۶ اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ و نحوه برطرف کردن آنها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایمیل همیشه یکی از مهم‌ترین و رایجترین ابزار‌های بازاریابی بوده و هست. پایین بودن میزان درگیری (Engagement) مخاطبان، مشکلی است که تعداد زیادی از بازاریابان دارند. نرخ مشارکت مخاطبان به هر میزان که بالاتر باشد، به همان میزان نیز ترافیک بیشتری را به سمت سایت می‌توانیم هدایت کنیم، سرنخ‌هایی با کیفیت بالاتر به دست می‌آوریم، آگاهی برندمان را بالاتر میبریم و همچنین پروموشن‌ها و اخبار جدید را راحت‌تر به اشتراک می‌گذاریم. مشکل اصلی این است که در حالی که به صورت مداوم از ایمیل به عنوان یک ابزار مارکتینگ استفاده می‌‌کنیم، اما نرخ مشارکت زیادی به دست نمی‌آوریم. در ادامه این مقاله ۶ اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ و چگونه برطرف کردن آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مشتریان شما انتظارات زیادی در مورد محتوای خصوصی سازه شده دارند، ارسال‌ ایمیل به صورت دسته جمعی ناکارآمد و منسوخ است. با توجه به سوابق و رفتار دیجیتال مخاطبان خود، آن‌ها را تقسیم بندی کنید و برای هر گروه کمپین جداگونه و شخصی طراحی کنید. به این صورت مخاطبانتان برای ارسال ایمیل‌ها به شما اطمینان می‌کنند.

ایمیل‌ها به صورت عمومی فرستاده می‌شود و مخاطبان گروه بندی نمی‌شوند.

مشتریان شما انتظار دارند که محتوای شخصی سازه شده دریافت کنند، ارسال‌ ایمیل به صورت جمعی و با یک موضوع همگانی منسوخ شده و بسیار ناکارآمد است. با توجه به سوابق و رفتار دیجیتال مخاطبان خود، آن‌ها را تقسیم بندی کنید و برای هر گروه کمپین جداگانه و شخصی طراحی کنید. به این صورت مخاطبانتان ایمیل‌های مرتبط و با محتوای مورد انتظار دریافت می‌کنند.

به جای اینکه به فکر مخاطبتان باشید، بیش از حد به کسب و کار فکر می‌کنید.

حتما قبل از ارسال ایمیل خود را جای مخاطبتان قرار دهید و از دید آن‌ها به موضوع نگاه کنید؛ دلیل ارسال این مطلب چه بوده و ارزش آن چیست؟ ایمیل‌ها همیشه باید به سود مخاطب هدف شما باشد؛ پس پرسونای آن‌ها را مشخص کنید و با توجه به دغدغه‌ها و رفتار آن‌ها ایمیل خود را طراحی کنید. پیغام رسانی خوب به معنای شناخت مخاطبتان و ارسال محتوای با ارزش است، چه این محتوا در متن ایمیل گنجانده شده باشد و چه دعوتی برای مطالعه خواندن آخرین پست بلاگ و یا یک کتاب الکترونیکی باشد.

تیتر ایمیل‌هایتان را مبهم می‌نویسید، با این هدف که مخاطب کنجکاو شده و ایمیل را باز کند

به تمام ایمیل‌هایی که این روزها برای خودتان ارسال شده دقت کنید، چه تعداد از آن‌ها برای جلب مخاطب مبهم و نصفه نیمه نوشته شده است؟ وقتی که به میزان زیادی ایمیل داشته باشید، مطمئنا اولویت انتخابتان با آن‌هایی است که میدانید چه موضوعی را قرار است مطالعه کنید. به هر میزان که پیغام شما واضح و مشخص باشد، مخاطب شما بیشتر قدردان شما خواهد بود. بهتر است سعی کنید با همان میزان کاراکتر محدود به بهترین شکل پیغام خود را در تیتر ایمیل برسانید.

های شما مشخص نیست، در متن ایمیل گم می‌شود و یا به طور کل وجود ندارد

اگر به دنبال این هستید که مخاطبان شما با ایمیل‌هایتان مشارکت و درگیری بالایی داشته باشند، با قرار دادن CTA های مشخص این امکان را برای آن‌ها ایجاد کنید. تیتر ایمیل را تقویت کنید، از فعل‌هایی در متن استفاده کنید که مخاطب را مجاب به انجام عملیات دلخواه شما کند،‌ از مثال‌های واقعی استفاده کنید که مخاطب حس همراهی را با مردم را پیدا کند.

بازدید سایت خود را افزایش دهیم: ویدیو بسازید، دیده شوید

به اندازه‌ای که می‌توانید از آمار‌ها و تحلیل‌های خود استفاده نمی‌کنید

گاهی اوقات میزان داده‌هایی که در اختیار داریم می‌تواند به طور سرسام آوری زیاد باشد. اما درون همین اطلاعات، الگو‌هایی است که مسیر و محل پیشرفت شما را مشخص می‌کند. گزارش‌ها و آمارتان را در پلتفرمی که در اختیار دارید استفاده کنید تا دلیل و محل موفقتیتان مشخص شود. آزمون‌های A/B انجام دهید و با نتایج به دست آمده آن‌ها را بهینه کنید. به رفتار مخاطبتان دقت کنید و سعی کنید ایمیل‌ و محتوایی که آن‌ها را از مشارکت بیشتر دور می‌کند پیدا کنید و از آن نوع محتوا اجتناب کنید.

وقتی که استراتژی مشخصی ندارید، تکنولوژی را دلیل شکست‌های خود میدانید

فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در دهه گذشته به طور کامل طرز نگاه و چشم انداز بازاریابی را تغییر داده است، با این حال استراتژی همیشه محرک اصلی برای هر نوع موفقیتی خواهد بود. پیدا کردن اهداف اصلیتان اهمیت بالایی دارد تا بتوانید بهترین نرم افزار و تکنولوژی مناسب را پیدا کنید، داده‌ها را به صورت مرتب و کامل وارد کنید و صد البته یک استراتژی مشخص داشته باشید تا کمپین‌هایتان را پیاده سازی کنید و به هدف‌های تعیین شده برسید.

با این حال همیشه رعایت تمامی این نکات به زمان و تمرکز زیادی نیاز دارد و ممکن است که به موفقیت کامل منجر نشود. مهم‌ترین اصلی که در بسیاری از شیوه‌های بازاریابی باید به آن دقت کرد صبر زیاد و زمانبر بودن از زمان اجرای کمپین تا رسیدن به نتیجه نهایی است. ویترین‌نت همیشه سعی دارد که برای رشد و پیشرفت بهتر تولیدکننده‌های ایرانی، تمام خدمات و نکات بازاریابی را به بهترین شکل ممکن به تامین کنندگان ارائه دهد. شما نیز می‌توانید با در اختیار گذاشتن محصولات خود با سایت ویترین‌نت، کالا‌های خود را به راحتی از طریق تیم ویترین‌نت به فروش برسانید. همین امروز با کارشناسان برای مشاوره با شماره 02191001170 تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *