10 نکته مهم که پیش از خرید دستگاه سیل پک باید بدانید

قیمت دستگاه سیل پک
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه سیل یا دستگاه سیل پک یکی از اصلی‌ترین  و پر کاربردترین دستگاه‌های بسته بندی است که برای بسته بندی مواد غذایی در ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی کاربرد دارد و بیشتر کسب و کارهای خانگی نیز برای بسته بندی محصولات خود از دستگاه سیل استفاده می‌کنند. حتما شما هم بسته بندی انواع سالاد الویه آماده را دیده‌اید، این نوع بسته بندی اصطلاحا سیل نام دارد. دستگاه سیل قادر است با حرارت روی ظروف پلاستیکی، یک روکش محکم ایجاد کند. دستگاه سیل و دستگاه سیل وکیوم انواع مختلفی دارند که

پیش از این به معرفی انواع دستگاه سیل حرارتی پرداخته‌ایم. در این نوشته قصد داریم شما را با مهم ترین سوالات خریداران درباره دستگاه سیل یا دستگاه سیل حرارتی آشنا کنیم و به آنها پاسخ دهیم.
دستگاه سیل یا دستگاه سیل پک یکی از اصلی‌ترین و پر کاربردترین دستگاه‌های بسته بندی است که برای بسته بندی مواد غذایی در ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی کاربرد دارد.

1-انواع دستگاه سیل کدام است؟

انواع دستگاه سیل وکیوم و سیل در دو نوع دستگاه سیل رومیزی و دستگاه سیل ریلی در صنعت بسته بندی موجود است که دستگاه سیل ریلی بیشتر برای ظرفیت‌های تولید بالا و دستگاه سیل رومیزی برای ظرفیت‌های تولید پایین کاربرد دارد.
دستگاه ترمو فرم فیل سیل نیز مناسب کارخانه‌ها و خطوط تولید بزرگ است. دستگاه سیل القایی نیز عملکرد کاملا متتفاوتی با دیگر دستگاه‌های سیل دارد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ سیل و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

ویدئوی نحوه عملکرد دستگاه سیل حرارتی نیمه اتوماتیک

2-دستگاه سیل برای بسته بندی چه ظروفی استفاده می‌شود؟

شکل ظرف : قبل از خرید دستگاه سیل ابتدا باید ظرف مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ شکل ظرفی که با دستگاه سیل بسته بندی می‌شود اصطلاحا یا چهارگوش است یا لیوانی، منظور از شکل چهارگوش هر شکلی است که دارای گوشه باشد (مربع، مستطیل، ذوزنقه و …) و ظرف لیوانی میتواند به شکل دایره یا بیضی نیز باشد. پس از تعیین شکل ظرف مورد نظر، دستگاه سیل مناسب که یا دستگاه سیل لیوانی و یا دستگاه سیل چهارگوش است؛ به خریدار پیشنهاد می‌شود.

ابعاد ظرف : برای در نظر گرفتن ابعاد ظرف، ارتفاع ظرف خیلی مهم نیست و می‌تواند تا 15 سانتی متر نیز متغیر باشد. در کل برای خرید دستگاه سیل ابعاد دهانه ظرف خیلی اهمیت دارد؛ وقتی قالب دستگاه سیل بنا بر ابعاد دهانه ظرف فیکس شده باشد، مشتری فقط می‌تواند ظروف با ارتفاع متفاوت (تا 15 سانتی متر) را سیل کند.

جنس ظرف : جنس ظرفی که با دستگاه سیل بسته بندی می‌شود حتما باید PP (جنس ظروف یک بار مصرف) باشد.

میزان تولید خریدار، نوع دستگاه سیل یعنی دستگاه سیل تک قالب، دستگاه سیل دو قالب یا دستگاه سیل ریلی را مشخص می‌کند.

3-ظرفیت تولید دستگاه سیل رومیزی چقدر است؟

میزان تولید خریدار، نوع دستگاه سیل یعنی دستگاه سیل تک قالب، دستگاه سیل دو قالب یا دستگاه سیل ریلی را مشخص می‌کند.

اگر کارگاه کوچکی دارید و ظرفیت تولید شما پایین است، دستگاه سیل تک قالب مناسب کار شماست.

دستگاه سیل تک قالب نیمه اتوماتیک : نوع کارکرد این دستگاه سیل رومیزی با اهرم است و در هر ساعت 150 تا 200 ظرف را سیل می‌کند.
دستگاه سیل تک قالب اتوماتیک :  این دستگاه سیل رومیزی به اهرم و نیروی انسانی نیاز ندارد و در هر ساعت 300 تا 400 ظرف را سیل می‌کند.

ویدئوی نحوه عملکرد دستگاه سیل حرارتی اتوماتیک

4-ظرفیت تولید دستگاه سیل ریلی چقدر است؟

ظرفیت دستگاه سیل ریلی نیز به نوع کارکرد دستگاه بستگی دارد.
دستگاه سیل ریلی تک لاین : این دستگاه سیل ریلی می‌تواند 700 ظرف را در هر ساعت بسته بندی کند.
دستگاه سیل ریلی دو لاین : این دستگاه سیل ریلی می‌تواند 1400 ظرف را در هر ساعت بسته بندی کند.

5-با دستگاه سیل می‌توان ظروف با ابعاد متفاوت را بسته بندی کرد؟

همانطور که قبلا اشاره شد، قالب دستگاه سیل بنا به ابعاد ظرف ساخته می‌شود و تنها می‌توان ظروفی با همان ابعاد دهانه ولی با ارتفاع متفاوت را با دستگاه سیل بسته بندی کرد.
ولی گاهی اوقات خریدار قصد دارد دو ظرف با ابعاد دهانه نزدیک به هم را سیل کند؛ برای مثال دو ظرف با قطر دهانه 95 سانتی‌متر و 75 سانتی‌متر. در این صورت برای دستگاه سیل لیوانی، هر دو سایز را روی قالب برش زده و خریدار برای سیل کردن ظرف کوچکتر باید دوربُری را با دست انجام دهد.

همانطور که قبلا اشاره شد، قالب دستگاه سیل بنا به ابعاد ظرف ساخته می‌شود و تنها می‌توان ظروفی با همان ابعاد دهانه ولی با ارتفاع متفاوت را با دستگاه سیل بسته بندی کرد.

6-دستگاه سیل چه تفاوتی با دستگاه سیل وکیوم دارد؟

دستگاه سیل وکیوم کاربرد صنعتی دارد. نحوه کارکرد دستگاه سیل وکیوم به این صورت است که قبل از انجام عمل سیل، ابتدا دستگاه خلاء گیری می‌کند و هوای داخل ظرف را کاملا می‌کِشد و بعد ظرف را بسته بندی و سیل می‌کند.
دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی محصولاتی که باید تازه بمانند کاربرد دارد. محصولاتی مانند گوشت، مرغ، ماهی، خامه و … با دستگاه سیل وکیوم بسته بندی می‌شوند.

اگر کارگاه کوچکی دارید و ظرفیت تولید شما پایین است، دستگاه سیل تک قالب مناسب کار شماست.

7-تجهیزات جانبی دستگاه سیل چیست؟

دستگاه سیل اتوماتیک قابلیت نصب دستگاه تاریخ زن و سیستم تزریق گاز را دارد. برای ماندگاری بیشتر محصولاتی که بسته بندی میشوند می‌توان گاز ازت را به داخل ظرف تزریق کرد. برای مثال میزان ماندگاری سالاد بدون تزریق گاز یک هفته تا ده روز است ولی با سیستم تزریق گاز ماندگاری محصول، به 15 تا 20 روز افزایش می‌یابد.

8-دستگاه سیل وکیوم چند نوع است؟

دستگاه سیل وکیوم نیز در دو نوع ریلی و رومیزی موجود است.

دستگاه سیل وکیوم نیز در دو نوع ریلی و رومیزی موجود است.

9-برق مصرفی دستگاه سیل چندفاز است؟

برق مصرفی دستگاه سیل می‌تواند تک فاز یا سه فاز باشد.

10-جنس دستگاه سیل از چیست؟

جنس دستگاه سیل بستگی به انتخاب خریدار دارد و می‌تواند آلومینیومی یا استیل باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *