دستگاه طاقه پهن کن پارچه برای تولیدی پوشاک چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه طاقه پهن کن از ماشین آلات نساجی و بافندگی است که برای باز کردن رول های انواع مختلف پارچه در صنایع نساجی و تولیدی های لباس مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه طاقه پهن کن می تواند انواع رول های پارچه با جنس های مختلف را پهن کند تا برای چاپ و یا الگوبرداری آماده شوند. این دستگاه ها در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند و دارای اندازه ها و کاربرد های مختلفی هستند. در ادامه در خصوص نحوه کار، انواع و ویژگی های دستگاه طاقه پهن کن بیشتر توضیح خواهیم داد.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه طاقه پهن کن

نحوه کارکرد دستگاه طاقه پهن کن

معمولا تمامی محصولات نساجی مانند انواع پارچه، موکت و … به صورت رول تولید و عرضه می شوند. مراکز تولیدی مختلف برای برش و همچنین طراحی مجدد بر روی پارچه ها به ناچار ابتدا باید رول ها را باز کنند. عملیات باز کردن رول ها معمولا کاری سخت و وقت گیر است و به دقت زیادی نیاز دارد زیرا پارچه ها باید دقیق و بدون زاویه و چین باز شوند. در این شرایط کارگاه های تولیدی برای سرعت بخشیدن به کار و بالا بردن کیفیت از دستگاه طاقه پهن کن استفاده می کنند. این دستگاه ها در مدل های دستی و اتوماتیک در بازار موجود هستند و می توانند طاقه های پارچه با اندازه های مختلف را باز نمایند. همچنین دستگاه طاقه پهن کن این توانایی را دارد که پارچه را در حالت های مختف مثل زیگزاگ، دولا و … پهن کند. در ادامه در خصوص نحوه کار دستگاه طاقه پهن کن دستی و اتوماتیک  بیشتر توضیح خواهیم داد.
پیش از خرید دستگاه طاقه پهن کن باید به ارتفاع پهن کردن دستگاه، قابلیت قدزن اتوماتیک، سیستم کشش و روش پهن کردن پارچه توجه کرد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ طاقه پهن کن و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

در این شرایط کارگاه های تولیدی برای سرعت بخشیدن به کار و بالا بردن کیفیت از دستگاه طاقه پهن کن استفاده می کنند.

انواع دستگاه طاقه پهن کن

دستگاه طاقه پهن کن دستی

مدل های دستی دستگاه طاقه پهن کن دارای عملکردی مکانیکی هستند. رول های پارچه در میان گیره های دستگاه طاقه پهن کن قرار می گیرند و باز می شوند. در این شرایط برای استفاده از رول های باز شده و بیشتر باز کردن رول ها باید از نیروی دست استفاده کرد. این مدل دستگاه طاقه پهن کن در کارگاه های تولیدی کوچک استفاده می شوند و معمولا قیمت پایینی دارند. البته استفاده از این دستگاه طاقه پهن کن نیز آسان نیست و وقت زیادی برای قرار دادن رول و همچنین کشیدن پارچه باید صرف کنید. 

این مدل دستگاه طاقه پهن کن در کارگاه های تولیدی کوچک استفاده می شوند و معمولا قیمت پایینی دارند.

دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک

دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک دارای امکانات بسیار بیشتری نسبت به طاقه پهن کن دستی هستند. این دستگاه ها می توانند به شکل اتوماتیک رول های پارچه را باز کرده و آن ها را به جلو بکشند. دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک همچنین می تواند به خوبی پارچه ها را بر روی هم تا بزند تا برش و الگو برداری پارچه به راحتی هرچه تمام تر انجام شود. از طرف دیگر دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک دارای قابلیت برش اتوماتیک نیز است و با وارد کردن جزئیات می توانید قسمت های مختلف پارچه را بدون نیاز به دست و نیروی انسانی برش نمایید.

ویژگی‌های دستگاه طاقه پهن کن

  • امکان پهن کردن انواع مختلف ‌پارچه : این دستگاه ها در مدل های مختلف خود می توانند انواع پارچه را پهن کنند. دستگاه طاقه پهن کن به جنس پارچه کاری ندارد. برخی مدل های صنعتی طاقه پهن کن حتی می توانند انواع موکت با جنس های ضخیم را نیز پهن کنند. 
  • یکنواختی حرکت و تراز بودن یک سمت لایه پارچه پهن شده : پارچه هایی که توسط دستگاه طاقه پهن کن؛ پهن می شوند به خوبی تراز هستند و به همین دلیل می توان برش های با کیفیتی بر روی آن ها انجام داد. دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک از دقت بسیار بالاتری برخوردارند و می توانند به خوبی تراز را انجام دهند.
     
  • امکان پهن کردن لایه‌های پارچه بدون نیاز به گرفتن ابتدای پارچه در هنگام پهن کردن : این ویژگی مختص دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک است و بدین معنی است که نیازی به تنظیم رول در ابتدای قرار دادن آن در دستگاه طاقه پهن کن ندارید. دستگاه  طاقه پهن کن اتوماتیک خود می تواند به خوبی رول قرار گرفته در دستگاه را باز کند. به همین علت این مدل ها دارای مکان های ذخیره هستند تا پشت هم رول ها را در صورت تمام شدن باز نمایند.
     
  • امکان بازکردن و رول کردن مجدد پارچه پهن شده : گاهی رول های باز شده نیاز به بسته شدن مجدد دارند. این دستگاه های طاقه پهن کن این وظیفه را نیز به خوبی انجام می دهند. 

دستگاه طاقه پهن کن اتوماتیک دارای امکانات بسیار بیشتری نسبت به طاقه پهن کن دستی هستند.

کاربرد دستگاه طاقه پهن کن

  • باز کردن رول های انواع مختلف پارچه
  • باز کردن رول های انواع مختلف موکت و دیگر محصولات نساجی
  • تا کردن و روی هم قرار دادن تاهای پارچه ها و آماده سازی آن ها برای الگو و برش
  • برش بخش های مختلف پارچه ها و رول ها با استفاده از قیچی های به کار رفته در دستگاه طاقه پهن کن
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *