سرمایه و مواد اولیه‌ی راه اندازی کسب و کار خانگی تولید سبزی و پیاز سرخ شده

زمان مطالعه: 6 دقیقه

این روزها که خانواده‌ها وقت کمی برای آشپزی و پخت و پز دارند، استفاده از پیاز داغ آماده بسیار رایج شده است. به همین دلیل بسیاری به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی و تولید پیاز سرخ شده خانگی افتاده‌اند.

این روزها که خانواده‌ها وقت کمی برای آشپزی و پخت و پز دارند، استفاده از پیاز داغ آماده بسیار رایج شده است. به همین دلیل بسیاری به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی و تولید پیاز سرخ شده خانگی افتاده‌اند. از آنجا که تقریبا در هر غذایی از پیاز داغ استفاده می‌شود، میزان مصرف بالایی دارد و می‌توان انتظار داشت که تولید و فروش پیاز داغ خانگی حاشیه سود خوبی داشته باشد. پیش از این در بلاگ ویترین نت به بررسی خط تولید پیاز پرداخته‌ایم در این نوشته می‌خواهیم تولید پیاز داغ آماده را به عنوان یک کسب و کار خانگی بررسی کنیم.

اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی و کسب درآمد در منزل هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

 

سرمایه و مواد اولیه‌ی راه اندازی کسب و کار خانگی تولید سبزی و پیاز سرخ شده

 

در این مطلب قصد داریم با برآورد هزینه های این کسب و کار خانگی، در تخمین مواد اولیه و سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده به شما کمک کنیم. با آگاهی از این موضوع، می‌توانید هزینه های خود را مدیریت کنید. این موارد شامل هزینه محل کار، هزینه تهیه مواد اولیه، هزینه خرید دستگاه ها، هزینه های استخدام نیروی کار، هزینه های بسته بندی و در نهایت هزینه تبلیغات این کسب و کار است.
دقت داشته باشید بخش عمده سرمایه شما جهت خرید دستگاه و اجاره محل کار صرف خواهد شد. در صورتی که تولید این محصولات را به صورت خانگی مدیریت کنید، میزان قابل توجهی در مبالغ پرداختی صرفه جویی می‌شود. در ادامه سعی داشتیم دیگر مواردی را که در کاهش هزینه های تولید به شما کمک می‌کند را بیان کنیم.
مورد بعدی که تعیین کننده میزان حجم مواد اولیه و سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده است، سفارشاتی هستند که تقبل می‌کنید. در نظر داشته باشید که با افزایش میزان تولید، نتیجتا هزینه ها بیشتر خواهد شد. این مسئله مسلما سود مالی بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت.
بازاریابی محصولات و ارتباط با مشتری، زمانی میسر می‌شود که تولیدات شما از سلامت و کیفیت کافی برخوردار باشد. در نتیجه محصولات تازه و با کیفیت را برای تامین مواد اولیه خریداری فرمایید. برای حفظ مشتری این مسئله بسیار حایز اهمیت است. به شما راه کار های دیگری برای کاهش هزینه ها معرفی خواهیم کرد.

 

سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده

 

هزینه محل کار

شما به یک فضای حداقل 12 متری احتیاج دارید. محیطی با این متراژ برای در نظر داشتن محل کار مناسب خواهد بود. در این فضا دستگاه های آماده سازی تولید سبزی و پیاز سرخ شده را می‌توانید به راحتی جای دهید. مواد اولیه شما جهت حفظ کیفیت تولیدات باید به صورت تازه خریداری خواهد شد، در نتیجه نیازی به انبار ندارید.
تمامی دستگاه های کار شما، بی صدا و کم جا هستند. پس به راحتی می‌توانید در فضای یک اتاق از آن ها استفاده کنید. در صورتی که امکان این مسئله برای شما وجود نداشته باشد، میبایست فضایی با این متراژ را برای محل کار خود اجاره کنید. با توجه به شهر و یا شهرستانی که در آن سکونت دارید مبالغ رهن و اجاره متغییر است. در این زمینه نمی‌توان مبلغ مشخصی را عنوان کرد.

هزینه مواد اولیه

برای خرید و تهیه مواد اولیه، مثل انواع سبزی ها و پیاز می‌توانید به بازار تره بار مراجعه کنید. در این صورت میزان قابل توجهی در تامین مواد اولیه و سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده صرفه جویی خواهد شد. به غیر از مورد می‌توانید با حضور به موقع سبزی های تازه و پیاز مرغوب را خریداری کنید.
مورد بعدی یک پیشنهاد مقرون بصرفه است. می‌توانید سبزی ها و پیاز را از سبزی کاران و افرادی که کاشت صیفی جات انجام می‌دهند، مستقیما خریداری کنید. با صرف اندکی زمان این موضوع در کاهش هزینه های شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. البته این راه کار برای تولید سفارشاتی با حجم بالا پیشنهاد می‌شود.

 

هزینه راه اندازی کسب و کار خانگی تولید سبزی و پیاز سرخ شده

 

هزینه خرید دستگاه

دستگاه های مورد نیاز شما شامل موارد زیر هستند که بخشی از سرمایه تولید سبزی و روغن سرخ شده برای این ماشین ها صرف خواهد شد.
•    دستگاه روغن گیر پیاز و سبزی خشک کن : مبلغی در حدود 10 الی 15 میلیون تومان
•    دستگاه  سبزی خرد کن : مبلغی در رنج قیمتی 1 الی 32 میلیون تومان
•    دستگاه اسلایسر : مبلغی در حدود 4 الی 29 میلیون تومان
با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه، مسلما مبالغ پرداختی متغییر خواهد بود. در رابطه با انتخاب دستگاه، میبایست بر اساس زمانی که برای کار صرف خواهید کرد و میزان سفارشاتی که تقبل می‌کنید تصمیم گیری فرمایید. انتخاب شما در میزان سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده تاثیر گذار است.
اگر برای مدیریت کسب وکار خود برنامه مشخصی دارید و احتمال گسترش شکل خانگی کسب و کار، در قالب گارگاهی و تولید صنعتی را پیش بینی می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید این دستگاه ها با ظرفیت حداکثری خواهد بود. از این جهت که برای تامین ماشین های تولید، مجددا هزینه پرداخت نکنید.

هزینه نیروی کار

شما به دو نفر اپراتور دستگاه، یک نیروی بازاریاب و یا همان مسئول فروش و یک نیرو برای انجام مراحل شستشوی مواد اولیه احتیاج دارید. باز هم در این زمینه شیوه مدیریت خانگی به نفع شما خواهد بود. می‌توانید برای انجام این کار ها به صورت خانوادگی با تقسیم کار، فرایند تولید را پیش ببرید.
در غیر این صورت برای هر یک از این کارکنان، میبایست دستمزدی متعارف با قوانین مصوب از سوی اداره کار، بر اساس تایم و حجم کاری برای هر یک از این افراد در نظر داشته باشید.

 

هزینه تولید خانگی تولید سبزی و پیاز سرخ شده

 

هزینه بسته بندی

در نظر داشته باشید که بخش قابل توجهی از تولیدات شما به صورت فله و وزن شده به فروش می‌رسد. این شیوه توزیع در رابطه با بسته بندی، هزینه ای اندک را در پی خواهد داشت. اما در روش توزیع بسته های کم حجم وزن شده، میبایست پاکت هایی پلاستیکی برای این محصولات در نظر داشته باشید. پیاز های سرخ شده را می‌توانید در ظروف در دار بسته بندی کنید.
در رابطه با بسته بندی پلاستیکی سبزی های سرخ شده، برای هر بسته صد گرمی چیزی در حدود 50 الی 200 تومان هزینه در نظر داشته باشید. ظروف در دار پیاز سرخ شده مبلغی بین 500 الی 100 تومان هزینه خواهد شد. بسته بندی تمیز و زیبا در جلب رضایت مشتریان تاثیر گذار خواهد بود.

هزینه تبلیغات

هزینه های تبلیغات را می‌توانید در ارزیابی سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده صفر در نظر بگیرید. شما می‌توانید از طریق صفحات شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به صورت کاملا رایگان، تولیدات خود را تبلیغ کنید. تا زمانی که شخصا این صفحات را پشتیبانی کنید، نیاز به استخدام نیرو نخواهید داشت.

جمع بندی

هزینه محل کار، هزینه تهیه مواد اولیه، هزینه خرید دستگاه، هزینه های استخدام نیروی کار، هزینه های بسته بندی مجموعا تعیین کننده میزان مواد اولیه و سرمایه تولید سبزی و پیاز سرخ شده هستند. در شکل خانگی این کسب و کار میزان قابل توجهی در بسیاری از موارد صرفه جویی خواهد شد. انتخاب دستگاه و مواد اولیه میبایست بر اساس میزان سفارشات تقبل شده، جهت پاسخگویی به مشتریان انجام شود.

 

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه سرخ کن

نحوه تولید پیاز داغ خانگی

  • برای شروع کار ابتدا باید پیازها را پوست گیری کنید، برای این کار می‌توانید از دستگاه پوست گیر نیز استفاده کنید ولی پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای کار و به منظور کاهش هزینه‌ها این کار را با دست انجام دهید.
  • پس از پوست گیری و شستشوی پیازها نوبت به سخت ترین مرحله می‌رسد. در این قسمت باید پیازها را خرد کنید. با خرید یک دستگاه اسلایسر می‌توانید به راحتی پیازها را به صورت خلال‌های یک دست و یک اندازه خرد کنید.
  • پیاز‌های خلالی و خرد شده حالا آماده سرخ شدن هستند. با یک دستگاه سرخ کن دولگنه بن ماری دار به راحتی می‌توانید میزان زیادی پیاز را در یک مرحله سرخ کنید.
  • حالا می‌توانید با تهیه پاکت‌های آماده و پر کردن آنها با مقدار دلخواه پیاز سرخ شده، با استفاده از دستگاه دوخت رومیزی، در کیسه‌ها را پلمپ کرده و محصول خود را آماده فروش کنید. می‌توانید 5 دستگاه بسته بندی خانگی پرکاربرد را مطالعه کرده و با دقت دستگاه بسته بندی خود را انتخاب کنید.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌های خط پیاز سرخ شده با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *