آشنایی با انواع دستگاه بسته بندی خانگی و راهنمای خرید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بسته بندی در منزل نیز مانند هر شغل دیگری نیاز به یکسری لوازم و ابزار مخصوص دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع دستگاه بسته بندی خانگی آشنا کنیم و مزیت‌های هر یک را بررسی نماییم. اگر قصد راه اندازی کسب و کار خانگی به خصوص شغل بسته بندی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم محتوای ما را تا انتها مطالعه کنید، تا به عنوان راهنمای خرید دستگاه بسته بندی خانگی به شما کمک کند.

راهنمای خرید دستگاه های بسته بندی خانگی

در زمان خرید دستگاه بسته بندی توجه به چند نکته اساسی ضرورت دارد:
•    حجم تولید محصول خانگی
•    توان تولید دستگاه
•    نوع محصول بسته بندی شده
•    نوع و کیفیت بسته بندی
•    بودجه ای که قصد دارید برای خرید دستگاه درنظر بگیرید.
با درنظر گرفتن این موارد می‌توانید دستگاه مناسب و کاملی را انتخاب و خریداری کنید.

معرفی انواع دستگاه بسته بندی خانگی

بسته بندی در منزل می‌تواند شامل حبوبات، خشکبار، زعفران، ادویه، آجیل، گوشت و حتی نان باشد. افراد متقاضی این کسب و کار خانگی می‌توانند با توجه به علایق و بازار هدف شان موارد اولیه را تهیه و اقدام به بسته بندی آنها نمایند. دقت داشته باشید اگر دچار آلرژی یا مشکلات تنفسی هستید، بسته بندی ادویه ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد.

با افزایش فشارهای اقتصادی، کسب و کارهای کوچک و خانگی در تمام شهرها و روستاهای کشور شروع به کار کرده اند و از این رو در صنایع بسته بندی انواع دستگاه بسته بندی خانگی در سال‌های اخیر به دستگاه‌هایی پرفروش و پرکاربرد تبدیل شده‌اند.
تولید محصولات به ویژه در صنایع غذایی حتما باید با بسته بندی خوب و مناسب همراه باشد و حتی برخی کسب و کارها بخش مهمی از تمرکز خود را بر روی بسته بندی محصولات مختلف قرار داده اند.
اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی مانند میوه خشک کنی در منزل، تولید پیاز داغ خانگی، تولید رب گوجه در منزل و بسته بندی خشکبار و حبوبات در منزل هستید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا پرکاربرد ترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی ارزان را به شما معرفی کنیم.

خرید دستگاه بسته بندی خانگی از ویترین نت

انواع دستگاه بسته بندی خانگی

1. دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک برای بستن و پلمپ قسمت بالایی نایلون‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه دوخت پلاستیک با استفاده از فشار و حرارت لبه‌های بالایی نایلون را کاملا می‌بندد و بدین شکل وسایل مختلف و مواد غذایی را بسته بندی کنند. دستگاه های دوخت پلاستیک رومیزی به شکل دستی و قابل حمل در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با کمتر از 1 میلیون تومان یک دستگاه دوخت رومیزی مناسب بخرید.
بعضی از انواع دستگاه دوخت پلاستیک پدالی نیز می‌تواند به عنوان یک دستگاه بسته بندی خانگی (با قیمت کمتر از 5 میلیون تومان) کاربرد داشته باشد. اگر قصد خرید دستگاه بسته بندی را دارید، کارشناسان فروش ما آماده هستند به طور رایگان و کاملا تخصصی شما را راهنمایی کنند.
دستگاه دوخت پلاستیک ریلی پیشرفته تر از مدل های بالاست و بسته بندی های شکیل و کامل تری را انجام می دهد. این دستگاه های دوخت پلاستیک که با نام دستگاه دوخت غلطکی نیز شناخته می شوند در مدل های افقی و عمودی در بازار موجود هستند. دستگاه دوخت ریلی می تواند انواع محصولات غذایی غیر مایع را بسته بندی کند و مدل های پیشرفته تر آن ها قابلیت تشخیص وزن و تاریخ زدن را نیز بر روی خود دارند که شما را از تهیه دستگاه های دیگر برای این کارها بی نیاز می کند.
دستگاه دوخت ریلی افقی مناسب ترین دستگاه برای بسته بندی خشکبار و حبوبات در منزل است.
اگر بخواهید از دستگاه دوخت ریلی افقی یا عمودی به عنوان دستگاه بسته بندی خانگی استفاده کنید می‌توانید با بودجه زیر 5 میلیون تومان این دستگاه را تهیه کنید.

دستگاه دوخت پلاستیک با استفاده از فشار و حرارت لبه‌های بالایی نایلون را کاملا می‌بندد و بدین شکل وسایل مختلف و مواد غذایی را بسته بندی کنند.

2. دستگاه سلفون کش خانگی

سلفون‌ها نایلون‌های نازکی هستند که بر روی انواع مواد غذایی و یا بسته بندی های کارتنی و جعبه ای کشیده می شوند. در کسب و کار های خانگی دستگاه سلفون کش معمولا برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.سلفون کش‌های خانگی معمولا غیر اتوماتیک هستند و به اپراتور نیاز دارند. برش سلفون نیز توسط حرارت و یا تیغه های بسیار تیز انجام می شود. شما می‌توانید پس از تولید محصولات مورد نظر خود در منزل، بسته بندی آنها را به راحتی با دستگاه سلفون کش خانگی انجام دهید.
با استفاده از دستگاه سلفون کش می‌توان هر محصولی را به خوبی بسته بندی کرد. انواع سبزیجات پاک و خرد شده، میوه، انواع کیک و شیرینی و … هر محصولی که پیش از مصرف خریدار باید تازه بماند، را میتوان با دستگاه سلفون کش خانگی بسته بندی کرد.
با کمتر از 1 میلیون تا 5 میلیون تومان می‌توانید یک دستگاه سلفون کش خانگی بخرید و دیگر نگران خراب شدن محصولات خود نباشید. (تاریخ این نوشته : 98/12/15)

شما می‌توانید پس از تولید محصولات مورد نظر خود در منزل، بسته بندی آنها را به راحتی با دستگاه سلفون کش خانگی انجام دهید.

3. دستگاه وکیوم خانگی

دستگاه بسته بندی وکیوم مانند دستگاه دوخت پلاستیک عمل می‌کند و تفاوت اصلی بین این دو مدل قابلیت مکش هوا در دستگاه وکیوم است. دستگاه بته بندی وکیوم پیش از بستن در نایلون تمام هوای موجود در داخل بسته بندی را خارج می کند. این عامل سبب می شود محصول غذایی که در داخل نایلون قرار دارد طول عمر بیشتری داشته باشد و تازه تر بماند. این دستگاه ها برای مواد غذایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت بالاتری نیز دارند.
انواع گوشت، مرغ، سبزیجات آماده و هر محصولی که نگران خراب شدن سریع آن هستید به خوبی با دستگاه وکیوم خانگی بسته بندی می‌شوند.
شما می‌توانید برای خرید دستگاه وکیوم خانگی مبلغی به اندازه 1.5 میلیون تا 5 میلیون تومان کنار بگذارید.

دستگاه بسته بندی وکیوم مانند دستگاه دوخت پلاستیک عمل می‌کند و تفاوت اصلی بین این دو مدل قابلیت مکش هوا در دستگاه وکیوم است. دستگاه بته بندی وکیوم پیش از بستن در نایلون تمام هوای موجود در داخل بسته بندی را خارج می کند

4. دستگاه دوخت گونی دستی

دستگاه دوخت گونی یا گونی دوز برای بستن و دوخت انواع گونی‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته گونی دوزهای دستی نیز در بازار موجود هستند اما نیاز به مهارت بالایی دارند و به همین دلیل دستگاه‌هایی برای ساده کردن مرحله دوخت انواع گونی طراحی شده اند.
دستگاه دوخت گونی بیشتر به عنوان سرکیسه دوز برنج کاربرد دارد ولی شما می‌توانید هر نوع کیسه پارچه ای یا نخی را با دستگاه دوخت گونی بدوزید. یک دستگاه سرکیسه دوز دستی کوچک قابلیت دوخت 700 کیسه را در یک شیفت کاری دارد.
قیمت دستگاه سرکیسه دوز خانگی از زیر 2 میلیون تا 5 میلیون تومان است.

دستگاه دوخت گونی یا گونی دوز برای بستن و دوخت انواع گونی‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

5. دستگاه سیل رومیزی

اگر شما هم به فکر تولید و بسته بندی انواع سالاد، دسر و … آماده هستید، دستگاه سیل بهترین دستگاه برای این کار است. این دستگاه با کشیدن روکشی از نایلون به جای درب ظرف، انواع مواد غذایی را به خوبی بسته بندی و از ورود هر نوع آلودگی به ظرف جلوگیری می‌کند.

دستگاه‌های سیل برای بستن و پرس کردن درب ظروف پلاستیکی یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با استفاده از حرارت می توانند درب های ظروف را در جای خود پرس کنند. از این دستگاه های بسته بندی برای پلمپ و بسته بندی ظروف غذا، آبمیوه و انواع بستنی استفاده می شود. البته در کسب و کارهای خانگی از دستگاه سیل رومیزی برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود.

دستگاه‌های سیل برای بستن و پرس کردن درب ظروف پلاستیکی یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای استفاده از انواع دستگاه بسته بندی خانگی

  • انواع دستگاه بسته بندی خانگی می تواند برای ایجاد یک کسب و کار خانگی و کوچک پردرآمد کاملا مناسب باشند. برای هر محصولی دستگاه مناسبی وجود دارد که با توجه به استفاده های خانگی خود از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. برخی کسب و کارهای خانگی حتی محصولی تولید نمی کنند و فقط با تهیه دستگاه بسته بندی محصولات عمده خریداری شده را در وزن ها و اندازه های کوچک تر بسته بندی کرده و به فروش می رسانند.
  • بسته بندی به نوعی نشان دهنده کیفیت و احترام شما برای مصرف کننده است. در صورتی که محصول تولیدی شما کیفیت بالایی داشته باشد اما از بسته بندی خوبی بهره نبرد، قطعا نمی تواند در بازار به پیشرفت برسد و با فروش کمی مواجه می شود. استفاده از انواع دستگاه بسته بندی خانگی موجب می شود بتوانید یک ظاهر بسته بندی صنعتی و حرفه ای به محصول خود ببخشید و بدین ترتیب فروش خود را افزایش دهید.
  • استفاده از دستگاه های بسته بندی خانگی موجب می شود به نیروی کار کمتری نیاز داشته باشید. معمولا کسب و کارهای خانگی از افراد خانواده استفاده می کنند و تعداد نفرات محدود هستند. بدین ترتیب دستگاه ها کارها را راحت تر می کنند و موجب می شوند با کم بودن افراد دخیل سود فروش بیشتر شود.

کاربرد انواع دستگاه بسته بندی خانگی

  • بسته بندی انواع مواد غذایی آماده
  • بسته بندی انواع محصولات غذایی و غیر خوراکی مختلف
  • بسته بندی وسایل و کار دستی های خانگی
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *