تاسیس کارگاه میوه خشک کنی خانگی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دستگاه ميوه خشک كن خانگی یا همان دستگاه چیپس میوه یکی از ماشین آلات آماده سازی محصول است که برای تولید میوه‌های خشک جهت مصرف خانگی و یا فروش کاربرد دارد. در سال‌های اخیر کسب و کارهای خانگی و کسب درآمد در منزل رونق گرفته است و یکی از بازارهایی که سود زیادی دارد صنایع غذایی و راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه میوه خشک کن خانگی  است. میوه‌های خشک خوراکی‌های خوشمزه ای هستند که می‌توانند به صورت میان وعده و تنقلات یا در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند و می‌تواند محصول مناسبی برای صادرات به کشورهایی باشد که امکان کاشت و رشد انواع میوه در آنجا وجود ندارد. دستگاه میوه خشک کن دارای مدل های مختلفی است و استفاده از آن برای کسب و کار خانگی نیز مزایای زیادی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. برای شروع کار بهتر است 10 سوال مهم خریداران درباره دستگاه سبزی و میوه خشک کن صنعتی را نیز مطالعه کنید.


قیمت میوه خشک کن


از یک دستگاه میوه خشک کن می‌توان برای خشک کردن انواع میوه و سبزیجات استفاده کرد.

دستگاه‌های مورد نیاز : دستگاه هسته گیر – دستگاه اسلایسر – دستگاه ميوه خشك كن خانگی – دستگاه دوخت پلاستیک
حداقل فضای مورد نیاز : 12 متر
تعداد نیروی مورد نیاز : 2 نفر
سرمایه مورد نیاز : 15 میلیون تومان
دوره بازگشت سرمایه : 3 ماه

چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟

حداقل بودجه ای که برای تاسیس کارگاه و تولید میوه خشک نیاز دارید 10 میلیون تومان است. ابتدا باید با توجه به بودجه، فضای کار و توان تولید خود، دستگاه ميوه خشك كن خانگی مناسب را انتخاب کنید برای این کار پیشنهاد می‌کنیم نکات خرید دستگاه میوه خشک کن را مطالعه کنید. برای راه اندازی کسب و کار خانگی، دستگاه خشک کن میوه کابینی بهترین انتخاب است. در قدم بعدی باید به ظرفیت تولید دستگاه ميوه خشك كن خانگی توجه کنید. اگر به دنبال ارزان‌ترین دستگاه میوه خشک کن خانگی هستید دستگاه میوه خشک کن خانگی 15 سینی می‌تواند برای شما مناسب باشد. پس از پیدا کردن میوه‌های مناسب برای خشک کردن که می‌تواند هر میوه‌ای باشد مثل سیب، پرتقال، آلو، هلو، موز و … و شستن آنها، باید آنها را خرد کنید که برای این کار به دستگاه اسلایسر نیاز دارید. دستگاه اسلایسر دستی برای یک کسب و کار خانگی مناسب تر است. شما می‌توانید یک دستگاه اسلایسر دستی با قیمت مناسب مناسب تهیه کنید.

بیشتر میوه‌ها را می‌توان با پوست خشک کرد ولی بعضی از میوه‌ها مثل کیوی و موز باید حتما قبل از خشک شدن پوست گیری شوند. برای این کار نیازی نیست که حتما دستگاه پوست گیر تهیه کنید و می‌توانید با دست پوست میوه‌ها را بگیرید.
میوه‌ها را نمی‌شود با هسته خشک کرد و قبل از آن باید حتما هسته میوه‌ها جدا کنیم برای این کار به یک دستگاه هسته گیر نیاز است که با کمتر از 1 میلیون تومان می‌توانید مدل مناسب خانگی را تهیه کنید.

یک نکته بسیار مهم که باید در تولید میوه خشک به آن توجه کرد این است که هیچگاه نباید دو یا چند نوع میوه را برای خشک کردن در دستگاه ميوه خشك كن خانگی قرار داد، چرا که ساز و کار و زمان خشک شدن میوه‌ها با یکدیگر متفاوت است و اگر در یک دستگاه میوه خشک کنی چند نوع میوه را قرار دهید بوی میوه‌ها بر یکدیگر اثر می‌گذارد و طعم میوه‌ها عوض می‌شود.

پس از خشک شدن میوه‌ها باید آنها را بسته بندی و برای فروش آماده کنید. بسته بندی میوه خشک در منزل کار سختی نیست و به دستگاه خاصی نیاز ندارد. می‌توانید پاکت‌های آماده از بازار تهیه کنید و با دست میوه‌ها را درون آنها پر کنید و به وسیله دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی یا دستگاه سلفون کش بسته بندی کنید. اگر به دنبال بسته بندی شکیل تری هستید، بسته بندی میوه‌ها در ظروف نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد ولی هزینه بیشتری برای شما به همراه دارد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه ميوه خشك كن با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

دستگاه میوه خشک کن خانگی یا همان دستگاه چیپس میوه یکی از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است که برای تولید میوه‌های خشک جهت مصرف خانگی و یا فروش کاربرد دارد.

انواع دستگاه ميوه خشك كن

دستگاه ميوه خشك كن کابینی

دستگاه میوه خشک کن کابینی یا کابینتی که بیشتر برای تاسیس کارگاه میوه خشک کنی و کسب و کارهای کوچک و خانگی مناسب است، همانند کمدهای بزرگی هستند که قفسه‌های مختلفی دارند. نحوه کار دستگاه میوه خشک کن به این صورت است که میوه‌ها و یا سبزی‌ها برای خشک کردن در داخل این قفسه‌ها قرار می‌گیرند و پس از بسته شدن درب، عمل خشک کردن آغاز می‌شود. این مدل دستگاه ميوه خشك كن خانگی از پر فروش ترین مدل‌های موجود در بازار است و از تظر قیمتی نیز از دیگر مدل ها ارزان تر است و اگر برایتان سوال است که چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟ پاسخ شما دستگاه خشك كن ميوه کابینی است.

دستگاه ميوه خشك كن تونلی

میوه خشک کن‌های تونلی از نظر تکنولوژی پیشرفته تر از مدل های کابینتی هستند و سرعت خشک کردن میوه‌ها نیز بالاتر است و به آنها دستگاه خشک کن میوه صنعتی نیز گفته می‌شود. میوه ها و سبزی‌ها بر روی نوار نقاله دستگاه قرار می‌گیرند و به داخل دستگاه برده می‌شوند و سپس میوه و سبزی خشک از سمت دیگر دستگاه خارج می‌شود. این مدل‌ها توان تولیدی بالایی دارند و به همین دلیل نیز برای مصارف خانگی کوچک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دستگاه میوه خشک کن خانگی گازی

همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، دستگاه خشک کن میوه خانگی گازی از گاز شهری به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کند. سوخت گاز به بیشتر منازل کشور رسیده و به همین علت به راحتی می توان از این دستگاه ها استفاده کرد. میزان تولید آلایندگی و مصرف سوخت این مدل ميوه خشك كن خانگی در مقایسه با مدل های بنزینی بسیار کمتر است و به علت ارزانتر بودن گاز نسبت به سایر سوخت‌ها، این دستگاه برای تاسیس کارگاه میوه خشک کنی بسیار مناسب است.

دستگاه خشک کن میوه دوگانه سوز

برخی دستگاه‌های خشك كن ميوه نیز برای اینکه بتوانند تولید را در تمامی شرایط نگه دارند از برق و گاز برای خشک کردن میوه‌ها استفاده می‌کنند. مدل پایه این ميوه خشك كن ها گاز است اما در موارد نیاز و قطع گاز می توان از برق برای ادامه کار استفاده کرد.

مزایای تاسیس کارگاه میوه خشک کنی خانگی

  • از یک دستگاه میوه خشک کنی خانگی می‌توان برای خشک کردن انواع میوه و سبزیجات استفاده کرد. این بدین معنی است که شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه محصولات متنوعی تولید کنید و بدین ترتیب برای تمامی سلیقه ها محصول مناسبی آماده کنید و کسب درآمد در منزل را تجربه کنید.
  • دستگاه های ميوه خشك كن خانگی معمولا از گاز استفاده می کنند. قیمت گاز در مقایسه با دیگر انرژی‌ها همانند برق بسیار اندک است و این موجب می‌شود شما هزینه مصرفی کمی برای سوخت دستگاه خود پرداخت نمایید.
  • برای خشک کردن میوه و سبزی ها شما نیازی به میوه های تازه و درجه یک نیاز ندارید. میوه ها معمولا در هنگام خشک شدن تمامی آب و باکتری های خود را از دست می دهند و شکل ظاهری آن ها نیز به کل تغییر می کند. در این شرایط شما می توانید میوه هایی که درجه یک نیستند را تهیه کنید و بدین ترتیب هزینه کمتری برای تهیه مواد اولیه پرداخت نمایید.
  • دستگاه تولید چیپس میوه خانگی توان تولیدی بالایی دارد و می‌توانید در زمانی کم تولید زیادی داشته باشید که ای مورد به شما کمک می‌کند بتوانید برای کسب و کار خانگی خود سفارش‌های بزرگی بگیرید.
  • محصولات تولیدی توسط دستگاه ميوه خشك كن خانگی طول عمر بسیار زیادی دارند و شما می توانید در زمان مناسب و با قیمت خوب محصولات خود را به فروش برسانید.

امیدواریم که با شروع این کسب و کار کوچک پیشرفت خوبی داشته باشید و بتوانید کارگاه کوچک و خانگی خود را گسترش دهید. در این صورت می‌توانید به راه اندازی خط تولید میوه و سبزیجات خشک فکر کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “تاسیس کارگاه میوه خشک کنی خانگی

  1. مهیار گفته:

    سلام ممنون بابت راهنمایتون .میشه در مورد خریداران میوه خشک یا همون کارنجات خرید میوه خشک و سبزی خشک اطلاع رسانی کنید ممنون میشم ایا میشه میوه و سبزی با همدیگه خشک کرد

  2. مهیار گفته:

    سلام ممنون بابت راهنمایتون .میشه در مورد خریداران میوه خشک یا همون کارنجات خرید میوه خشک و سبزی خشک اطلاع رسانی کنید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *