مقایسه دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و دستگاه دوخت پدالی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه دوخت پلاستیک یا دستگاه دوخت نایلون یک دستگاه بسته بندی پر کاربرد به ویژه در صنایع غذایی است که پس از پر شدن محصولات در کیسه‌های نایلونی یا پلاستیکی، با حرارت لبه‌های آن‌ها را اصطلاحا به هم می‌دوزد. این دستگاه بسته بندی به 3 نوع زیر تقسیم می‌شود :

دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی
دستگاه دوخت پدالی
دستگاه دوخت پلاستیک ریلی

پیش از این انواع دستگاه دوخت پلاستیک را در بلاگ ویترین نت بررسی کرده ایم، در این مقاله قصد داریم دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و دستگاه دوخت پدالی را با هم مقایسه کنیم، به بررسی کاربرد و نحوه کارکرد آن‌ها بپردازیم و در نهایت شما را برای انتخاب دستگاه دوخت پلاستیک مناسب آماده کنیم.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه های دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و دستگاه دوخت پدالی برای بسته بندی محصولات مختلف در صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و دستگاه دوخت پدالی برای بسته بندی محصولات مختلف در صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها می توانند به خوبی انواع بسته بندی ها از جنس پلاستیک و نایلون را به یکدیگر بچسبانند تا بتوان محصولات نهایی با بسته بندی های مناسب برای عرضه به بازار داشت. این دستگاه های دوخت پلاستیک دارای مدل های مختلف با توان تولیدی و شکل کاری متفاوتی هستند که برای بسته بندی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه در خصوص نحوه کار و همچنین مزایای استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و دستگاه دوخت پلاستیک پدالی بیشتر توضیح خواهیم داد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ دوخت پلاستیک و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

این نوع دستگاه دوخت پلاستیک به شکل اتوماتیک در بازار موجود هستند و محصولاتی که برای بسته بندی بر روی آن ها قرار می گیرند از طریق ریل های نصب شده بر روی دستگاه به قسمت دوخت فرستاده می شوند.

حتما ببینید: 4 نکته‌ی بسیار مهم قبل از خرید دستگاه دوخت پلاستیک

نحوه کار دستگاه دوخت پلاستیک ریلی

این نوع دستگاه دوخت پلاستیک به شکل اتوماتیک در بازار موجود هستند و محصولاتی که برای بسته بندی بر روی آن ها قرار می گیرند از طریق ریل های نصب شده بر روی دستگاه به قسمت دوخت فرستاده می شوند. دستگاه های دوخت ریلی دارای اندازه ها و مدل های مختلفی هستند که صاحبان صنایع مختلف بر اساس نیاز و همچنین نوع محصول خود به انتخاب بهترین مدل می پردازند. دستگاه دوخت ریلی یکی از 5 دستگاه بسته بندی پر کاربرد برای کسب و کارهای کوچک است.

این نوع دستگاه دوخت پلاستیک به شکل اتوماتیک در بازار موجود هستند و محصولاتی که برای بسته بندی بر روی آن ها قرار می گیرند از طریق ریل های نصب شده بر روی دستگاه به قسمت دوخت فرستاده می شوند.

انواع دستگاه دوخت پلاستیک ریلی

دستگاه دوخت ریلی افقی

در دستگاه دوخت ریلی افقی بسته بندی محصولات به شکل خوابیده و افقی انجام می شود. در محصولاتی که جامد هستند و خطر ریخته شدن مواد بر روی ریل وجود ندارد از مدل های افقی استفاده می شود.

دستگاه دوخت ریلی عمودی

دستگاه دوخت ریلی عمودی معمولا برای بسته بندی مایعات یا محصولات با خطر ریختن استفاده می شود. در این مدل دستگاه های دوخت پلاستیک، محصولات به شکل عمودی به بالا فرستاده می شوند تا دستگاه، دوخت را به شکل ایستاده انجام دهد و بسته بندی به شکل کامل و بدون مشکل اتفاق بیافتد. 

نحوه کار دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پدالی برای دوخت و بسته بندی انواع محصولات پلاستیکی و نایلونی مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین تفاوت میان دستگاه دوخت پدالی و ریلی در نوع کاربری آن ها است. دستگاه دوخت ریلی به شکل تمام اتوماتیک عملیات بسته بندی را انجام می دهند اما برای استفاده از دستگاه دوخت پدالی، یک اپراتور با استفاده از فشار بر روی پدال عملیات بسته بندی و دوخت را انجام می دهد. معمولا دستگاه دوخت پدالی توان بسته بندی محدودی دارند که به سرعت عمل اپراتور بستگی خواهد داشت. بیشتر مدل های دستگاه دوخت پلاستیک پدالی در کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی با میزان تولید بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین تفاوت میان دستگاه دوخت پدالی و ریلی در نوع کاربری آن ها است.

کاربرد دستگاه دوخت پلاستیک پدالی و ریلی

این دستگاه های پرس پلاستیک دارای کاربرد های بسیار زیادی در تولید و بسته بندی محصولات مختلف دارند و می توانید مدل های مختلف آن ها را در صنایع متفاوتی مشاهده نمایید. در زیر به برخی از کاربردهای دستگاه دوخت پلاستیک اشاره خواهیم کرد.

  • فرآورده های گوشتی، پروتئینی و لبنی
  • ترشیجات، شوری جات، سبزیجات و انواع سالاد ها
  • غذاهای آماده و نیمه آماده
  • خشکبار، خرما، آجیل، چیپس و پفک
  • مایعات و انواع پودرها
  • تمامی مواد غیر خوراکی که نیاز به بسته بندی در اندازه ها و شکل های مختلف دارند.

این دستگاه های پرس پلاستیک دارای کاربرد های بسیار زیادی در تولید و بسته بندی محصولات مختلف دارند

مزایای استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و دستگاه دوخت پدالی

  • هر دو مدل از دستگاه های بسته بندی و دوخت پلاستیک با استفاده از ایجاد گرما می توانند لبه های کیسه‌های پلاستیکی و نایلون بسته بندی های مختلف را به یکدیگر بدوزند. این نوع بسته بندی یکی از بهترین و کاربردی ترین مدل ها است که در کنار کیفیت بالا می توانند قابلیت راحت باز شدن برای مشتری ها را نیز به همراه داشته باشند.
  • بیشتر محصولاتی که می توان در داخل نایلون و پلاستیک قرار گیرند به وسیله همین دستگاه های دوخت پلاستیک بسته بندی می شوند. بنابراین می توانید از این دستگاه ها برای بسته بندی طیف وسیعی از کالا ها استفاده نمایید.
  • همانطور که در بالا نیز اشاره شد، دستگاه دوخت پلاستیک دارای مدل های مختلفی است که شما می توانید بر اساس نیاز خود از میان مدل های مختلف به انتخاب بپردازید. معمولا برای کسب و کارهای خانگی و کوچک از دستگاه دوخت پلاستیک دستی یا رومیزی و ریلی استفاده می‌شود و کارگاه های بزرگ و صنعتی نیز می‌توانند مدل مناسبی از دستگاه دوخت پدالی را انتخاب کنند.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *