پیش از خرید دستگاه تفت آجیل به چه مواردی باید توجه کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خوراکی‌ها بین ایرانیان انواع آجیل و خشکبار مانند انواع بادام، فندق، تخمه، گردو، پسته، عدس، نخودچی و …. است که بسیاری ترجیح می‌دهند این خوراکی‌ها را به صورت تفت داده شده و شور مصرف کنند.
برای تفت دادن، برشته و شور کردن انواع آجیل و خشکباردر صنایع غذایی از دستگاه تفت آجیل استفاده می‌شود. دستگاه تفت آجیل یا در اصطلاح عامیانه دستگاه تخمه پزی، از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است که انواع آجیل را بوداده و برشته می‌کند. دستگاه تفت خشکبار، دستگاه تفت تخمه، دستگاه آجیل پزی یا دستگاه پخت آجیل از نام‌های دیگر این دستگاه است.
از ابتدای فصل زمستان و شب یلدا تا نزدیک شدن فصل بهار و عید نوروز، خرید و مصرف انواع آجیل و تخمه افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل بسیاری تصمیم می‌گیرند با خرید دستگاه تفت آجیل، کسب و کار خرید و فروش انواع آجیل و خشکبار را در این فصل شروع کنند و همین مورد این شغل را به یکی از 3 کسب و کار موفق در زمستان تبدیل کرده است.
پیش از این به بررسی انواع دستگاه تفت آجیل و تخمه پزی پرداخته ایم، در این نوشته قصد داریم همه نکات پیش از خرید دستگاه تفت آجیل را بررسی کنیم، با ویترین‌نت همراه باشید.

دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار یکی از تجهیزاتی است که در صنایع غذایی و برای عمل آوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مخزن دستگاه تفت آجیل

اولین موردی که پیش از خرید دستگاه تفت آجیل یا تفت خشکبار باید به آن توجه کنید، حجم مخزن دستگاه تفت آجیل است. مخزن دستگاه تفت آجیل از جنس استیل است و شما باید پیش از خرید دستگاه تفت آجیل به طور تقریبی ظرفیت و توان تولید خود را برآورد کنید و طبق آن دستگاه تفت آجیل مناسب خود را انتخاب کنید. انواع دستگاه تفت یا شورکن آجیل در ظرفیت‌های مخزن 10 کیلویی، 45 کیلویی، 90 کیلویی، 150 کیلویی و 40 کیلویی موجود است که این دو مورد آخر کاربرد صنعتی دارند و تونلی هستند.

پس از انتخاب دستگاه تفت آجیل باید به این موضوع توجه کنید که میزان پر کردن مخزن دستگاه به نوع محصول شما هم بستگی دارد، برای مثال اگر مخزن دستگاه تفت شما 10 کیلویی است و می‌خواهید با این دستگاه، انواع تخمه را برشته کنید باید نصف مخزن دستگاه را؛ یعنی به اندازه 5 کیلوگرم، از تخمه پر کنید. دلیل این کار، حجم زیاد تخمه و فضای زیادی است که اشغال می‌کند. برای تفت و برشته کردن محصولات دیگر مانند فندق یا نخودچی شرایط متفاوت است. شما حتی می‌توانید با دستگاه تفت آجیل 10 کیلویی، 12 کیلوگرم نخودچی را بوداده و برشته کنید.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ تفت آجیل و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

پس از انتخاب دستگاه تفت آجیل باید به این موضوع توجه کنید که میزان پر کردن مخزن دستگاه به نوع محصول شما هم بستگی دارد

سیستم تفت دستگاه تفت آجیل

سیستم تفت دستگاه شورکن آجیل حلزونی است. دستگاه تفت آجیل دارای یک ماردون چرخشی است و سیستم عملکرد آن به این صورت است که با ریختن محصول مورد نظر داخل دستگاه به طور همزمان با چرخش ماردون، پخت و تفت آجیل یا خشکبار انجام می‌شود. حرارت بالای دستگاه تفت آجیل باعث می‌شود که محصولات خشک و برشته شوند و از خروجی دستگاه، آجیل یا خشکبار تفت داده شده بیرون می‌ریزد. پس از اتمام عملیات تفت و شور کردن آجیل می‌توانید برای جدا کردن نمک اضافی محصولات، آنها را سرند کنید. برای کار با دستگاه تفت آجیل به حتما به یک اپراتور نیاز دارید.

دستگاه تفت آجیل یا دستگاه شورکن آجیل

برای افزودن طعم نمک یا شور کردن انواع آجیل و خشکبار، دستگاه تفت آجیل مناسب شماست و به دستگاه دیگری نیاز ندارید. شما می‌توانید همزمان با ریختن انواع آجیل داخل مخزن نمک را نیز به محصول اضافه کنید و همزمان با تفت دادن، آجیل را شور کنید. به همین دلیل به دستگاه تفت آجیل دستگاه شورکن آجیل نیز گفته می‌شود.

برای افزودن طعم‌های دیگر به محصولات خود مانند آبلیمو، سرکه، گلپر، فلفل و … نمی‌توان تنها از دستگاه تفت آجیل استفاده کرد و به دستگاه طعم زن نیز احتیاج پیدا می‌کنید.

ظرفیت دستگاه تفت آجیل

دستگاه تفت آجیل از ظرفیت 10 کیلوگرم (در هر بار استفاده) شروع می‌شود و تا 90 کیلوگرم نیز وجود دارد. انواع دستگاه تفت آجیل با این ظرفیت برای کسب و کارهای و کارگاه‌های کوچک کاربرد دارد.
دستگاه تفت آجیل با ظرفیت 300 کیلوگرم به بالا نیز به صورت تونلی هستن و کاربرد صنعتی دارند. کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی بزرگ از این دستگاه تفت آجیل استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های دستگاه تفت آجیل

انرژی مصرفی دستگاه شورکن آجیل : دستگاه تفت آجیل می‌تواند برقی یا گازی باشد.
ابعاد دستگاه پخت آجیل : ابعاد پایه دستگاه تفت آجیل در ارتفاع 150 سانتی متر، عرض 80 سانتی متر و طول 95 سانتی متر است.

دستگاه تفت آجیل خانگی

دستگاه تفت آجیل با ظرفیت 10 کیلوگرم می‌تواند انتخاب مناسبی به عنوان دستگاه تفت آجیل خانگی باشد. این دستگاه پخت آجیل به دلیل اینکه ابعاد کوچکی دارد مورد توجه کسانی قرار گرفته است که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار خانگی دارند.
برای بسته بندی خشکبار و حبوبات در منزل نیز می‌توان از دستگاه تفت آجیل برای شور کردن و پخت خشکبار استفاده کرد.

اگر سوال دیگری درباره دستگاه تفت آجیل دارید می‌توانید از کارشناسان ویترین نت بپرسید (02191001170) یا در بخش “ثبت نظر” آن را مطرح کنید، ویترین نت در اولین فرصت به آنها پاسخ می‌دهد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *