روش‌های درآمدزایی در منزل با دستگاه روغن گیری خانگی

دستگاه روغن گیری خانگی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

روغن گیری در منزل

دستگاه روغن گیری خانگی یکی از کاربردی‌ترین ماشین آلات صنایع غذایی است که امروزه در منازل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر قدرت خرید بیشتر افراد جامعه کاهش یافته است و به همین دلیل مردم به سمت تولید محصولات خانگی و ایجاد کسب و کار‌های خانگی کوچک رفته‌اند. یکی از پر استفاده‌ترین محصولات صنایع غذایی در خانه‌های ایرانی انواع روغن‌هاست.

افراد زیادی با تهیه یک دستگاه روغن گیری صنعتی و دستگاه روغن گیری خانگی، که از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است به تولید روغن مورد نیاز و همچنین فروش آن به دیگران می‌پردازند. پیش از این درباره انواع دستگاه روغن کشی توضیحاتی ارائه داده‌ایم، در ادامه در خصوص انواع دستگاه روغن گیری صنعتی، دستگاه روغن گیری خانگی و همچنین مزایای کسب و کار ایجاد شده توسط آن و درآمدزایی در خانه توضیح خواهیم داد.

دستگاه روغن گیری خانگی یکی از کاربردی ترین ماشین آلات صنایع غذایی است که امروزه در منازل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتما ببینید: شناسه کالا

شروع یک کسب و کار با دستگاه روغن گیری خانگی

دستگاه‌های مورد نیاز : دستگاه روغن گیری
حداقل فضای مورد نیاز : 12 متر
میزان سرمایه اولیه : 10 میلیون تومان
دوره بازگشت سرمایه : 2 ماه
تعداد نیروی مورد نیاز : 2 نفر

برای شروع کار بهتر است یک دستگاه روغن گیری خانگی ارزان انتخاب کنید، چون شما در این حرفه تازه وارد هستید و تجربه کافی را ندارید بهتر است با کمترین ریسک کار خود را به پیش ببرید. در حال حاضر ارزان ترین دستگاه روغن گیری قیمتی حدود 4 تا 5 میلیون تومان دارد و بهترین انتخاب برای شروع یک کسب و کار خانگی دستگاه روغن گیری کنجد است.

یشترین بودجه شما در این مرحله خرج می‌شود. کار پر کردن ظروف به طور دستی انجام می‌شود و نیازی به خرید دستگاه پرکن ندارید. در مرحله بعدی نوبت به هزینه برای بسته بندی روغن‌ها می‌رسد که در اینجا شما به ظروف پلاستیکی و یا شیشه ای نیاز دارید که باز برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از ظروف پلاستیکی استفاده کنید.

یک دستگاه روغن گیری خانگی کوچک تقریبا در هر ساعت می‌تواند 10 کیلوگرم روغن تولید کند و تولید هر لیتر روغن چیزی حدود 10 هزار تومان سود دارد.

انواع دستگاه روغن گیری خانگی

دستگاه روغن گیری خانگی دستی

دستگاه روغن گیر دستی یا فشاری می‌تواند به راحتی با استفاده از فشار ایجاد شده روغن موجود در داخل پوسته دانه‌ها را به بیرون بکشد. برخی دانه‌ها روغن گیری ساده‌ای دارند و فقط در اثر فشار روغن خود را پس می‌دهند. این دستگاه‌های روغن گیری خانگی در مدل‌های دستی دارای اهرم‌هایی هستند که با فشار اپراتور می‌توانند روغن موجود در داخل دانه‌ها را خارج کنند. از این دستگاه روغن گیری خانگی ارزان برای روغن گیری کنجد، تخمه آفتابگردان و سویا استفاده می‌شود.

دستگاه روغن کشی پرس سرد و گرم

امروزه بیشتر دستگاه‌های روغن گیری از نوع پرس سرد هستند و گرفتن روغن دانه‌ها، نیازی به حرارت ندارند. اما برخی دانه‌های روغنی نیز با فشار روغن خود را پس نمی‌دهند و به همین دلیل به دستگاه‌های روغن گیری گرم، با قدرت فیلتاراسیون بالا برای خارج کردن روغن این دانه‌ها نیاز است. این دستگاه‌های روغن گیری با استفاده از حرارت و فیلترهای مختلف روغن موجود در دانه‌هایی مانند زیتون را از آن‌ها خارج می‌کنند. قیمت این دستگاه‌های روغن کشی به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پیچیده گران‌تر از روغن گیرهای دستی است.

دستگاه روغن کشی پرس سرد بر خلاف دستگاه روغن گیری پرس گرم، با حرارت کار نمی‌کند و با چرخش ماردون‌های دستگاه، عمل روغن گیری انجام می‌شود. به دلیل این‌ که دستگاه روغن کشی پرس سرد با فشار عمل روغن گیری را انجام می‌دهد، باعث می‌شود که روغن تولید شده صد در صد خالص نباشد و میزانی کنجاله نیز با روغن همراه باشد.

همچنین میزان روغنی که با دستگاه روغن کشی پرس سرد تولید می‌شود کمتر از دستگاه روغن گیری پرس گرم است ولی به دلیل این که در روش روغن کشی پرس سرد دانه‌ها و روغن حرارت نمی‌بینند، کیفیت بالاتری دارد و سالم‌تر است. به همین دلیل است که بیشتر خریداران، دستگاه روغن کشی پرس سرد را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار خانگی با خرید دستگاه فلافل زن

محصولات تولیدی دستگاه روغن گیری

روغن کنجد

کنجد به طور کلی به مقدار زیادی در کشور تولید می‌شود و به همین دلیل قیمت ارزانی دارد. روغن کنجد یکی از روغن‌های با کیفیت و پر کاربرد در خانه‌های ایرانی است. عمل خارج کردن روغن از دانه‌های کنجد نیز به آسانی انجام می‌شود و به همین دلایل می‌توانید با خرید یک دستگاه روغن‌گیری کنجد، برای شروع کسب و کار خانگی خود اقدام کنید.

روغن زیتون

خارج کردن روغن از دانه‌های زیتون باید با استفاده از دستگاه‌های روغن گیری زیتون حرفه‌ای انجام شود. هزینه تهیه این دستگاه‌ها زیاد است اما با توجه به قیمت و مصرف زیاد این روغن می‌توان انتظار داشت مبلغ مصرفی شما در زمانی کوتاه به همراه سود کسب و کار خانگی شما برگردد. البته امروزه دستگاه روغن گیری زیتون خانگی نیز موجود است که با تهیه آن و تولید روغن زیتون با کیفیت؛ می‌توانید یک کار خانگی پردرآمد داشته باشید.

دانه‌های روغنی زیادی در کشور موجود هستند و هر کدام خواص و بازار مصرف خاص خود را دارند. پس از وارد شدن به بازار تولید روغن‌های طبیعی قطعا باید بتوانید تعداد محصولات تولیدی خود را افزایش دهید تا بتوانید طیف وسیعی از مشتریان را راضی کنید. همچنین برای فروش عمده و بدون واسطه محصولات خود نیز می توانید روی ویترین نت حساب کنید و به مشتریان خود این فرصت را بدهید که خرید عمده انواع روغن را از سایت ویترین نت تجربه کنند.

دستگاه روغن گیری خانگی

مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه روغن کشی خانگی

دستگاه روغن گیری خانگی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید با سرمایه اندک یک دستگاه کوچک و ارزان خریداری کنید و درآمدزایی در منزل را تجربه کنید. معمولا دانه‌های روغنی موجود در بازار قیمت زیادی ندارند و شما با صرف مبلغ اولیه کم می‌توانید دانه‌های مورد نیاز خود را تهیه نمایید. دستگاه‌های روغن گیری نیز چه در مدل‌های دستی و چه در مدل اتوماتیک دارای هزینه‌های تولید زیادی نیستند و شما می‌توانید در زمانی اندک مقدار زیادی روغن بسته بندی کرده و برای عرضه به بازار آماده نمایید.

بنابراین استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی از نظر سوددهی زمان و سرمایه بسیار مناسب است. از طرف دیگر برخی نیز ممکن است نگران خراب شدن مواد اولیه و یا کالای تولیدی خود و متحمل شدن ضررهای زیاد باشند. دانه‌های روغنی و روغن‌های تهیه شده از آن‌ها دارای کیفیت و ماندگاری بالایی هستند و به همین دلیل لزومی ندارد نگران از بین رفتن سرمایه خود باشید.

می‌توانید مواد اولیه زیاد با هزینه کمتر تهیه کنید و در طول زمانی بیشتر به تولید آن‌ها بپردازید. اگر از تولید روغن هم زمانی بگذرد و موفق به فروش آن‌ها نشوید باز هم از میزان سرمایه شما چیزی کم نخواهد شد. کسب و کار کوچک شما با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی یک تجارت کم ریسک است.

برای کسب درآمد در خانه و ایده های بیشتر برای کسب و کار خانگی این مقاله‌ها را نیز مطالعه کنید : بسته بندی خشکبار و حبوبات در منزل و راه اندازی کسب و کار خانگی با خرید دستگاه فلافل زن

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *