی با استفاده از گاز کار می‌کنند، برخی نیز با استفاده از سوخت‌هایی مانند گازوئیل کار می‌کنند (که البته استفاده از این نوع فر صنعتی شیرینی پزی دیگر چندان متداول نیست).
  • نوع جریان هوا : جریان هوا به چه شکل در داخل فر قنادی مورد نظر ایجاد می‌شود؟‌ آیا این جریان تنها از یک جهت است؟ از دو جهت است؟‌ به صورت عمودی است و یا افقی؟
  • نحوه کنترل : هرچه کنترل شما روی فعالیت‌های مختلف فر بیشتر باشد، عملیات پخت کیک و شیرینی و کلوچه نیز حرفه ای تر انجام می‌شود. برای مثال می‌توان به حرارت، سرعت حرکت پروانه‌های داخل فر، ایجاد جریان‌های مختلف، باز شدن خودکار درب و … اشاره کرد.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *