بررسی مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تجهیزات آشپزخانه صنعتی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای راه اندازی یک رستوران و یا مرکز تهیه غذای صنعتی به شمار می روند. در سال های اخیر صنایع غذایی پیشرفت چشمگیری داشته و ایجاد مراکز تهیه و سرو غذای آماده به بیشترین میزان خود رسیده. در این مراکز برای تهیه بهداشتی تر و همچنین سریع تر انواع خوراکی ها از تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده می شود. این تجهیزات شامل صفر تا صد آماده سازی و پخت انواع غذاها می‌شود. تجهیزات آماده سازی رستوران و آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجهیزات آشپزخانه صنعتی است.
در ادامه در خصوص انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی و همچنین کاربردها و نحوه کار آن ها توضیح خواهیم داد و در آینده راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را منتشر خواهیم کرد.
تجهیزات آشپزخانه صنعتی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای راه اندازی یک رستوران و یا مرکز تهیه غذای صنعتی به شمار می روند.

مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای تاسیس یک آشپزخانه صنعتی تجهیزات بسیار زیادی مورد نیاز است ولی بعضی از این تجهیزات در ابتدای کار بسیار لازم هستند به طوری که شروع کار بدون این تجهیزات آشپزخانه صنعتی تقریبا غیر ممکن است، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا شما را برای شروع کار آماده کنیم.

دستگاه کباب زن و دستگاه کباب پز صنعتی

کباب یکی از غذا های مورد علاقه و پر طرفدار ایرانی است و در بیشتر رستوران ها و آشپزخانه های مختلف سرو می شود. در صورتی که می خواهید کباب کوبیده تهیه کنید به دستگاهی برای مخلوط کردن گوشت و دیگر مواد و همچنین دستگاهی برای سیخ کشیدن کباب نیاز دارید. دستگاه های کباب زن در اندازه ها و ظرفیت های مختلف در بازار موجود هستند. در رستوران ها نمی توانید از ذغال برای پختن کباب استفاده نمایید بنابراین به کباب پز برای پخت انواع کباب نیاز خواهید داشت. بنابراین یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی کباب زن و کباب پز های صنعتی هستند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ های مورد نیاز خود و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

دستگاه های کباب زن در اندازه ها و ظرفیت های مختلف در بازار موجود هستند. در رستوران ها نمی توانید از ذغال برای پختن کباب استفاده نمایید بنابراین به کباب پز برای پخت انواع کباب نیاز خواهید داشت.

دستگاه سرخ کن صنعتی

دستگاه سرخ کن نیز یکی از پر کاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می رود. غذاهای ایرانی به خوب سرخ شدن و چرب بودن معروف هستند و معمولا از غذاهای رستورانی نیز انتظار بیشتری برای خوب سرخ کردن غذا می رود. به همین علت دستگاه های سرخ کن صنعتی برای سرخ کردن انواع غذا های عادی و فست فود مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده در انواع غذا های سنتی و فست فود موجب شده دستگاه سرخ کن در انواع رستوران و آشپزخانه کاربرد داشته باشد.

حتما ببینید: تمیز کردن سرخ کن

به همین علت دستگاه های سرخ کن صنعتی برای سرخ کردن انواع غذا های عادی و فست فود مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه گرمکن غذا

دستگاه گرم کن غذای صنعتی برای گرم نگه داشتن انواع مختلف غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در مکان های مختلفی قابل استفاده هستند. بیشترین کاربرد گرمکن غذا در کارخانه ها و کارگاه هایی است که غذای وعده های مختلف کارگران در داخل گرم کن قرار می گیرد تا برای مصرف گرم بماند. در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی نیز از گرم کن غذا برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می شود تا بتوان در تمامی طول روز غذای با کیفیت مناسب به مشتریان سرو شود.

بیشترین کاربرد گرم کن غذا در کارخانه ها و کارگاه هایی است که غذای وعده های مختلف کارگران در داخل گرم کن قرار می گیرد تا برای مصرف گرم بماند.

چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات آماده سازی آشپزخانه را تشکیل می دهد. بر خلاف نام چرخ گوشت، این دستگاه برای چرخ کردن و ریز کردن انواع محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در آشپزخانه های صنعتی، رستوران‌های سنتی و فست فودها مورد استفاده قرار می گیرند .و از آن ها برای چرخ و له کردن انواع محصولات گوشتی و میوه ها استفاده می شود. چرخ گوشت می تواند سبزی ها و دیگر مواد را نیز ریز کند و مواد اولیه مورد نیاز برای غذا های مختلف را تهیه نماید.

دستگاه آبگیری صنعتی

در برخی رستوران ها و آشپزخانه ها تمام مواد اولیه توسط خود مرکز تهیه می شود. در این شرایط برای تهیه انواع آب میوه، سس و رب گوجه فرنگی و همچنین چاشنی‌هایی همانند نارنج و غوره از دستگاه آبگیری صنعتی استفاده می شود. این دستگاه ها در مدل های مختلف دستگاه آب گوجه گیری و دستگاه آبگیری چندکاره در بازار موجود هستند و می توانند تک کاربرده و یا چند کاربرده باشند که بنابر نیاز آشپزخانه تهیه می شوند.

در برخی رستوران ها و آشپزخانه ها تمام مواد اولیه توسط خود مرکز تهیه می شود. در این شرایط برای تهیه انواع آب میوه، سس و رب گوجه فرنگی و همچنین چاشنی‌هایی همانند نارنج و غوره از دستگاه آبگیری صنعتی استفاده می شود.

دستگاه پوست کن

پوست کندن سیب زمینی و پیاز و دیگر مواد غذایی کاری سخت و وقت گیر برای رستوران‌ها است. به همین علت یکی از مهم ترین جایگاه ها در میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دستگاه پوست کن اختصاص پیدا می کنند. این دستگاه ها می توانند در مدت زمانی کوتاه پوست انواع میوه ها را بردارند. برخی از مدل های دستگاه پوست کن حتی توانایی خرد کردن محصولات را نیز دارند.

این دستگاه ها می توانند در مدت زمانی کوتاه پوست انواع میوه ها را بردارند. برخی از مدل های دستگاه پوست کن حتی توانایی خرد کردن محصولات را نیز دارند.

اسلایسر و دستگاه خردکن

انواع دستگاه اسلایسر و دستگاه خرد کن یکی از اساسی ترین نیازهای رستوران و آشپزخانه‌های تهیه غذاست. خرد کردن انواع میوه، سبزی و … با دستگاه اسلایسر انجام می‌شود که به دلیل برقی و اتومات بودن سرعت کار را بسیار بالا می‌برد و باعث میشود تهیه انواع غذا زمان کمتری طول بکشد.

اجاق گاز صنعتی و فر رستوران

برای پخت انواع غذاهای سنتی و فست فود به اجاق گاز صنعتی و فر نیاز است. این دستگاه ها در مدل های صنعتی می توانند در زمانی کم، حجم وسیعی از مواد غذایی را پخته و آماده مصرف نمایند

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و دستگاه‌های بالا می‌توانید با مطالعه توضیحات و مشخصات فنی آنها در ویترین نت و تماس با کارشناسان صنایع غذایی مشاوره رایگان و تخصصی دریافت کنید و در نهایت، خرید خود را به طور آنلاین انجام دهید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *