تفاوت دستگاه گونی دوز اتوماتیک و گونی دوز دستی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه دوخت گونی  یکی از دستگاه‌های بسته‌بندی است و شامل دستگاه دوخت گونی دستی و دستگاه دوخت گونی اتوماتیک می باشد که برای دوخت انواع کیسه‌های پلاستیکی و پارچه‌ای مورد استفاده قرار میگیرند. از دستگاه گونی دوز یا سرکیسه دوز برای دوخت کامل کیسه‌ها و همچنین برای دوختن سر کیسه‌ها استفاده می شود. به دلیل اندازه بزرگ و جنس خاص کیسه‌ها که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، استفاده از دستگاه‌های دوخت گونی دستی و دستگاه دوخت گونی اتوماتیک برای دوخت کامل و همچنین بستن سر کیسه‌ها یکی از نیاز‌های اصلی صنایع بسته بندی به حساب می آید. پیشتر به معرفی دستگاه سرکیسه‌دوز یا گونی دوز  و نحوه کارکرد آن‌ها نیز پرداخته‌ایم در ادامه در خصوص انواع دستگاه دوخت گونی دستی و دستگاه دوخت گونی اتوماتیک و همچنین نحوه کار و مزایای استفاده از آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
دستگاه دوخت گونی دستی و دستگاه دوخت گونی اتوماتیک برای دوخت انواع کیسه‌های پلاستیکی و پارچه‌ای مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه کار دستگاه دوخت گونی یا گونی دوز دستی

بر خلاف نام دستگاه‌های دوخت گونی دستی که این تصور را به وجود می آورند که مدل‌های دستی باید فقط با نیروی دست کار کنند، مدل‌های دستی دستگاه گونی‌دوز از انرژی برق برای دوخت گونی و سر کیسه‌ها استفاده می کنند. به دلیل شرایط قابل حمل و اندازه کوچک این دستگاه‌های دوخت گونی، نام آن‌ها به دستی معروف شده است. دستگاه سرکیسه دوز دستی بیشتر برای دوختن سر کیسه‌ها و گونی‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه‌ها محلی برای قرار دادن دوک نخ دارند و می‌توانند به خوبی عملیات دوخت را همانند یک چرخ خیاطی سیار انجام دهند.اپراتور دستگاه سرکیسه دوز را بر روی لبه‌های کیسه قرار می دهد و سپس دستگاه با سرعت بالا، عمل دوخت را انجام می دهد. معمولا دستگاه‌های گونی دوزی دستی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های با تولید پایین مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دوخت گونی‌‌ها با روش دستی معمولا به زمان زیادی نیاز دارد.

مدل‌های دستی دستگاه گونی‌دوز از انرژی برق برای دوخت گونی و سر کیسه‌ها استفاده می کنند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ دوخت گونی و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

نحوه کار دستگاه گونی دوز اتوماتیک

دستگاه گونی دوزی اتوماتیک میتواند برای دوخت انواع کیسه و همچنین بستن سر انواع گونی و کیسه مورد استفاده قرار گیرد.این دستگاه گونی دوزی یا دوخت گونی به شکل تمام اتوماتیک عملیات دوخت را انجام میدهد و به نیروی اپراتور برای کار خود نیاز ندارد. معمولا تمامی شرکت‌های بزرگ با میزان تولید بالا از دستگاه‌های گونی دوز اتوماتیک استفاده می کنند.برای دوخت گونی معمولا دو روی پارچه و یا پلاستیک برش شده بر روی دستگاه قرار می‌گیرند و دستگاه گونی دوز به شکل اتوماتیک سه طرف آن را می دوزد. در مدل‌های سر کیسه دوز دستگاه دوخت گونی اتوماتیک نیز گونی‌های پر شده بر روی دستگاه قرار می گیرند و دستگاه به شکل اتوماتیک عملیات دوخت سر گونی‌ها را انجام می دهد.

دستگاه گونی دوزی اتوماتیک میتواند برای دوخت انواع کیسه و همچنین بستن سر انواع گونی و کیسه مورد استفاده قرار گیرد.

انواع دستگاه گونی دوز دستی

دستگاه گونی دوز دستی ثابت

برخی از دستگاه‌های گونی دوزی یا سرکیسه دوز دستی به دلیل اندازه بزرگ و غیر استاندارد خود در محلی ثابت نصب می شوند و اپراتور‌ها با حرکت دادن گونی‌ها عملیات دوخت را انجام می دهند.

دستگاه گونی دوز دستی قابل حمل

در دستگاه های گونی دوز یا سرکیسه دوز قابل حمل همانطور که در بالا توضیح داده شد، با حرکت دادن دستگاه، عملیات دوخت انجام می شود.

در دستگاه های گونی دوز یا سرکیسه دوز قابل حمل با حرکت دادن دستگاه، عملیات دوخت انجام می شود.

انواع دستگاه گونی دوز اتوماتیک

دستگاه گونی دوز اتوماتیک کامل

بیشتر دستگاه‌های سرکیسه دوز یا گونی دوز اتوماتیک می توانند به شکل کامل گونی‌ها را بدوزند و سپس پس از پر کردن گونی‌ها سر آن ها را بدوزند.این دستگاه‌های گونی دوزی دارای مبلغ بیشتری هستند اما دارای صرفه اقتصادی بیشتری نیز می‌باشند. با تهیه دستگاه‌ سرکیسه دوز یا گونی دوز اتوماتیک می توانید گونی‌های مصرفی خود را تولید نمایید و حتی در صورت تولید بیشتر به فروش گونی‌های آماده نیز بپردازید.

بیشتر دستگاه‌های سرکیسه دوز یا گونی دوز اتوماتیک می توانند به شکل کامل گونی‌ها را بدوزند

دستگاه گونی دوز اتوماتیک سر کیسه

دستگاه سرکیسه دوز اتوماتیک به شکلی طراحی شده است که فقط بتواند عملیات دوخت سر گونی را انجام دهد.دستگاه‌های سرکیسه دوز دارای قیمتی ارزانتر هستند اما فقط می توانند یک عملیات را انجام دهند و در تولید گونی‌ها نقشی ندارند. معمولا از این مدل دستگاه‌های گونی دوز در کارخانه‌هایی که نیاز به گونی‌های مخصوص و یا پلاستیکی دارند، استفاده می شوند.

کاربرد های دستگاه گونی دوز دستی و دستگاه گونی دوز اتوماتیک

  • بسته بندی برنج و گندم.
  • بسته بندی انواع سم و کود شیمیایی.
  • بسته بندی انواع آجیل و خشکبار.
  • بسته بندی انواع محصولات کشاورزی.
  • بسته بندی محصولات تولیدی صنعتی.
  • بسته بندی برخی محصولات دارویی.
  • بسته بندی برخی محصولات غذایی.
  • بسته بندی محصولات بهداشتی و آرایشی.
    از دستگاه های گونی دوزی در دو مدل دستی و اتوماتیک برای بسته بندی برنج و گندم. استفاده میشود.

مزایای استفاده از دستگاه گونی دوز دستی و دستگاه گونی دوز اتوماتیک

دستگاه های گونی دوزی در دو مدل دستی و اتوماتیک در بازار موجود هستند اما به طور کلی تفاوت عمده‌ای با یکدیگر ندارند و بیشتر نوع انتخاب از میان آن‌ها به نیاز شما بستگی دارد. دستگاه سرکیسه دوز دستی معمولا در کارخانه‌های کوچک با توان تولیدی پایین مورد استفاده قرار می‌گیرند و دستگاه گونی دوز اتوماتیک نیز با توجه به توان تولیدی و سرعت بالا‌تر خود برای مراکز بزرگتر کاربردی هستند. همانطور که می‌بینید وجود تنوع در این دستگاه‌های دوخت گونی دست شما را برای انتخاب مدل بهتر و مناسب تر کاملا باز خواهد گذاشت.دستگاه‌های گونی دوزی یا سرکیسه دوز گونی معمولا قابلیت دوخت اولیه کیسه و گونی را نیز به شما می دهند. بدین ترتیب شما می‌توانید حتی محصول اولیه مورد نیاز خود را برای بسته‌بندی نیز تهیه نمایید. در این شرایط استفاده از دستگاه‌های گونی دوزی یا سرکیسه دوز توجیه اقتصادی بسیار بیشتری خواهند داشت و هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *