انواع دستگاه گرمکن غذای صنعتی و رستورانی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه گرمکن غذای صنعتی و رستورانی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است که برای گرم کردن غذای پرسنل و همچنین گرم نگه داشتن غذاهای آماده رستوران‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها همانند فرهای بزرگی هستند که با استفاده از ترموستات و تایمر می‌توانند غذاها را برای مدتی طولانی گرم نگه دارند. در برخی موارد این دستگاه ها با نام دستگاه گرمخانه مواد غذایی نیز در صنایع غذایی شناخته می شوند. انواع دستگاه گرمکن غذای صنعتی و رستورانی در ظرفیت‌های 20 نفره، 50 نفره، 100 نفره و 200 نفره موجود است. در ادامه در خصوص نحوه کار دستگاه گرمکن غذا، انواع و مزایای استفاده از آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستگاه گرمکن غذا با استفاده از نیروی برق و یا گاز شهری اقدام به گرم نگه داشتن غذاها می کند.

نحوه عملکرد دستگاه گرم کن غذا

دستگاه گرمکن غذا با استفاده از نیروی برق و یا گاز شهری اقدام به گرم نگه داشتن غذاها می کند. این دستگاه‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند و معمولا قابلیت‌های شخصی سازی و تنظیمات متنوعی دارند. اما به طور کلی تمامی مدل‌های دستگاه گرمکن غذا از ترموستات و تایمر برای تنظیم کردن مدت زمان ورود گرما و همچنین درجه حرارت برای مشخص کردن میزان دما استفاده می کنند.

غذا در داخل محفظه های دستگاه گرمکن غذا قرار می‌گیرد و بنابر تنظیمات موجود، دستگاه گرمکن غذا با استفاده از برق و یا گاز گرمای مورد نیاز را تولید می کند. این دستگاه ها بر اساس اندازه های خود می توانند ظرفیت های مختلفی از غذا را در خود جای دهند. برخی مدل های دستگاه گرمکن غذا حتی می توانند برخی غذا های نیمه آماده را بپزند و برای سرو مهیا کنند.

دستگاه گرمکن غذا از ترموستات و تایمر برای تنظیم کردن مدت زمان ورود گرما و همچنین درجه حرارت برای مشخص کردن میزان دما استفاده می کنند.

انواع دستگاه گرمکن غذا

دستگاه گرمکن غذا صنعتی

  • این دستگاه پر کاربردترین مدل دستگاه گرمکن غذا در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی است. در این مراکز معمولا غذای پرسنل توسط کارفرما آماده می شود اما ممکن است زمان آماده شدن و صرف متفاوتی داشته باشند. در این شرایط از دستگاه های گرمکن غذا برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می شود. دستگاه های گرمکن غذای صنعتی دارای اندازه های مختلفی هستند و معمولا بین ظرفیت های 20 تا 200 نفر متغیر هستند.

 

دستگاه های گرمکن غذای صنعتی دارای اندازه های مختلفی هستند و معمولا بین ظرفیت های 20 تا 200 نفر متغیر هستند.

دستگاه گرمکن‌غذا ویترینی ایستاده

  • مدل های ویترینی دستگاه گرمکن غذا در فروشگاه‌های بزرگتر به فضای بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل مدل های ایستاده دستگاه گرمکن غذا نیز در بازار موجود است که ظرفیت بیشتری دارد.

 

مدل های ویترینی دستگاه گرمکن غذا در فروشگاه‌های بزرگتر به فضای بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل مدل های ایستاده دستگاه گرمکن غذا نیز در بازار موجود است که ظرفیت بیشتری دارد.

دستگاه گرمکن غذا لگنی

  • این نوع دستگاه گرمکن برای گرم نگه داشتن مایعات استفاده می‌شود. این دستگاه ها معمولا دارای تعداد لگن های مختلفی هستند و از یک تا شش لگن می توانند داشته باشند. برخی از مدل های دستگاه گرمکن غذای لگنی از آب گرم برای گرم نگه داشتن غذاها استفاده می‌کنند.

برخی از مدل های دستگاه گرمکن غذای لگنی از آب گرم برای گرم نگه داشتن غذاها استفاده می‌کنند.

کاربرد دستگاه گرمکن غذا

  • گرم کردن انواع غذاهای پرسنل شرکت ها و ادارات.
  • گرم کردن انواع غذاهای برای پخش در بیمارستان‌ها و دیگر بخش ها.
  • گرم نگه داشتن غذا ها در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها.
  • گرم نگه داشتن و ویترین غذاها در فروشگاه‌ها.

مزایای استفاده از انواع دستگاه گرمکن غذا

  • گرم کردن فوری غذا : تمامی مدل های دستگاه گرم کن غذا تنظیماتی برای گرم کردن فوری مواد غذایی موجود دارند و می توانند در زمانی کوتاه حداکثر گرما را به غذا وارد کنند.
  • اتوماتیک : تمامی مدل های دستگاه های گرمکن غذا اتوماتیک هستند و شما به نیروی کار اضافی برای گرم کردن غذا ها نیاز نخواهید داشت.
  • تنوع مدل : دستگاه گرمکن غذا در مدل ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود است. بدین ترتیب شما می توانید به آسانی بهترین مدل که پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود را تهیه کنید و هزینه اضافی برای مدل های دیگر نپردازید.
  • استفاده از برق و یا گاز : این دستگاه ها در مدل های گازی و برقی در بازار موجود هستند و شما می توانید بر اساس نوع کاربرد خود از میان آن ها انتخاب کنید. البته برخی مدل های دوگانه سوز نیز در بازار موجود هستند که البته هزینه بیشتری خواهند داشت. با استفاده از دستگاه گرمکن غذای دوگانه سوز خیالتان از بابت استفاده دائمی از دستگاه در تمامی شرایط راحت خواهد بود.

خرید دستگاه گرمکن غذا

برای خرید دستگاه گرم کن غذا که یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است، می‌تواندی از طریق ویترین نت اقدام کنید. در ویترین‌نت انواع دستگاه گرمکن غذا با ظرفیت های مختلف موجود است که برای اداره هر آشپزخانه و رستورانی کاربرد دارد.
برای اطلاعات بیشتر درباره انواع دستگاه گرمکن غذا و دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *