انواع دستگاه مکانیزه شستشوی سبزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی از مهم ترین بخش های تولیدی در صنایع غذایی مختلف است. این دستگاه‌ها برای تصفیه و شستشوی انواع میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند.برخی مدل‌های میوه و سبزی نیازی به شستشوی زیاد ندارند و فقط با قرار گرفتن در داخل وان تمیز می شوند.برخی دیگر نیاز به شستشوی بیشتر دارند و برای تمیز شدن باید از موتور‌ها و دیگر سیستم‌های موجود استفاده کرد. در ادامه در خصوص انواع دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی و نحوه کار آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه و وان شستشو

دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی از مهم ترین بخش های تولیدی صنایع غذایی مختلف است.

معرفی دستگاه و وان شستشو

دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی از مهم ترین بخش های تولیدی صنایع غذایی مختلف است. این دستگاه ها برای شستشوی انواع میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند. برخی مدل‌های میوه و سبزی نیازی به شستشوی زیاد ندارند و فقط با قرار گرفتن در داخل وان تمیز می شوند.برخی دیگر نیاز به شستشوی بیشتر دارند و برای تمیز شدن باید از موتور‌ها و دیگر سیستم‌های موجود استفاده کرد. در ادامه در خصوص انواع دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی و نحوه کار آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ کره گیر و ارده گیر و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

انواع دستگاه و وان شستشو مواد غذایی

دستگاه و وان شستشوی میوه

دستگاه و وان شستشوی میوه برای برخی میوه‌هایی که دارای آلودگی کمتری هستند و با قرار گرفتن در داخل وان تمیز می شوند، به کار می‌رود. به همین جهت نیز میوه‌ها بر اساس نوع خود به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند و هر کدام از آن‌ها به دستگاه شستشوی مناسب خود نیاز دارند.

برای میوه هایی که دارای آلودگی های کمتری هستند از وان استفاده می شوند

دستگاه و وان شستشوی سبزیجات

وان شستشوی سبزی همانطور که از نام آن مشخص است برای شستشوی سبزیجات مورد استفاده قرار میگیرد.همانطور که می‌دانیم سبزیجات بیشتر از میوه‌ها در معرض آلودگی هستند و به نظافت بیشتری نیاز دارند.از طرف دیگر ظریف بودن این محصولات موجب می شود نتوان آن‌ها را با راحتی زیادی شست که این دلیلی بر ضرورت استفاده از دستگاه و وان شستشوی سبزی می باشد.لازم به ذکر است در صنایع غذایی و کسب و کار‌های صنعتی برای شستشوی سبزیجات باید از وان شستشوی موتور دار یا اتوماتیک استفاده شود.

وان شستشو سبزیجات برای شستشوی سبزی استفاده میشود

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ و وان شستشوی با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  0214415856

<bدستگاه b=””></bدستگاه>

وان های شستشوی مورد استفاده برای برخی مواد غذایی همانند مرغ و گوشت که در برخی صنایع نیاز به شستشوی و قرار گرفتن در آب برای به دست آوردن تازگی پیش از مصرف دارند،می توانند وان شستشوی دستی یا موتور دار باشند که در ادامه به بررسی این وان‌ها پرداخته می‌شود.

از وان شستشوی دیگر مواد غذایی برای برخی مواد غذایی همانند مرغ و گوشت استفاده می شود.

نحوه کار انواع دستگاه و وان شستشو مواد غذایی

وان ساده

وان‌های شستشوی ساده استخر های پر از آب هستند که انواع میوه را در خود جای می دهند. معمولا برخی ضد عفونی کننده‌ها نیز به آب اضافه می شوند. در این شرایط میوه و سبزی در آب ریخته می شوند و پس از مدتی نیز جمع آوری می شوند. این روش نظافت زیادی به همراه ندارد و فقط می تواند آلودگی‌های سطحی را پاک کند اما به دلیل هزینه کم در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وان شستشوی موتوردار

وان‌های موتور دار یا اتوماتیک با به گردش در آوردن آب و تزریق اکسیژن به داخل آب موجود باعث چرخش میوه‌ها و سبزیجات می شوند. به همین جهت این وان‌ها می توانند نظافت بیشتری برای محصولات به همراه داشته باشند و همچنین رفت و آمد آب موجب می شود کثیفی‌ها بر روی میوه باقی نمانند و از وان خارج شوند.

وان های موتور دار با به گردش در آوردن آب و تزریق اکسیژن به داخل آب عمل می کنند.

وان شستشوی به همراه خشک کن

برخی از دستگاه‌ها و وان‌های شستشوی مواد غذایی از خشک کن در مرحله آخر خود استفاده می کنند.میوه‌ها و سبزی هایی که به آب حساس هستند و در صورتی که زمان زیادی خیس باقی بمانند، کیفیت اولیه خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل از خشک کن‌هایی استفاده می شود تا به سرعت آب موجود بر روی این میوه ها و سبزی ها پاک شود.

دستگاه و وان شستشوی کامل

دستگاه و وان شستشوی کامل ، گران‌ترین مدل دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی است که در کنار شستشو و خشک کردن، عملیات سورتینگ و پولیش را نیز انجام می دهند. این دستگاه‌ها می توانند با استفاده از سورتینگ خود میوه‌های بزرگ و کوچک را جدا کنند و سپس میوه‌های سورت شده را پولیش کشیده و برق بیاندازند.

کامل ترین و گران ترین مدل دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی مدلی است که در کنار شستشو و خشک کردن، عملیات سورتینگ و پولیش را نیز انجام می دهند.

کاربرد انواع دستگاه و وان شستشوی مواد غذایی

  • حذف آلودگی ها: وظیفه اولیه این دستگاه‌ها حذف آلودگی‌ها و کثیفی‌های روی پوست میوه‌ها و سبزیجات است.
  • شستشوی کامل میوه و سبزی‌هااستفاده از مدل‌های موتور دار موجب می شود آلودگی‌های موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها نیز به شکل کامل تمیز شود. در آب این دستگاه‌ها از مواد ضد عفونی کننده مناسب نیز استفاده می شود.
  • جدا کردن میوه‌ها و سبزی‌های خراب‌:‌ وجود موتور در داخل وان و استخر‌های شستشو موجب می شود میوه‌ها و سبزی‌ها در حرکت باشند و در صورتی که میوه و یا سبزی خراب باشد در بالای آب قرار می گیرند که جدا کردن آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد. برخی مدل‌های سورتینگ دار می توانند این عملیات را به شکل کامل تری انجام دهند.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “انواع دستگاه مکانیزه شستشوی سبزی

  1. مسعود بهنام نیا گفته:

    سلام
    احتیاج به ماشین آلات خط تولید روزانه یک تن میوه و سبزیجات خشک شده داریم
    بهنام نیا 09133008806

    • اهدا مهرجو گفته:

      سلام.لطفا جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید محصولات ویترین نت با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید

      02191001170 _ 09921603901

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *