دستگاه پوست کن میوه صنعتی، دستگاه محبوب رستوران‌ها

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه پوست کن صنعتی برای پوست گرفتن انواع میوه و سبزیجات مختلف در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.در بخش ماشین آلات تصفیه و آماده سازی اولیه مواد غذایی این دستگاه های پوست کن صنعتی دارای مدل های مختلفی هستند و می توانند برای انواع میوه ها مورد استفاده قرار گیرند. البته میوه ها دارای پوست های متفاوتی هستند و برای هر نوع پوست دستگاهی مخصوص آن مدل در بازار موجود است و برای تاسیس یک آشپزخانه صنعتی، تجهیزات مهمی است. در ادامه،در گروه ماشین آلات صنایع غذایی به معرفی انواع دستگاه پوست کن صنعتی مانند دستگاه پوست کن گردو، دستگاه پوست کن سیب زمینی و دستگاه پوست کن پیاز خواهیم پرداخت و سپس در خصوص نحوه کار و مزایای استفاده از این دستگاه ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
دستگاه پوست کن صنعتی برای پوست گرفتن انواع میوه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

انواع دستگاه پوست کن میوه صنعتی

دستگاه پوست کن گردو

دستگاه پوست کن گردو و دیگر میوه های با پوست سخت، از ضربه و لرزش برای شکستن پوسته این میوه ها استفاده می کنند. معمولا میوه هایی مانند گردو و بادام دارای پوسته سخت و مغز نرم هستند و نمی‌توان با له کردن و یا فشار زیاد به محصول مناسبی دست یافت. به همین جهت باید از دستگاه پوست کن گردو با قدرت مناسب استفاده کرد. این دستگاه های پوست کن گردو به شکلی دقیق و کامل پوست را از مغز جدا می کنند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ پوست کن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

دستگاه پوست کن گردو

دستگاه پوست کن سیب زمینی و پیاز

پوست گرفتن پیاز و سیب زمینی یکی از سخت ترین کار ها است و البته با پوست هم نمی توان از آن ها استفاده کرد. در این شرایط دستگاه های پوست کن سیب زمینی اتوماتیک و بسیار حرفه ای طراحی شده اند که می توانند به خوبی پوست سیب زمینی و پیاز را جدا کنند. این مدل دستگاه ها می توانند با استفاده از تیغه های قدرتمند و لرزش پوست این میوه ها را به شکل کامل جدا کنند. حتی دستگاه های پوست کن سیب زمینی با قابلیت ریز و خلال کردن نیز در بازار موجود هستند که می توانند پس از پوست کردن به سرعت عمل خلال کردن را نیز انجام دهند.

پوست گرفتن پیاز و سیب زمینی یکی از سخت ترین کار ها است و البته با پوست هم نمی توان از آن ها استفاده کرد.

دستگاه پوست کن میوه های دیگر

برخی دیگر میوه ها نیز مانند گوجه نیاز به پوست کندن دارند و البته جنس پوست این میوه ها نیز از گردو و یا سیب زمینی جدا است. به همین دلیل این دستگاه ها در یک دسته بندی جدا قرار دارند و از تیغه هایی نرم تر و مناسب تر استفاده می کنند.
دستگاه پوست کن سیب درختی، دستگاه پوست کن پرتقال و … از پر کاربردترین دستگاه های پوست کن میوه صنعتی هستند.

برخی دیگر میوه ها نیز مانند گوجه نیاز به پوست کندن دارند و البته جنس پوست این میوه ها نیز از گردو و یا سیب زمینی جدا است.

نحوه کار دستگاه پوست کن میوه صنعتی

دستگاه پوست کن صنعتی بسته به نوع میوه ای که در گرفتن پوست آن ها تخصص دارند، دارای نحوه کار متفاوتی هستند. به طور کلی دو نوع دستگاه پوست کن داریم.

پوست کن ضربه ای

دستگاه پوست کن ضربه ای برای میوه های پوست سخت استفاده می شوند و با استفاده از ضربه های چکشی پوسته میوه را شکاف می دهند. پس از آن وجود لرزش در غلطک های این دستگاه ها موجب می شود مغز از پوسته های شکست جدا شود و بدین ترتیب عملیات پوست کردن به راحتی انجام شود. دستگاه پوست کن گردو یک دستگاه پوست کن ضربه‌ای است.

پوست کن های ضربه ای برای میوه های پوست سخت استفاده می شوند و با استفاده از ضربه های چکشی پوسته میوه را شکاف می دهند.

پوست کن تیغه ای

میوه ها در این دستگاه ها بر روی غلطک های دارای تیغه به حرکت در می آیند و برخورد به تیغه های دارای حرکت و لرزش موجب می شود پوست میوه ها به خوبی کامل گرفته شود. این تیغه ها بسته به نوع میوه و ضخامت پوسته می توانند دارای تیزی و لرزش متفاوت باشند.برای راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه میوه خشک کن نیز می توان از این دستگاه پوست کن تیغه ای برای پوست گیری میوه ها استفاده کرد.این دستگاه پوست کن تیغه ای در تاسیس کارگاه میوه خشک کنی خانگی مانند دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر،دستگاه کاربردی محسوب می شود.

 میوه ها در این دستگاه ها بر روی غلطک های دارای تیغه به حرکت در می آیند و برخورد به تیغه های دارای حرکت و لرزش موجب می شود پوست میوه ها به خوبی کامل گرفته شود.

مزایای استفاده از دستگاه پوست کن میوه صنعتی

این دستگاه ها می توانند با کمترین تلفات پوست انواع میوه را بگیرند. تمامی مدل های دستگاه پوست کن صنعتی می توانند با تنظیم کردن میزان قدرت خود بر اساس میزان سختی پوست به بهترین شکل عملیات پوست گیری را انجام دهند. بدین ترتیب میزان تلفات و از بین رفتن میوه ها که ممکن است در زمان پوست کردن دستی به وجود بیاید به حداقل خواهد رسید.

دستگاه پوست کن صنعتی می تواند در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی داشته باشد. این دستگاه ها می توانند با سرعت بسیار زیادی تعداد بالای میوه را پوست کنند که به هیچ وجه توسط تعداد محدود نیور های انسانی امکان پذیر نیست. از طرف دیگر دستگاه پوست کن نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد و خود با دقت بالا عملیات پوست گرفتن را انجام می دهد و هزینه های اضافی را کاهش می دهد.

دستگاه پوست کن صنعتی از نظر ایمنی نیز بسیار کامل است و دستگاه به انواع سنسور ها مجهز شده است که در صورت گیر کردن و یا وارد شدن دست نیرو های انسانی به داخل پوست کن موجب توقف کار دستگاه می شود و ایمنی نیرو های کار را تامین می کند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *