بررسی مهم ترین تجهیزات نانوایی و قنادی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تجهیزات نانوایی و قنادی یکی از پر‌کاربرد‌ترین موارد در صنایع غذایی می‌باشد.این تجهیزات صنایع غذایی در صنایع تولید نان و شیرینی مورد استفاده قرار میگیرد.در کشور ما مصرف نان و شیرینی عدد بسیار بزرگی است و یکی از بزرگترین بخش‌های صنایع غذایی کشور به تولید انواع نان، شیرینی، کیک و بیسکوئیت اختصاص پیدا می‌کند. در این شرایط تجهیزات مورد نیاز برای تولید این محصولات غذایی خود بازاری بزرگ و بسیار پر دامنه است. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات نانوایی و قنادی می پردازیم و سپس در خصوص اهمیت استفاده از بالاترین استاندارد های این تجهیزات توضیح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت تجهیزات نانوایی و قنادی

تجهیزات نانوایی و قنادی یکی از پر‌کاربرد‌ترین موارد در صنایع غذایی می‌باشد

انواع تجهیزات نانوایی و قنادی

• فر شیرینی پزی و فر قنادی 

فر شیرینی‌پزی و فر قنادی یکی از مهم‌ترین تجهیزات قنادی است. فرهای شیرینی‌پزی و قنادی به دو گروه فرگردان و فر طبقه‌‌ای تقسیم می‌شوند. تمامی محصولات تولیدی نان و شیرینی باید توسط فر شیرینی‌پزی صنعتی پخته شوند تا بتوان آن‌ها را مصرف کرد. به همین دلیل فر‌ها در انواع و اندازه‌های مختلفی تولید شده اند تا بتوانند نیاز صنایع مختلف را پاسخ دهند. معمولا فر‌های نانوایی و قنادی از سوخت‌های مختلفی استفاده می کنند. غیر از مدل‌های قدیمی که از سوخت‌های دیزلی استفاده می کردند، فر‌های جدید از گاز طبیعی و یا برق برای ایجاد گرما استفاده می کنند. مدل‌های حرفه‌ای تر از فن‌هایی برای انتقال یکنواخت حرارت نیز استفاده می کنند.

فر شیرینی‌پزی و قنادی یکی از مهم‌ترین و کاربرد‌ی‌ترین تجهیزات نانوایی و قنادی است

• دستگاه خمیرگیر 

دستگاه خمیرگیر برای گرفتن خمیر و ورز دادن آن مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه‌ها برای مخلوط کردن موارد اولیه خمیر نان و شیرینی استفاده میشود. پس از مخلوط شدن و سفت شدن خمیر، این دستگاه می تواند این خمیر را ورز دهد تا برای پخت و مراحل بعدی آماده شود.

دستگاه خمیرگیر برای گرفتن خمیر و ورز دادن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

• همزن 

همزن‌های معمولی  را در صورتی که نمی‌خواهید از دستگاه خمیر گیر استفاده کنید به کار ببرید و نکته دیگر برای مخلوط کردن انواع ترکیبات استفاده نمایید. همزن‌ها از جمله تجهیزات پخت و همزن محسوب میشوند و در اندازه‌های مختلفی موجود هستند و با توجه به توان تولیدی خود می‌توانند مواد مختلفی را با یکدیگر مخلوط نمایند.

 همزن‌ها از جمله تجهیزات پخت و همزن محسوب میشوند

• قالب 

شیرینی‌ها و نان‌های مختلف به قالب‌های مختلفی برای پخت نیاز دارند. یکی از مهم ترین تجهیزات نانوایی و قنادی که در صنایع غذایی استفاده می شوند قالب‌ها هستند. قالب‌ها می توانند شکل اصلی محصول را مشخص نمایند و به همین علت نقشی مهم و تعیین کننده دارند. قالب‌های شیرینی‌پزی همچنین بازاریابی و تبلیغات محصول را نیز تحت تاثیر قرار دادند.

• یخچال

یخچال در حالی در این لیست قرار گرفته که در نگاه اول موردی مهم به شمار نمی رود. اما تمامی قنادی‌ها و صنایع تولید شیرینی می‌دانند که یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌های تجهیزات نانوایی و قنادی یخچال‌ها هستند. یخچال‌ها برای نگهداری مواد اولیه و همچنین برای استراحت خمیر و خامه‌های شیرینی استفاده می‌شوند. پس از تولید نیز برخی مدل‌های شیرینی حتما باید در یخچال‌ها نگهداری شوند تا بتوانند تازگی خود را حفظ کنند.

یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌های تجهیزات نانوایی و قنادی یخچال‌ها هستند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره تجهیزات نانوایی و قنادی و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

دلایل استفاده از تجهیزات نانوایی و قنادی با کیفیت

  • تجهیزات نانوایی و قنادی بسیار کاربرد هستند و معمولا به هر شکلی که استفاده شوند باز هم به شکل دائمی و پشت هم در حال کار خواهند بود. به همین دلیل نیز شما باید از مدل‌هایی از تجهیزات استفاده نمایید که دارای کیفیت بالا و طول عمر زیاد باشند. استفاده از محصولات بی‌کیفیت می‌توانند بر روی کیفیت محصول تولیدی نیز تاثیر بگذارند و همچنین می توانند هزینه‌های شما برای جایگزینی و تعمیر دستگاه را افزایش دهند.
  • تجهیزات نانوایی و قنادی به شکل مستقیم با سلامتی مصرف کننده‌ها در ارتباط هستند. در این شرایط شما باید از تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت استفاده نمایید تا بتوانند سلامتی افراد را تضمین کنند و همچنین مشتری‌ها به دلیل کیفیت بالای محصول بیشتر ترغیب شوند.
  • استفاده از مدل‌های مختلف و مطابق با نیاز تجهیزات نانوایی و قنادی می تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد و از طرف دیگر تولید را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *