چگونه عمده فروش موفقی بشویم؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اختصاص دادن پول و سرمایه در عمده فروشی یک امر پیچیده و دشوار است. حال سوال اینجاست که چگونه عمده فروش شویم و در این امر رو به جلو حرکت کنیم؟ در این مقاله می‌توانید به سوالات خاص در زمینه عمده فروش شدن و چگونگی تبدیل شدن به یک عمده فروش موفق دست پیدا کنید.

چگونه عمده فروش شویم

چگونه عمده فروش شویم

در این مقاله به طور خلاصه به بررسی سوالاتی که ممکن است در ذهنتان باشد، پاسخ می‌دهیم. این سوالات شامل موارد زیر هستند:

  • چه محصولاتی را می‌توانید به صورت عمده به فروش برسانید؟
  • چگونه تامین کنندگان مناسب خود را پیدا کنید؟
  • از چه شیوه‌ای برای اشتغالزایی استفاده کنید؟
  • کدام صنعت را مورد توجه قرار دهید؟
  • آیا راه میانبری برای عمده فروش شدن وجود دارد؟

این مقاله را می‌توانید به عنوان راهنمای کامل برای تبدیل شدن به یک عمده فروش دنبال کنید.

به چه کسی عمده فروش گفته می‌شود؟

به چه کسی عمده فروش گفته می‌شود؟

عمده‌فروش یک فرد در زنجیره تولید و توزیع است که محصولات خود را به مقدار انبوه و با قیمت‌های کمتر از قیمت بازار، ولی با حاشیه سود، به خرده فروشان می‌فروشد.

عمده فروش به عنوان رابط بین تولیدکننده و خرده‌فروش فعالیت می‌کند. آن‌ها کالاهای زیادی را از تولید کننده با هدف دریافت تخفیف‌های زیاد خریداری می‌کند و در مقیاس مشابه با خرده فروشان می‌فروشند.

در بیشتر موارد عمده فروشان در مورد یک کالای خاصی تخصص دارند که به آن‌ها عمده فروشان تخصصی می‌گویند. با این حال در اکثر اوقات عمده فروشان روی برخی از محصولات متنوع‌تری متمرکز می‌شوند.

حتما ببینید: خط تولید با 300 میلیون

به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟

در اولین گام از پاسخ به سوال چگونه عمده فروش شویم یکی از شروط مهمی که در شروع کار باید آن را برآورده کرد میزان سرمایه موجود برای شروع آن است. شاید شنیده باشید که می‌توانید یک تجارت (عمده فروشی) با سرمایه صفر یا خیلی اندک سرمایه شروع کنید. در رابطه با این موضوع بسیاری از متخصصان در حوزه کسب و کار معتقدند که این امر تقریباً غیرممکن است.

از چنین پیشگویی‌های گمراه کننده‌ای دلگیر نشوید. رک بگویم، داشتن سرمایه کم یا هیچ در ابتدای کار، دلیل اصلی سقوط تجارت‌های عمده است. پس به اندازه‌ای که فکر می‌کنید برای شروع کافی باشد، سرمایه جمع کنید. حتی کمی بیشتر از تخمینتان!

بحث انبارداری در عمده فروشی

حالا که قرار است محصولات خود را به صورت عمده به فروش برسانید، باید جایی برای نگهداری اجناس خریداری شده در نظر داشته باشید. با این حال، تخصیص سرمایه شما تعیین خواهد کرد که آیا می‌خواهید یک انبار اجاره کنید یا بخرید. خرید فضای انبار می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد، اما همیشه وضعیت خود را در چند ماه آینده تخمین بزنید تا بهتر تصمیم‌گیری کنید.

انتخاب محصول مورد نظر

به عنوان عمده فروش، سعی کنید در یک محصول خاص تخصص داشته باشید. با این کار می‌توانید جایگاه مناسبی برای خودتان ایجاد کنید و از دیگران متفاوت باقی بمانید.

تمام این موارد براساس پاسخ دادن به سوالات خاص از جمله اینکه، محصولی که می‌خواهید بفروشید کدام مشکل یا مشکلات برطرف خواهد کرد؟ یا علاقه و عشق شما فروختن چه اجناسی است؟ برایتان صرفه اقتصادی خواهد داشت؟

با این قبیل سوالات می‌توانید فیلترهایتان را بیشتر و بیشتر کنید و در نهایت به گزینه‌ی نهایی برسید.

بحث قیمت و تخفیفات را جدی بگیرید

شاید تصور کنید بحث برای این مرحله کمی زود است ولی سخت در اشتباه هستید. از همین حالا باید برای خودتان مشتری جمع کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای خریدار عمده فروشی باید آماده ارائه پیشنهادات و هدایای ویژه باشید. این باعث می‌شود مشتریان به بازار شما بیایند و پایه مشتری شما را افزایش دهند.

چگونه عمده فروش شویم

چگونه عمده فروش شویم

سریع برویم سراغ اصل مطلب! چند قدم بعدی را بردارید و بعد از آن درست به عنوان یک عمده فروش موفق در وسط بازار کار خواهید بود.

الف) در مورد مدل شغلی خود تصمیم بگیرید

اولین قدم در تبدیل شدن به یک عمده‌فروش بررسی این است که چه مدل تجاری می‌خواهید انتخاب کنید. اساسا هر عمده‌فروشی می‌تواند جنس را خودش تولید کند و هم می‌تواند از تولیدکنندگان مختلف تامین کند. پیش از اینکه فعالیت خود را به عنوان عمده فروش در نظر بگیرید، در این رابطه تصمیم بگیرید.

ب) صنعتی را که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید با دقت انتخاب کنید

انتخاب صنعتی که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، امر مهمی است. در انتخاب این صنعت عوامل مختلفی نظیرِ عوامل شخصی (عشق/علاقه و دانش/تجربه)، محیط، بازار و منافع شما دخیل هستند.

همچنین می‌توانید برای بررسی‌های مختلف به سوالات زیر پاسخ‌های منطقی پیدا کنید:

  • مبنای مشتری احتمالی شما چه خواهد بود؟
  • سرویس شما به دنبال حل چه مشکلی است؟
  • محصول شما چه ارزشی به محصول و تجربه مشتری تان اضافه می‌کند؟
  • کدام ویژگی خاص به کسب‌وکار شما مزیت رقابتی می‌دهد؟

ج) به صورت آنلاین عمده فروش شوید

تبدیل شدن به یک عمده فروش نیاز به انتخاب یک برند جذاب دارد. مراقب سایر رقبای خود باشید هرگز یک نام تجاری که توسط آن‌ها استفاده می‌شود را انتخاب نکنید.

اینکه بخواهید به صورت آنلاین کار کنید، جسارت بسیار بالایی می‌خواهد البته از طرفی، این کار می‌تواند مزایای بسیاری را در پی داشته باشد. در فضای آنلاین به جای اینکه شما به دنبال مشتری باشید، مشتریان و خریداران به دنبال شما خواهند بود.

یکی از ابزارهایی که در جهان اینترنت وجود دارد، ایجاد یک وبسایت اختصاصی است که برای در این عصر برای هر کسب و کاری مورد نیاز است. از طرف مقابل هشیار باشید و از فرصت‌های موجود در فضای آنلاین بهره‌مند شوید.

در گام‌های بعدی شما باید توزیع‌کنندگان و خریداران خود را با روش‌های مختلف پیدا کنید که می‌تواند سخت‌ترین بخش یک کسب و کار و شرط اول بقا باشد. اما اگر ویترین نت را در کنار کسب و کار خود داشته باشید، این خریداران و توزیع‌کنندگان هستند که شما را پیدا خواهند کرد.

ویترین نت همین راه میانبر و فرصت طلایی برای شمایی است که می‌خواهید عمده فروش شوید.

چگونه عمده فروش شویم

ویترین نت، پلتفرم عمده فروشی آنلاین در حوزه صنعت، با ارایه خدماتی همچون ایجاد بستری امن جهت پرداخت اینترنتی، مشاوره تخصصی و رایگان خرید، ارسال سریع بار و … توانسته است به یکی از قابل اعتماد‌ترین پلتفرم‌های عمده فروشی اینترنتی تبدیل شود. ویترین‌نت، یک ویترین جامع از کسب و کار شما خواهد بود. در ویترین نت شما می‌توانید به عنوان یک عمده فروشی لباس، عمده فروشی ابزار آلات و عمده فروشی محصولات کشاورزی فعالیت کنید.

شما با ثبت نام رایگان در ویترین نت، می‌توانید تمام امکاناتی که برای عمده فروشی نیاز دارید، یکجا دریافت کنید.

برای ثبت نام در ویترین نت اینجا را کلیک کنید.

حالا مراحل ثبت نام را خدمت شما شرح می‌دهیم که می‌توانید در کمتر از ۱۵ ثانیه ثبت نام کنید.

برای ثبت نام در ویترین نت، تنها یک مرحله پیش رو دارید. همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنید، ابتدا باید مشخص کنید، که می‌خواهید به عنوان فروشنده ثبت نام کنید. شما با ثبت نام رایگان به عنوان فروشنده می‌توانید از امکانات خریدار نیز بهره‌مند شوید.

بعد از مشخص کردن، گزینه فروشنده، در گام‌های بعدی باید موارد را به ترتیب پر کنید. فرایند ثبت نام در ویترین نت به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. حتی نام کاربری و کلمه عبور را نیز ما به شماره موبایلتان ارسال خواهیم کرد.

در انتها باید مشخص کنید که شما به عنوان تولیدکننده ثبت نام می‌کنید یا تامین‌کننده/واردکننده! البته این امکان وجود دارد که هر دو گزینه را انتخاب کنید.

و با کلیک بر روی گزینه عضویت، پنل کاربری و امکاناتی که ویترین نت در اختیار شما قرار گذاشته است، برایتان باز خواهد شد.

به زمره‌ی عمده فروشان، خوش آمدید! حالا سر فرصت می‌توانید، اطلاعات کسب و کارتان را تکمیل کنید. بعد از خروج با اطلاعاتی که برای شما پیامک شده است، می‌توانید دوباره وارد پنل کسب و کارتان شوید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “چگونه عمده فروش موفقی بشویم؟

    • شیرین گفته:

      سلام
      وقت بخیر
      وارد لینک زیر بشید و به عنوان تامین کننده در ویترین نت ثبت نام کنید،‌ محصولات خودتون را ثبت کنید و فروشتون را آغاز کنید.
      https://vitrinnet.com/supplierregister
      در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۱۱۷۰ تماس بگیرید تا کارشناسان ما در ویترین نت شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *