راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه تولید رب گوجه فرنگی در منزل

زمان مطالعه: 10 دقیقه

دستگاه رب گیری یا دستگاه آب گوجه گیری خانگی یکی از تجهیزات صنایع غذایی است که برای تولید آب گوجه و یا رب گوجه فرنگیِ مصرفی و همچنین فروش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا گوجه فرنگی از آن دست صیفی جاتی است که به شکل‌های مختلفی در خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. از رب و سس گوجه فرنگی در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود و به همین علت برخی خانواده ها به این فکر افتاده‌اند که با خرید یک دستگاه رب گیری خانگی، رب گوجه فرنگی مصرفی خود را تولید کنند. بدین ترتیب این دستگاه آبگیری صنعتی یکی از دستگاه‌های مهم برای کسب و کارهای کوچک و خانگی و همچنین از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. پیش از این با نحوه کار دستگاه آب گوجه گیری آشنا شده‌ایم، در ادامه بیشتر درباره این دستگاه می‌خوانیم.

در همین ابتدا باید خاطر نشان کارد کرد که دستگاه آبگیر گوجه فرنگی جوابگوی یک خط تولید خانگی خواهد بود. در شکل صنعتی و کارخانجات از دستگاه های مختلفی برای فرایند تغلیظ و پاستوریزاسیون، خرد کردن و بسته بندی استفاده می‌شود. در این مطلب به معرفی یک دستگاه تولید رب گوجه فرنگی خانگی، که فرایند آب گیری گوجه را تسریع می‌بخشد برای شما بیان خواهیم کرد.

 

راهنمای خرید و آشنایی با دستگاه تولید رب گوجه فرنگی در منزل

 

 

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی خانگی چیست؟

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی با نام های آب گوجه گیری و یا همان دستگاه آب گیری گوجه دربازار بفروش می‌رسد. این دستگاه وسیله ای کاربردی جهت جداسازی آب گوجه فرنگی از پوست و دانه آن است. آب گوجه گیری های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که بعضی از آنها قابلیت جداسازی گوشت و آب گوجه را از تفاله دارند.
 برخی دیگر فقط آب گوجه را از تفاله جدا می‌کنند که شما متناسب با نیاز خود باید از میان این دو دسته محصولات، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شست و شوی دستگاه تولید رب گوجه فرنگی بسیار آسان بوده و مهارت خاصی را نیاز نخواهد داشت.
همچنین از این دستگاه می‌توان در موارد دیگری مثل گرفتن عصاره انگور و آب دانه های انار هم به کار برد. استفاده از این دستگاه هم در خانه و هم مراکز صنعتی می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما در انجام فرایند تولید باشد. تنها نکته ایمنی هنگام دستگاه این است که در زمان قرار دادن گوجه و شست وشوی تیغه رب گیری باید احتیاط کنید.
تمامی دستگاه آبگیری در ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند و شما متناسب با نیاز خود و حجم کار خود میبایست محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاربرد دستگاه آبگیری گوجه

دستگاه های آبگیر گوجه فرنگی یکی از دستگاه های ضروری جهت تولید رب خانگی هستند، اگر شما تصمیم به ورود در حوزه  کسب و کار ربگیری را دارید، خرید این دستگاه مهم ترین بخش انجام فرایند تولیدات شما خواهد بود. چرا که آبگیر گوجه فرنگی ها در حجم های بالا بدون استفاده از این دستگاه کاری بسیار دشوار و وقت گیر است.
شما برای کار با دستگاه لازم است در ابتدا قطعات گوجه را در داخل دستگاه بریزید. سپس دستگاه شروع به کار کرده و آب آن را می‌گیرد. در صورت نیاز دانه گوجه و پوست آن را در یک سمت نگه خواهد داشت تا آب از سمت دیگر خارج گردد.
آب گوجه به غیر از مصارف خانگی، در کارگاه ها و کارخانجات، برای تهیه رب و سس کاربرد دارد. به همین جهت تولید کنندگان و کارشناسان ماشین آلات صنایع غذایی با طراحی دستگاه رب گیری گوجه فرنگی، روند آبگیری را برای شما بسیار آسان کرده اند. این دستگاه ها در کم ترین زمان ممکن، حجم بالایی از گوجه فرنگی ها را آبگیری می‌کنند.

 

آشنایی با دستگاه تولید رب گوجه فرنگی در منزل

 

 

نکات مهم در خرید دستگاه

تمامی دستگاه های رب گیری گوجه فرنگی استاندارد موجود در بازار فرایند تولید را به دو صورت ساده و پرسی انجام می‌دهند، که هرکدام قابلیت های متفاوتی دارند. اما روش کار آنها اهمیت زیادی در هنگام خرید ندشته و شما در هنگام خرید میبایست به متریال ساخت، قدرت موتور و کارایی آن ها توجه داشته باشید.
موارد مثل نوع و نمره ورق استیل، نوع و قدرت موتور دستگاه و برند سازنده حایز اهمیت است. تمامی این موارد بر روی قیمت تمام شده دستگاه آب گوجه گیری بسیار تأثیر خواهد داشت. به همین جهت در هنگام خرید به این موارد دقت فرمایید. محصولات مختلف را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
همچنین ظرفیت های تعریف شده برای این دستگاه ها در تعیین قیمت تاثیر گذار خواهد بود. مسلما دستگاه هایی با ظرفیت بالا از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

نوع دوکار و تک کاره دستگاه

کلیه دستگاه های آب گوجه گیری به صورت تک کاره و چند کاره در بازار موجود عرضه شده اند. هرکدام مزیت و مشکلات خود را دارند. پیشنهاد ما خرید دستگاه تک کاره است. چرا که در طراحی و ساخت آن تمرکز سازندگان بر روی بهترین عملکرد برای آب گیر گوجه فرنگی بوده و کارایی بسیار بهتری دارند. اما در صورت نیاز می‌توانید از محصولات چندکاره با کیفیت از سازنده های معتبر هم استفاده کنید.
بدنه دستگاه های آب گوجه گیری
عمدتا بدنه این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ و از نوع آلیاژ بهداشتی و مقاوم ساخته شده تا هم از نظر بهداشتی و هم از نظر استحکام استاندارد باشند. بدنه ی دستگاه ها به گونه ای ساخته شده که در هنگام نبود ظروف تخلیه قادر به ذخیره ی 2 لیتر آب گوجه در خود باشد.

 

راهنمای خرید دستگاه تولید رب گوجه فرنگی در منزل

 

مکانیزم و قطعات دستگاه

دستگاه های تولید رب گوجه فرنگی صنعتی دارای چرخ هایی هستند که در تسهیل کارها به شما کمک زیادی می‌کند. موتور به کار رفته در دستگاه بسیار قوی بوده و قدرت بسیار بالایی در آبگیری محصولات دارد. جنس کلیه قطعات دستگاه از استیل بوده و به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نخواهد شد.
محور اصلی دستگاه تولید رب گوجه فرنگی خانگی به دو بخش تقسیم می‌شود. در قسمت اول خردکن و در قسمت دوم محور دو گوشواره و دو پره به صورت کشیده طراحی شده است که پوست و تخم گوجه ها را از داخل توری به قسمت خروجی تفاله هدایت می‌کند. آب گوجه از سمت سوراخ های پانچ به بیرون توری و از قسمت خروجی آب گوجه بدون این که پوست و تخم گوجه در آن باشد خارج می‌شود.
قسمت بالایی دستگاه یک سینی قراردارد. در بخش ورودی در بالای آن، سینی به صورت متحرک قرار گرفته است. این قسمت برای شست وشوی داخل دستگاه، به آسانی از جدا می‌شود. چهار چرخ دستگاه به صورت گردان جهت حمل و نقل راحت تر دستگاه نصب شده اند.

انواع دستگاه تولید رب گوجه فرنگی خانگی

جهت راه اندازی یک کسب و کار و یا یک مرکز صنعتی و یا شاید هم یک آشپزخانه شما به تجهیزات نیاز خواهید داشت. از جمله تجهیزات پرکاربردی که می‌تواند برای تان مفید واقع شود  تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات مثل رب گیر و رب ساز صنعتی هستند. معمولا رب گیرها را در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند.
دستگاه آب گوجه گیری انواع مختلفی دارد و در ابعاد کوچک، بزرگ و متوسط در بازار موجود است. دستگاه های تولید رب گوجه فرنگی که در ابعاد و ظرفیت های مختلف را به شما معرفی خواهیم کیرد تا بتوانید برای انجام فرایند تولید رب گوجه فرنگی خانگی، یکی از این موارد را انتخاب کنید.
•    دستگاه آبگیری گوجه فرنگی سطلی
این مدل دستگاه ها با تحویل دادن آب خالص، تفاله را روی توری دستگاه جمع می‌کند. این مواد باقی مانده را باید با دست تخلیه کرد. شما می‌توانید این تفاله ها را به مراکز تهیه کود های گیاهی بفروشید.
مشخصات دستگاه آبگیری گوجه سطلی
•    جنس بدنه تمام استیل
•    موتور دستگاه 3 اسب
•    برق مصرفی مورد نیاز تک فاز و یا سه فاز
•    نوع سیستم دستگاه پره ای سطلی
•    ابعاد در حدود طول 50 سانتی متر، عرض 50 سانتی مترو ارتفاع 116 سانتی متر

•    دستگاه آبگیری گوجه فرنگی اتوماتیک

 

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی در منزل

 

 

این مدل دستگاه ها در ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. به این صورت است که آب گوجه فرنگی ها را را از یک خروجی و تفاله را از یک خروجی دیگر تحویل شما می‌دهد. این موضوع از مزیت های این مدل دستگاه ها است. در واقع نیازی به پاک کردن توری ندارید چرا که خروجی تفاله ها مجزا طراحی شده است.

•    مشخصات دستگاه آبگیری گوجه اتومات
•    جنس بدنه تمام استیل
•    موتور دستگاه 3 اسب
•    برق مصرفی مورد نیاز دستگاه تک فاز و یا سه فاز
•    نوع سیستم عملکردی دستگاه پارویی
•    ابعاد در حدود طول 100 سانتی متر، عرض 55 سانتی متر، ارتفاع 110 سانتی متر

جمع بندی

دستگاه تولید رب گوجه فرنگی خانگی در واقع فرایند آبگیری و جداسازی تفاله و هسته گوجه را برای شما انجام می‌دهد. انواع مختلفی از این دستگاه توسط متخصصان حوزه ماشین آلات صنایع غذایی طراحی و تولید شده است. با توجه به شیوه کسب و کار خانگی شما برای انجام فرایند تولید، انتخاب دستگاهی با ظرفیت متوسط است.
چرا که باید ابعاد را در نگهداری از این دستگاه در نظر داشته باشید. چرخ هایی برای این دستگاه ها تعبیه شده تا فرایند جابجایی سهولت داشته باشد. جنس بدنه تمامی دستگاه های تولید شده از نوع استیل ضد زنگ است. این مزیت موجب شست و شوی آسان دستگاه و افزایش طول عمر آن می‌گردد. برای کار با دستگاه نیاز به نیروی برق دارید.
گوجه های خرد شده را از بالای دستگاه در سینی بریزید تا تیغه های دستگاه شروع به خورد کردن آن ها کنند. برخی از دستگاه ها از روش پرس محصولات فرایند آبگیری را انجام می‌دهند. مسئله مهم تر ویژگی تفکیک تفاله ها و هدایت آن به خروجی مجازای دستگاه است. در اغلب دستگاه های اتوماتیک این مشخصه در نظر گرفته شده است. با استفاده از از دستگاه تولید رب گوجه فرنگی خانگی به راحتی می‌توانید حجم بالای سفارشات را تقبل کنید.
چرا که عمل کرد آبگیری گوجه را تسریع می‌بخشند و ظرفیت بسیار بالایی دارند. اگر احتمال گسترش کسب و کار خود به صورت کارگاهی را پیش بینی می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید نوع صنعتی این دستگاه ها با ظرفیت های بالا تر است. ممکن است در مقایسه با نوع کارگاهی و خانگی فضای بیشتری را اشغال کنند، اما ظرفیت خط تولید شما را چندین برابر افزایش خواهند داد.

 

 

 

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه آب گوجه گیری

دستگاه رب گیری یا دستگاه آب گوجه گیری خانگی یکی از تجهیزات صنایع غذایی است که برای تولید آب گوجه و یا رب گوجه فرنگیِ مصرفی و همچنین فروش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های مورد نیاز : دستگاه آب گوجه گیری
حداقل فضای مورد نیاز : 24 متر
میزان سرمایه اولیه : 10 میلیون تومان
دوره بازگشت سرمایه : 2 ماه
تعداد نیروی مورد نیاز : 3 نفر

شروع تولید رب گوجه فرنگی خانگی

مناسب ترین دستگاه آب گیری گوجه فرنگی برای شروع کار دستگاهی با ظرفیت 700 کیلوگرم در ساعت است. این دستگاه آب گوجه گیری تمام استیل است و برق مصرفی آن تک فاز و توان آن دو اسب بخار است. بعد از اتمام کار آب گیری گوجه فرنگی‌ها باید پخت آنها را شروع کنید. در شروع کار می‌توانید با دیگ‌های معمولی بزرگ پخت و پز گوجه فرنگی‌ها را انجام دهید و به دستگاه دیگری نیاز ندارید. پس از پخت رب گوجه فرنگی، نوبت به بسته بندی آنها می‌رسد که می‌توانید با توجه به بودجه و هزینه‌ای که میخواهید بکنید نوع مورد نظر را انتخاب کنید. به طور معمول از بطری و یا قوطی شیشه ای و پلاستیکی برای پر کردن رب گوجه فرنگی استفاده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از گرفتن تصمیم نهایی، 7 نکته‌ی بسیار مهم قبل از خرید دستگاه آبگیری گوجه را بینید.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه آب گوجه گیری با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

 

راهنمای خرید دستگاه آبگیری گوجه در منزل

انواع دستگاه رب گیری خانگی

  • دستگاه رب گیری رنده ای : دستگاه‌های آب گوجه گیری رنده ای مانند چرخ گوشت هستند که با استفاده از تیغه‌های بسیار تیز خود، به طور کلی گوجه و پوست آن را خرد می‌کنند. محصول نهایی تولید شده توسط این دستگاه‌ها یک پوره گوجه فرنگی است که متشکل از گوشت، تخم و پوست گوجه فرنگی خواهد بود. این دستگاه‌ها پر استفاده ترین و ارزان ترین مدل دستگاه رب گیری خانگی هستند.
  • دستگاه رب گیری ضربه ای : دستگاه‌های آب گوجه گیری ضربه ای از تکنولوژی‌های پیشرفته ای استفاده می‌کنند و با بهره گیری از همین تکنولوژی می‌توانند گوشت گوجه را از پوست و دانه‌های آن جدا کند. در این مورد محصول نهایی گوشت له شده گوجه خواهد بود که از نظر کیفیت قطعا از مدل بالایی بسیار بهتر خواهد بود. دستگاه‌های رب گیری ضربه ای قیمت بیشتری دارند و البته میزان تولید محصول نهایی آن‌ها نیز به دلیل حذف پوست و دانه‌ها کمتر خواهد بود.

محصولات تولیدی توسط دستگاه رب گیری خانگی

گوجه‌های له شده یا پوره گوجه تولید شده توسط دستگاه رب گیری خانگی می‌تواند برای محصولات مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. محتمل ترین و پر مصرف ترین محصول، رب گوجه فرنگی است که از پختن گوجه‌های تولیدی حاصل می‌شود. در بعضی موارد با استفاده از اضافه کردن سرکه و شکر و دیگر افزودنی‌ها می‌توان سس‌های گوجه فرنگی خانگی تولید کرد. برخی از تولیدی‌های خانگی نیز گوجه‌های له شده را بدون پخت و اضافه کردن چیزی برای استفاده در انواع غذاها به بازار عرضه می‌کنند. به طور کلی پس از خرد کردن گوجه‌ها توسط دستگاه رب گیری خانگی، می‌توان به محصولات متنوع و پر فروشی دست یافت.

مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه رب گیری خانگی

  • همانطور که در بالا اشاره شد، دستگاه رب گیری خانگی می‌تواند محصولات مختلفی تولید کند. تنوع محصولات تولیدی کسب و کار خانگی شما می‌تواند سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. معمولا محصولات مختلفی که از رب گوجه فرنگی تهیه می‌شوند نیاز به کار و تلاش زیادی ندارند و به همین دلیل شما می‌توانید با کمترین وقت و هزینه محصولات مختلفی را برای عرضه به بازار تهیه نمایید.
  • دستگاه رب گیری خانگی مدل‌های مختلفی در بازار دارد که با استفاده از آنها می‌توانید محصولات متنوع را در ابعاد مختلف تولید کنید. شما می‌توانید به راحتی دستگاه مورد نیاز را بر اساس بودجه و خواسته‌های خود تهیه نمایید و بدین ترتیب بیشترین استفاده را از خرید خود ببرید. این دستگاه‌ها توان تولیدی مناسبی دارند و می توانند در زمانی کم تولید زیادی داشته باشند که موجب می‌شود بتوانید به سرعت به سوددهی لازم برسید.
  • در صورت نگهداری و استفاده درست از دستگاه رب گیری خانگی طول عمر این محصول بسیار زیاد است و شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی معاف می‌کند. این دستگاه ها معمولا ساختار ساده ای دارند و به همین علت تعمیر و نگهداری از آن ها نیز بسیار آسان انجام می‌شود و بدین ترتیب نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد برای افراد فنی نخواهید داشت.
  • کسب درآمد با استفاده از دستگاه رب گوجه خانگی بسیار ساده خواهد بود. شما می‌توانید محصولات تولیدی خود را به طور مستقیم به دوستان و آشنایان بفروشید و یا با فروشگاه‌ها و آشپزخانه‌های مختلف برای تهیه محصول قرارداد امضا کنید. همانطور که اشاره شد گوجه فرنگی و محصولات زیرمجموعه آن مصرف زیادی دارند و فروش خوبی را تجربه خواهید کرد.

اگر قصد گسترش کسب و کار و افزایش درآمد خود را دارید می‌توانید درآینده با تکمیل تجهیزات و دستگاه‌های خود به فکر راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی (اینفوگرافی) نیز باشید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *