جت پرینتر چه تفاوتی با دستگاه تاریخ زن دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جت پرینتر و دستگاه تاریخ زن دو دستگاه مهم برای تکمیل روند بسته بندی محصولات است که برای چاپ و ثبت اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، لوگو و برند، بارکد، نحوه استفاده، مواد تشکیل دهنده و … بر روی بسته بندی محصولات استفاده می‌شود.
پیش از این در بلاگ ویترین نت به اینکه جت پرینتر چیست و نحوه عملکرد دستگاه تاریخ زن پرداخته ایم؛ جت پرینتر و دستگاه تاریخ زن از ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند که با وجود تشابه در کار اصلی خود؛ یعنی چاپ اطلاعات روی بسته بندی محصولات، تفاوت های زیادی با هم دارند که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.
جت پرینتر و دستگاه تاریخ زن دو دستگاه مهم برای تکمیل روند بسته بندی محصولات است. در این مقاله به بررسی تفاوت جت پرینتر با دستگاه تاریخ زن می‌پردازیم.

دستگاه تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن نسبت به جت پرینتر توانایی های محدود تری دارد و پیش از خرید دستگاه تاریخ زن باید به نکات زیر دقت کنید :

  • دستگاه تاریخ زن به 3 نوع تاریخ زن دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم می‌شود که پر کاربرد ترین نوع آن تاریخ زن دستی است. دستگاه تاریخ زن دستی با فشردن اهرم توسط اپراتور کار می‌کند.
  • دستگاه تاریخ زن دستی یا نیمه اتوماتیک دارای کریشه یا جعبه حروف است که برای کار با دستگاه؛ اپراتور باید حروفی که می‌خواهد چاپ کند را روی پک بچیند تا دستگاه تاریخ زن با چاپ این حروف روی ریبون، اطلاعات را روی بسته بندی محصولات ثبت کند.
  • دستگاه تاریخ زن تنها می‌تواند روی سطوح صاف اطلاعات را ثبت کند.
  • با دستگاه تاریخ زن حداکثر اطلاعات را می‌توان حداکثر در 3 سطر چاپ کرد.
  • امکان چاپ لوگو و بارکد توسط دستگاه تاریخ زن امکان پذیر نیست و تنها می‌توان تاریخ تولید و انقضا و قیمت را با این دستگاه چاپ کرد.
  • دستگاه تاریخ زن اتوماتیک با استفاده از جوهر جامد متن اطلاعات را روی محصول چاپ می‌کند، به این صورت که این جوهر جامد حرارت می‌بیند (که به همین دلیل به این مدل تاریخ زن حرارتی نیز گفته می‌شود) و اطلاعات مورد نظر روی محصول ثبت می‌شود. دستگاه تاریخ زن اتوماتیک به طور معمول روی دستگاه های بسته بندی نصب می‌شود.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ تاريخ زن و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

دستگاه تاریخ زن دارای کریشه یا جعبه حروف است که برای کار با دستگاه؛ اپراتور باید حروفی که می‌خواهد چاپ کند را روی پک بچیند تا دستگاه تاریخ زن با چاپ این حروف روی ریبون، اطلاعات را روی بسته بندی محصولات ثبت کند.

جت پرینتر

جت پرینتر امکانات بیشتری نسبت به تاریخ زن دارد و موارد زیر برای خرید جت پرینتر مهم هستند :

  • جت پرینتر طبق برنامه‌ای که به دستگاه داده می‌شود و توسط کارتریج (که از مهم ترین ملزومات بسته بندی است) اطلاعات را در 6 سطر می‌توان چاپ کند و قابلیت چاپ اطلاعات را با هر فونتی دارد.
  • با دستگاه جت پرینتر می‌توان لوگو و بارکد را نیز روی محصول ثبت کرد.
  • بر خلاف دستگاه تاریخ زن، جت پرینتر جعبه حروف یا کریشه ندارد و به جای آن دارای حافظه است که با دادن برنامه به حافظه جت پرینتر و به وسیله کارتریج، می‌توان دستگاه را برای کار کردن آماده کرد.
  • جت پرینتر هیچ محدودیتی برای چاپ اطلاعات رو سطوح مختلف ندارد و با استفاده از آن می‌توان روی هر سطح صاف و برآمده و هر جنسی (پارچه، کرک، مقوا، کارتن و …) اطلاعات را ثبت کرد.
  • تنها محدودیت جت پرینتر؛ برای چاپ طول حروف است یعنی طول هر حرف نباید بیشتر از 1.5 سانتی متر باشد. برای مثال برای اینکه جت پرینتر بتواند حرف A را چاپ کند، اندازه این حرف از بالا تا پایین باید 1.5 سانتی متر باشد. در صورتی تمایل به چاپ حروف به صورت درشت و بزرگ دارید، باید از جت پرینتر درشت نگار استفاده شود که بیشتر در خطوط تولیدی بزرگ کاربرد دارد.
  • جت پرینترهای صنعتی و اتوماتیک برای کارخانه ها کاربرد دارند و سنسور دار هستند. در واقع جت پرینترهای صنعتی روی انواع دستگاه بسته بندی نصب می‌شوند تا با عبور محصولات توسط نوار نقاله؛ اقدام به ثبت اطلاعات مختلف کنند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره جت پرینتر و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

جت پرینتر هیچ محدودیتی برای چاپ اطلاعات رو سطوح مختلف ندارد و با استفاده از آن می‌توان روی هر سطح صاف و برآمده و هر جنسی (پارچه، کرک، مقوا، کارتن و ...) اطلاعات را ثبت کرد.

جت پرینتر دستی

پرکاربرد ترین نوع جت پرینتر؛ جت پرینتر دستی است که برای کار با آن باید دستگاه را مماس با محصولی که می‌خواهید اطلاعات را رون آن چاپ کنید؛ حرکت دهید و به این ترتیب جت پرینتر اطلاعات را روی محصول چاپ می‌کند.
نوع دیگر جت پرینتر دستی، جت پرینتر سنسور دار است که دارای چشمی است. پس از فیکس کردن جت پرینتر روی نوار نقاله، دستگاه محصول را به وسیله سنسور تشخیص داده و شروع به چاپ اطلاعات روی آن می‌کند.

ثبت نظر: سوالات و نظرات شما در بخش ثبت نظر پس از بررسی توسط تیم ویترین نت؛ پاسخ داده می‌شوند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *