راه اندازی خط تولید سبزی و میوه خشک (اینفوگرافی)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه سبزی و میوه خشک کن

روزانه به میزان زیادی سبزی و میوه خشک در خانه‌های ایرانی مصرف می‌شود، از انواع سبزیجات خشک در پخت و پز غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. بعضی از افراد به طور سنتی سبزیجات مختلف را خشک می‌کنند و بسیاری دیگر به دلیل کمبود وقت، ترجیح می‌دهند به طور آماده میوه و سبزیجات خشک که با دستگاه میوه خشک کن تهیه شده را خریداری کنند. از طرفی دیگر محبوبیت و طعم لذیذ میوه خشک را نمی‌توان دست کم گرفت. با نزدیک شدن فصل بهار، میوه خشک به یکی از پرفروش ترین خوراکی‌ها تبدیل می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها به خرید میوه خشک برای پذیرایی از مهمان‌های خود می‌پردازند.


قیمت میوه خشک کن


به همین دلایل بسیاری از افراد تصمیم به راه اندازی خط تولید سبزی و میوه خشک گرفته اند و به سود قابل توجهی از این راه رسیده‌اند. پیش از در بلاگ ویترین نت، راه اندازی کسب و کار خانگی با دستگاه میوه خشک کن را بررسی کرده‌ایم، در این مقاله قصد داریم به تولید میوه خشک در ابعاد بزرگ و صنعتی بپردازیم. اگر شما هم این سوال را دارید که چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟ _ با ما همراه باشید.
همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌های خط تولید سبزی و میوه خشک و خرید آنها، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

دستگاه‌های خط تولید و بسته بندی سبزی و میوه خشک

به طور طبیعی اولین مرحله از تولید سبزی و میوه خشک، شستشوی دقیق و اصولی آن‌هاست. میوه و سبزیجات پیش از آنکه وارد پروسه اسلایس و خشک شدن شوند، باید خوب شسته شوند. دستگاه و وان شستشو که شامل دو مدل وان‌های ساکن و وان‌های گردش در آب است، بیشتر برای شستشوی انواع سبزیجات کاربرد دارد و برای شستشوی میوه از آن استفاده نمی‌شود.

مرحله بعدی آبگیری سبزیجات است. پس از شستشو، برای اینکه سبزیجات آماده خشک شدن شوند باید آب آن‌ها به خوبی گرفته شود، برای این کار به دستگاه آبگیر سانترفیوژ نیاز است. این دستگاه با چرخش و نیروی گریز از مرکز، آب انواع سبزیجات را تخلیه می‌کند.

به دلیل اینکه میوه‌ها پیش از خشک شدن باید حتما خرد و تکه تکه شوند، به دستگاه اسلایسر نیاز است. انواع دستگاه اسلایسر میوه‌ها را به اشکال و ابعاد مختلف خرد می‌کند که این کار هم باعث بالا رفتن سرعت کار می‌شود و هم برش‌های میوه یک دست و یک شکلی به ما تحویل می‌دهد.

حالا نوبت به اصلی‌ترین مرحله، یعنی خشک کردن میوه و سبزیجات می‌رسد. دستگاه سبزی و میوه خشک کن که در دو نوع کابینی و تونلی موجود است، برای خشک کردن هر نوع میوه و سبزی کاربرد دارد.
دستگاه میوه خشک کن کابینی برای ظرفیت‌های 15 تا 450 کیلوگرم استفاده می‌شود و دستگاه میوه خشک کن تونلی برای ظرفیت حداقل 800 کیلوگرم در ساعت کاربرد دارد.

در دستگاه میوه خشک کن، محصولات روی سینی‌های دستگاه چیده می‌شوند و پس از گردش هوای گرم داخل دستگاه، آب و رطوبت میوه و سبزیجات گرفته می‌شود و محصول خشک می‌شود. به طور متوسط هر 10 کیلوگرم محصول، 1 کیلوگرم سبزی یا میوه خشک به ما می‌دهد.

آخرین مرحله از تولید سبزی یا میوه خشک، بسته بندی است. هر چقدر محصول خروجی شما، شکیل و زیباتر باشد، خریدار بیشتری به انتخاب محصول شما تمایل پیدا می‌کنند. برای بسته بندی انواع میوه و سبزیجات خشک، بیشتر از دستگاه دوخت پلاستیک پدالی و ریلی استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات برای بسته بندی بعضی از سبزیجات خشک، به دلیل حفظ ماندگاری و تازگی محصول، از دستگاه سیل وکیوم نیز استفاده می‌شود.

آمار تولید میوه خشک

آیا می‌دانستید ایران سومین کشور تولید کننده میوه خشک در جهان (به طور مشترک با ترکیه) پس از چین و آمریکا است؟
آیا می‌دانستید میوه خشک تولیدی ایران به کشورهای امارات، ترکیه، کویت و عراق صادر می‌شود؟

شما هم می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی و رایگان از کارشناسان ویترین نت و خرید دستگاه میوه خشک کن و تجهیزات مرتبط با آن، به جمع تولیدکنندگان میوه خشک بپیوندید. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید : 02191001170

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *