نحوه راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه اسکاچ بافی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه کسب درآمد تنها به کار کردن در بیرون از خانه محدود نمی‌شود بلکه در کنار آن‌ها کسب و کارهای خانگی نیز به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد مورد توجه قرار گرفته است. ایجاد کسب و کار در منزل مزایای بسیاری برای شاغلان آن در بر داشته که باعث شده توجه به این دسته کارها روز به روز بیشتر شود. از جمله این مزایا می توان به توازن میان مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن‌ها، حذف بسیاری از هزینه‌ها از جمله هزینه‌های مربوط به خرید، ایاب و ذهاب، نیروی کار و مهمتر از همه رهن و اجاره کارگاه اشاره کرد. 
مشاغل خانگی علاوه بر افزایش درآمد، این امکان را برای بعضی افراد فراهم می‌کند تا بتوان با استفاده از لوازم جانبی از جمله دستگاه‌های مخصوص آن شغل به انجام کسب و کار در آن حوزه بپردازند. دستگاه اسکاج بافی یا اسکاچ بافی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های بافت و ماشین آلات بافندگی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک است که در ادامه به توضیح بیشتری در این‌باره می‌پردازیم.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه اسکاچ بافی

دستگاه‌های مورد نیاز : دستگاه پرس(پدالی یا هیدرولیک) – ناودانی – چرخ خیاطی نوار دوز – چرخ خیاطی سر دوز
حداقل فضای مورد نیاز : 6 متر (ارتفاع سقف : 2 متر)
تعداد نیروی مورد نیاز : 1 نفر
سرمایه مورد نیاز : 15 میلیون تومان
دوره بازگشت سرمایه : 3 ماه

معرفی دستگاه اسکاج بافی

همان طور که گفتیم می‌توان به راحتی با خرید ابزارها و دستگاه‌های مخصوص شغل مورد نظرتان، کسب و کار خانگی خود را راه بیندازید. دستگاه اسکاچ بافی خانگی مخصوص تولید اسکاچ طراحی و تولید می‌شود که دستگاهی گردباف و شبیه به دستگاه جوراب بافی است که خیلی ساده تر فقط رویه اسکاچ را می‌بافد و در مخزن یا سبد دستگاه جمع می‌کند. البته طراحی و تولید دستگاه اسکاچ بافی امروزی با دستگاه اسکاچ بافی گذشته کمی تفاوت دارد و در واقع پیشرفته‌تر است. بدین صورت که دستگاه اسکاچ بافی مجهز به یک دینام است که سیلندر را به حرکت در می‌آورد. همچنین دستگاه اسکاج بافی این امکان را دارد که از طریق بافت اینورتور سرعت را تغییر دهد. در حالی که دستگاه اسکاج بافی قدیمی از طرق سیستم مکانیکی چرخ دنده‌های سیلندر را به حرکت در می‌آورد.

دستگاه اسکاچ بافی خانگی مخصوص تولید اسکاچ طراحی و تولید می‌شود

 

نکاتی برای خرید دستگاه اسکاج بافی

  • اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که همه دستگاه‌های اسکاچ بافی مثل هم هستند و از لحاظ کارایی هیچ تفاوتی با هم ندارند، پس با اصطلاحاتی مثل کامپیوتری، دیجیتال فریب نخورید. شما با حداقل 9,500,00 تومان می‌توانید یک دستگاه اسکاج زنی تهیه کنید.
  • موضوی دیگری که باید به آن توجه کنید مجهز بودن دستگاه به اینورتر است، اینورتر باعث کاهش مصرف برق، تنظیم سرعت کار دستگاه، تسهیل کار اپراتور با دستگاه می شود. معمولا غیر از صفحه دیجیتال اینورتر باقی نشانگرها تزیینی هستند و هیچ کارایی مهمی ندارند. دستگاه های تولید اسکاچ بدون اینورتر یا ساده، چون موتور دستگاه به طور ناگهانی روشن میشود، هنگام استارت زدن دستگاه دچار شوک میشود و باعث پاره شدن نخ زری میشود. ولی در دستگاه اسکاچ بافی اینورتر دار پس از استارت، به آرامی شروع به کار میکند و در مدت چند ثانیه به حداکثر سرعت می‌رسد.
  • دستگاه اسکاچ بافی به طور معمول در هر ساعت 120 تا 150 عدد اسکاچ تولید میکند.
  • دستگاه اسکاچ بافی چندکاره : با دستگاه اسکاج بافی چندکاره می‌توان اسکاج با بافت حوله‌ای ساده، اسکاج راه راه و سفره پاک کن تولید کرد. برای تغییر حالت اصلی بافت اسکاج باید قطعات دستگاه اسکاج سازی نیز عوض شود.

بافت انواع اسکاج با انواع نخ

اسکاچ های معمولی : نخ ترویرا 150        نخ زری 32

اسکاچ های سیم بافت : نخ ترویرا 150     نخ فلزی 012

اسکاچ های په په :  نخ ترویرا 150          نخ په په (نخ پلاستیکی)

راه اندازی کارگاه اسکاچ بافی

توجه داشته باشید که برای راه اندازی کارگاه اسکاچ بافی علاوه بر دستگاه اسکاج بافی به یک سری دستگاه‌های جانبی نیز برای تکمیل کار نیاز دارید مانند : دستگاه پرس(پدالی یا هیدرولیک) – ناودانی – چرخ خیاطی نوار دوز – چرخ خیاطی سر دوز

پروسه تولید اسکاچ

اسکاج مستطیلی : پروسه تولید انواع اسکاچ متفاوت است ولی ساده ترین روش برای اسکاچ مستطیلی است. برای تولید اسکاچ مستطیلی ابتدا رویه اسکاچ به وسیله دستگاه اسکاج بافی، بافته می‌شود و پس از بیرون آوردن این رویه‌ها ازسبد دستگاه اسکاچ بافی، آن را به قطعات 2 متری تقسیم کرده، داخل این قطعات 2 متری ابر قرار داده و سر و ته آن را پرس می‌کنیم.

اسکاج آفتابگردان : تولید و بافت این نوع اسکاج پیچیده تر و سخت تر است. برای تولید این نوع اسکاچ پس از بافت، اسکاچ باید از وسط برش خورده و سپس وسط آن توسط ابر پر شود. پس از آن پشت اسکاچ تور گذاشته و به وسیله چرخ خیاطی نوار دوز، دور اسکاچ دوخته می‌شود.

نحوه کار با دستگاه تولید اسکاچ

شاید برای شما سوال باشد که کار با دستگاه اسکاچ بافی چگونه است؟ حتما مدل‌های مختلف اسکاچ با بافت‌ها و طرح‌های مختلف را دیده‌اید. دستگاه اسکاچ بافی در صنایع نساجی مدل‌های مختلفی دارد که می‌توانید بر اساس نیازتان هر مدل را که خواستید انتخاب کنید. مثلا دستگاه اسکاج بافی زربافت یا زربافت حوله‌ای از جمله رایج‌ترین این دستگاه‌ها هستند. از مدل‌های دیگر می‌توان به زربافت شطرنجی، کبریتی، سیم بافت و حصیری اشاره کرد. شما می‌توانید اسکاچ‌های زربافت را به شکل‌های مختلف از جمله اسکاچ گرد یا همان اسکاچ خورشیدی معروف بدوزید که دستگاه اسکاچ بافی این کار را برای شما انجام می‌دهد. بعد از آن که اسکاج با دستگاه اسکاچ بافی با مدل مورد نظر بافته شد به یک پرس حرارتی نیاز است که لبه‌های اسکاچ را به هم بچسباند.

نکته‌ی مثبت در مورد دستگاه اسکاچ بافی این است که کار کردن با آن بسیار ساده است و نیاز به تخصص و مهارت ندارد. شما هم با خرید دستگاه اسکاچ بافی و البته کمی دقت می‌توانید به راحتی این شغل را در منزل داشته باشید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از دستگاه تولید اسکاچ آن است که می‌توانید با استفاده از آن به دلخواه محصولاتی متنوع با طرح‌های مختلف تولید کنید. البته تنوع تولید شما بستگی به نوع دستگاه تولید اسکاچ دارد.

مزایای استفاده از دستگاه اسکاچ بافی

در مورد ویژگی‌های دستگاه اسکاچ بافی باید گفت که علاوه بر قیمت مناسب، برق مصرفی آن از نوع برق تک فاز خانگی بوده و حداکثر هزینه‌ای که در ماه برای شما ایجاد می‌کند ۱۰ هزار تومان است!
این دستگاه صدای زیادی نداشته و هیچ گونه آلودگی هم ایجاد نمی‌کند. پس نگران نباشید، خیلی راحت می‌توانید از دستگاه اسکاچ بافی در خانه هم استفاده کنید. شما می‌توانید با خرید دستگاه اسکاچ بافی بر اساس ساعات کاری یک کارمند، حدود ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ عدد اسکاچ در این شیفت تولید کنید. کافی است با خرید دستگاه اسکاچ بافی و مواد مورد نیاز آن یعنی نخ، ابر، زری و سلفون برای بسته بندی همین حالا کار تولید اسکاچ را شروع کنید. در مورد ضمانت کسب و کار خانگی با دستگاه اسکاچ بافی این نکته را فراموش نکنید که تولید اسکاچ سود بسیار بالایی دارد. البته اگر محصول با کیفیت تولید کنید!

با توجه به مزیت‌های ذکر شده در مورد کسب و کار خانگی با دستگاه اسکاچ بافی، اگر قصد خرید دستگاه اسکاچ بافی و ایجاد یک کسب و کار موفق خانگی بدون هزینه و با سود زیاد را دارید می‌توانید آن را به ویترین نت بسپارید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

3 دیدگاه برای “نحوه راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه اسکاچ بافی

  1. ایران مالمیر گفته:

    سلام خسته نباشیدقبل از هرچیزجاداره تشکر کنم از برنامه خوبتون واقعا دست مریزاد.بنده ی خانم هستم بدلیل سرپرست بودن خانوار ونداشتن توانایی مالی در منزل با دست اسکاج میبافتم که این برام هم زمانبر بود وهم تولید کم بدنبال راهی میگشتم که سرعت ببخشم به تولیدم وقتی وارد برنامه خوبتون شدم واقعا هم شگفت انگیز شدم وهم بسیار خوشحال از اینکه چنین دستگاهی هست ومیشه کسب درامد بهتری داشت فقط نمیدونم باچه شماره ای واز کجا میشود این دستگاه رو خریدارکرد من شماره ای نیافتم اما اگه از این طریق میتونم با کسی صحبت کنم جهت خرید دستگاه شماره تماسم رو جسارتا میگذارم واقعا ممنون میشم در این مسعله راهنماییم کنید.۰۹۱۹۵۳۳۴۹۳۲-مالمیر از دماوند با تشکر فراوان

    • شیرین گفته:

      سلام دوست عزیز
      ما در ویترین نت در رابطه با تهیه ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای کسب و کار میتوانیم به شما مشاوره تخصصی دهیم،‌ همچنین این امکان در ویترین نت فراهم شده تا بتونید با تامین کنندگان به صورت مستقیم ارتباط بگیرید و با آنها مشورت کنید.
      برای ملاحظه ماشین آلات و تجهیزات بر روی لینک زیر کلیک کنید:
      https://vitrinnet.com/c/printing-and-packaging-machines
      و یا RFQ خودتون را در ویترین نت ثبت کنید تا تامین کنندگان این دستگاه با شما تماس بگیرند و علاوه بر اعلام قیمت دستگاه شما را راهنمایی کنند.
      https://vitrinnet.com/rfq

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *