دستگاه پرس حرارتی پارچه چه کاربردی در صنعت نساجی دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه پرس حرارتی پارچه  که با نام دستگاه چاپ روی پارچه نیز شناخته می‌شود برای چاپ انواع عکس و لوگو بر روی تی‌شرت‌ها و دیگر محصولات پارچه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه‌ که در صنعت نساجی کاربرد دارد با استفاده از پرینتر خود می‌تواند انواع طرح‌ها را چاپ کرده و بر روی انواع جنس‌های مختلف پارچه چاپ کند.دستگاه پرس حرارتی یا دستگاه‌ چاپ مستقیم روی پارچه که ازجمله تجهیزات صنایع نساجی و بافندگی  نیز محسوب می‌شود در اندازه‌ و مدل‌های مختلفی از جمله دستگاه چاپ پارچه خانگی در بازار موجود است و می تواند طرح‌های مختلفی را بر روی جنس‌های مختلف پارچه‌ با دوام و کیفیت بالا چاپ کند. در ادامه در خصوص نحوه کار، انواع و کاربرد‌های دستگاه پرس حرارتی پارچه و همچنین دستگاه چاپ چندکاره بیشتر توضیح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه پرس حرارتی

دستگاه پرس حرارتی پارچه برای چاپ انواع عکس و لوگو بر روی تی‌شرت‌ها و دیگر محصولات پارچه‎‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد

نحوه کارکرد دستگاه پرس حرارتی پارچه

همانطور که از نام این دستگاه‌ها مشخص است، دستگاه پرس حرارتی  یا دستگاه چاپ روی پارچه با استفاده از حرارت و فشار طرح‌ها را بر روی پارچه چاپ می کند.دستگاه چاپ مستقیم روی پارچه در کارگاه‌های تولیدی لباس و همچنین فروشگاه‌های چاپ تی‌شرت و دیگر محصولات تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.دستگاه پرس حرارتی از پرینتر‌ جوهر افشان برای چاپ طرح بر روی کاغذ‌های مخصوص استفاده می کند. این طرح‌های چاپ شده سپس با استفاده از فشار و حرارت بر روی لباس قرار می یرند و بدین ترتیب عملیات چاپ بر روی پارچه انجام می شود. میزان حرارت و فشار وارده و همچنین مدت زمان اعمال فشار و دما به جنس پارچه و همچنین نوع چاپ بستگی دارد. نوع کاغذ و دستگاه نیز بر روی جنس پرینت موجود بر روی پارچه و میزان دمای آن تاثیرگذار خواهد بود.

انواع دستگاه پرس حرارتی پارچه

پرس حرارتی با فرمت کوچک

از دستگاه پرس حرارتی با فرمت کوچک یا دستگاه چاپ پارچه خانگی برای چاپ طرح‌های کوچک بر روی سطح‌ کوچک استفاده می شود. این دستگاه‌ چاپ روی پارچه می تواند برای چاپ طرح بر روی تی‌شرت‌ها و همچنین کیف و کلاه که سطح کوچکی دارند مورد استفاده قرار گیرند. معمولا فروشگاه‌ها و کارگاه‌های کوچک از همین مدل دستگاه پرس حرارتی استفاده می‌کنند. 

دستگاه پرس حرارتی کلند یا غلطکی بر روی قطعات بزرگ پارچه‌ها همانند بنر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند

پرس حرارتی کلندر یا غلطکی

دستگاه پرس حرارتی کلند یا غلطکی بر روی قطعات بزرگ پارچه‌ها همانند بنر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل دستگاه پرس حرارتی پارچه می تواند یک رول کامل پارچه را در زمان کوتاهی چاپ کند.دستگاه چاپ روی پارچه معمولا دارای کاربرد‌ صنعتی است و در تولیدی‌های البسه و نساجی‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته با استفاده از میز کار موجود دستگاه می توان به راحتی قطعات چاپ شده را برش زده و جدا کرد.

دستگاه پرس حرارتی کلند یا غلطکی بر روی قطعات بزرگ پارچه‌ها همانند بنر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه پرس حرارتی پارچه و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

 

پرس حرارتی فلت بد

دستگاه پرس حرارتی فلت بد علاوه بر چاپ بر روی پارچه‌ها با قطعات مختلف می تواند به خوبی بر روی دیگر محصولات همانند پادری و یا قطعات سرامیکی و یا آلومینیومی نیز چاپ حرارتی را انجام دهد. این مدل دستگاه چاپ مستقیم روی پارچه تخصص بر روی جنس خاصی ندارد و می‌تواند بر روی محصولات با جنس‌های مختلف عملیات چاپ را با کیفیت مناسب انجام دهد. 

پرس حرارتی مکشی سه بعدی

دستگاه پرس حرارتی مکشی سه بعدی برای چاپ بر روی انواع پارچه و دیگر محصولات دارای لبه و زاویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.دستگاه چاپ مستقیم روی پارچه دارای لبه‌های خمیده و قابل انعطاف است که چاپ بر روی انواع محصولات با شکل‌های گوناگون را ممکن می کند. 

کاربرد‌های دستگاه پرس حرارتی پارچه

از دستگاه پرس حرارتی پارچه برای چاپ انواع طرح بر روی انواع جنس‌های مختلف پارچه و همچنین محصولات مختلف استفاده می‌شود.معمولا دستگاه‌ها به شکلی طراحی می شوند که فقط مخصوص پارچه نباشند و بتوان بر روی جنس های دیگر نیز طراحی و چاپ را انجام داد. در زیر به برخی از جنس‌ها و محصولات مورد استفاده اشاره خواهیم کرد.

  • تیشرت
  • کلاه
  • ماگ
  • موس پد
  • کیسه خرید
  • چوب و فلز
  • کریستال

از دستگاه پرس حرارتی پارچه برای چاپ انواع طرح بر روی انواع جنس‌های مختلف پارچه و همچنین محصولات مختلف استفاده می‌شود

مهم ترین ویژگی‌های دستگاه پرس حراراتی پارچه

توانایی چاپ انواع طرح ها

 از دستگاه پرس حرارتی پارچه برای چاپ انواع طرح استفاده می شود. به دلیل استفاده از پرینتر‌های جوهرافشان می توان هر طرحی که دارای کیفیت مناسب باشد را بر روی محصولات چاپ کرد. 

توانایی چاپ بر روی محصولات مختلف

معمولا مدل‌های مختلف این دستگاه می توانند بر روی جنس‌های مختلف عملیات چاپ را انجام دهند.

کیفیت بالای چاپ و ماندگاری زیاد

به دلیل استفاده از حرارت و پرس و همچنین کاغذ‌های چاپ با کیفیت، معمولا طرح‌های چاپ شده با دستگاه‌های جدید کیفیت و ماندگاری بالایی دارند. 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *