انواع دستگاه آسیاب ادویه جات، گندم و جو

زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها و فعالیت‌های دستی جای خود را به ماشین‌آلات و دستگاه‌های مختلف و متنوع داده‌اند تا کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌ کنند. یکی از کارهایی که در گذشته به صورت دستی و یا با استفاده از وسایل مکانیکی ساده صورت می‌گرفت، آسیاب ادویه‌ جات، گندم و جو بود. اما امروزه برای آسیاب کردن آسان، دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات، گندم و جو به وجود آمده تا بتوان به راحتی و بدون دخالت دست در کمترین زمان ممکن آن‌ها را به پودر تبدیل کرد. در این مطلب انواع دستگاه آسیاب مواد غذایی مانند ادویه، گندم و جو را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه عملکرد هر یک از این ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی را توضیح می‌دهیم.
استفاده از دستگاه‌ آسیاب گندم و جو کیفیت نهایی محصول را بالا می‌برد و مواد آسیاب شده را به صورت یکدست تحویل می‌دهد، در نتیجه به سودآوری و افزایش درآمد این صنف کمک خواهد کرد.

معرفی دستگاه آسیاب گندم و جو

انواع دستگاه‌ آسیاب ادویه جات، گندم و جو دستگاه‌هایی هستند که برای پودر کردن انواع ادویه، به ویژه ادویه‌های سفت و سخت مانند فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین، و همچنین غلاتی مانند گندم و جو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌های آسیاب بسته به ظرفیت‌های مختلف و متناسب با نوع نیاز افراد ساخته شده‌اند و در صنایع غذایی به دو نوع کلی دستگاه آسیاب عطاری و دستگاه آسیاب صنعتی تقسیم می‌شوند. معمولا انواع دستگاه‌ ادویه جات برای کسانی که در حجم زیاد زردچوبه، فلفل، دارچین، هل و سایر ادویه‌ جات و غلات را تولید می‌کنند، بهترین انتخاب است، چون می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن با استفاده از این دستگاه صنایع غذایی، محصول مورد نظرشان را پودر کرده و بسته‌بندی کنند. استفاده از دستگاه‌ آسیاب گندم و جو کیفیت نهایی محصول را بالا می‌برد و مواد آسیاب شده را به صورت یکدست تحویل می‌دهد، در نتیجه به سودآوری و افزایش درآمد این صنف کمک خواهد کرد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ آسیاب و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

انواع دستگاه‌ آسیاب ادویه جات، گندم و جو دستگاه‌هایی هستند که برای پودر کردن انواع ادویه، به ویژه ادویه‌های سفت و سخت مانند فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین، و همچنین غلاتی مانند گندم و جو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات دستگاه آسیاب ادویه جات صنعتی

دستگاه‌ آسیاب ادویه، گندم و جو به گونه‌ای طراحی شده‌است که بتوان به راحتی ادویه و غلات را با استفاده از آن‌ها آسیاب و پودر کرد و این مواد را به صورت کاملا یکدست و نرم حاصل کرد. این دستگاه آسیاب صنعتی مخزنی دارد که باید مواد مورد نظر را داخل آن دریچه ریخته و از طریق آن به دستگاه منتقل نمایید تا آسیاب و پودر شود. جنس انواع دستگاه آسیاب معمولا از استیل و آهن، با کیفیت و مرغوبیت بالا است که با بهترین کیفیت و بالاترین عملکرد، ادویه و غلات را به صورت پودر شده به شما تحویل می‌دهد. با استفاده از دستگاه آسیاب ادویه جات، می‌توان خوراک دام را نیز بدون اتلاف وقت و در حجم بسیار بالا آسیاب کرد. در این دستگاه تعدادی تیغه برای برش، نصف کردن و خرد کردن دانه‌های گندم، جو، ذرت و سایر مواد غذایی سخت تعبیه شده است که می‌تواند تا حدود ۳۰۰ دور بر دقیقه بچرخد. شاسی دستگاه آسیاب ادویه معمولا کشویی با استقامت بسیار بالا بوده و برای هر ارتفاعی قالب تنظیم است. محفظه‌ی نوع صنعتی آن برای حدود ۸۰ کیلوگرم گندم، جو و ذرت ظرفیت داشته و آن‌ها را به سمت تیغه هدایت می‌کند. امروزه مدل‌های جدید این دستگاه آسیاب علاوه بر سرعت بسیار بالا، بدون لرزش و صدا عمل کرده و بهترین کیفیت را دارد.

امروزه مدل‌های جدید این دستگاه آسیاب علاوه بر سرعت بسیار بالا، بدون لرزش و صدا عمل کرده و بهترین کیفیت را دارد.

انواع دستگاه آسیاب گندم صنعتی و آسیاب صنعتی ادویه جات

دستگاه آسیاب چکشی

دستگاه‌ آسیاب بسته به کاربرد و نیاز افراد انواع مختلف دارد. از جمله آن می‌توان به دستگاه آسیاب چکشی اشاره کرد. این دستگاه آسیاب دارای تیغه‌هایی از جنس فولاد سخت است که بر روی محور دستگاه تعبیه شده و هنگام برخورد دانه‌ها و ریشه‌های سخت و سفت ادویه جات و غلات، آن‌ها را به پودر تبدیل می‌کند. میزان پودر شدن مواد خوراکی در دستگاه‌های آسیاب چکشی به خروجی این دستگاه بستگی دارد و افراد می توانند ریز و درشت بودن و میزان پودر شدن آن را تنظیم کنند. این مدل دستگاه آسیاب بسته به کاربرد آن می‌تواند در جنس‌های مختلف تهیه شود؛ به عنوان مثال دستگاه‌هایی که برای دانه‌های خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا آهنی است. در حالی که دستگاه‌های آسیاب ادویه‌ جات مانند زردچوبه، فلفل، زنجبیل، هل و دارچین معمولا از جنس استنلس استیل کاملا بهداشتی تهیه می‌شود.

دستگاه آسیاب پروانه‌ای

از دیگر نمونه‌های دستگاه‌های آسیاب می‌توان به دستگاه آسیاب پروانه‌ای اشاره کرد. این دستگاه برای پودر کردن سبزیجاتی مانند گشنیز، شوید، جعفری و سایر ادویه‌ها و غلاتی که جنس سفت ندارند استفاده می‌شود. بر خلاف نوع چکشی این دستگاه که تیغه‌های هرزگرد آن نیرویی مضاعف برای خرد کردن ادویه‌های سخت وارد می‌کند، پره‌های و تیغه‌های دستگاه پروانه‌ای ضربات خود را مستقیم به محصول وارد می‌کند. نمونه‌های ذکر شده معمولا برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی در حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه آسیاب خانگی

دستگاه آسیاب خانگی در انواع دستگاه آسیاب ادویه جات، گندم و جو نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را برای مصارف خانگی در حجم کم تهیه کرد. ابعاد و شکل ظاهری این نوع دستگاه با نمونه‌ی صنعتی آن متفاوت است و البته با قیمت متفاوتی هم به فروش می‌رسد. کیفیت دستگاه آسیاب خانگی نیز بسیار بالا بوده و با تیغه‌های بسیار تیز آن می‌توان علاوه بر ادویه جات، گندم، جو و ذرت را نیز به اندازه‌ی دلخواه و البته با حجم کمتر پودر کرد. این دستگاه برای عطاری‌ها نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی است و می‌توانند انواع مواد خشک را با آن آسیاب کنند. اغلب از نمونه دستگاه رومیزی گهواره‌ای بدین منظور استفاده می‌شود. علاوه بر این، قابلیت حمل و نقل آسان این دستگاه باعث شده که بتوانید به راحتی آن را به محل مورد نظر خود انتقال دهید و جا به جا کنید. استفاده از این دستگاه هم بسیار ساده است و همه می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

دستگاه آسیاب خانگی در انواع دستگاه آسیاب ادویه جات، گندم و جو نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را برای مصارف خانگی در حجم کم تهیه کرد.

وب سایت ویترین نت به عنوان یک پلتفرم B2B برای خرید و فروش آنلاین دستگاه‌های صنعتی مانند انواع دستگاه آسیاب ادویه جات، گندم و جو را با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. استفاده از کلیه این دستگاه‌ها بسیار آسان بوده و با به کار گیری حداقل از نیروی کار و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شما کمک می‌کند محصول مورد نظر خود را به سادگی آسیاب کنید. این دستگاه‌ها بسیار قدرتمند و در عین حال مقاوم بوده و قابل شست‌وشو هستند. همچنین می‌توانید تیغه‌های آن را مجددا تیز کرده و استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی انواع دستگاه‌ آسیاب، دقت و کارایی بالای این دستگاه‌هاست که بهترین محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این دستگاه‌ها به وب سایت ویترین نت مراجعه کرده و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید : 02191001170

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “انواع دستگاه آسیاب ادویه جات، گندم و جو

  1. مرضیه گفته:

    با سلام، برای مغازه فلافلی جهت آسیاب کردن نخود کدوم دستگاه آسیاب رو پیشنهاد میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *