همه چیز درباره جت پرینترهای دستی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

حتما شما هم هنگام خرید یک محصول به مشخصات درج شده روی آن توجه می‌کنید. اطلاعات نوشته شده روی هر محصول به خریدار کمک می‌کند بتواند با اطمینان بیشتری آن را تهیه کند. در واقع درج مشخصات محصول روی آن ضروری است و به جرات می‌توان گفت بدون وجود این اطلاعات خریدار از خرید آن منصرف می‌شود. در این مطلب قصد داریم دستگاه جت پرینتر دستی یا بدون سنسور که از انواع جت پرینترهای صنعتی است را به شما معرفی کنیم.
جت پرینترهای دستی از پرکاربردترین انواع جت پرینتر هستند که قابلیت چاپ هر اطلاعاتی با هر شکل و فونتی روی هر سطحی را دارند. با ما همراه شوید تا بدانید جت پرینتر چیست و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

حتما ببینید: لیست قیمت جت پرینتر

جت پرینترهای دستی خود انواع مختلف دارند که از جمله آن می‌توان به جت پرینترهای دستی با هد HP ، هد Xaar JET 128، هد DOD (درشت نگار) و جت‌پرینتر دستی Big Head (ارتفاع زیاد) اشاره کرد.

جت پرینتر چیست؟

هر مصرف کننده حق دارد بداند کالایی که قصد خرید آن را دارد در کجا تهیه شده و یا تاریخ تولید و انقضای آن برای چه زمانی است. وجود شماره سریال محصول و سایر اطلاعات آن نیز به خریدار کمک می‌کند تا از کیفیت محصول و تقلبی نبودن آن مطمئن شود و آن را سریع‌تر و با اطمینان بیشتر بخرد. با توجه به اهمیت این موضوع امروزه دستگاه‌هایی به نام جت پرینتر و تاریخ زن به وجود آمده‌اند که کلیه اطلاعات و مشخصات محصول را روی آن درج کرده و نقش مهمی را در افزایش خرید کالا ایفا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید حتما تفاوت جت پرینتر با تاریخ زن را بدانید.
این دستگاه که نوعی چاپگر محصول محسوب می‌شود به نام‌های چاپگر صنعتی، بارکدزن، تاریخ زن و یا چاپگر غیر تماسی نیز شناخته می‌شود. از جمله انواع دستگاه جت پرینتر می‌توان به انواع جت پرینترهای صنعتی (CIJ، Drop On Demand printer و دستگاه‌های جت پرینتر با سیستم  HP) و جت پرینترهای دستی اشاره کرد. دستگاه جت پرینتر دستی یک نوع از انواع جت پرینتر است که در ادامه به طور خاص آن را معرفی خواهیم کرد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره جت پرینتر و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

ویژگی‌های جت پرینتر دستی

جت پرینترهای دستی جت پرینترهای بدون سنسور هستند و برای کار کردن با آن‌ها باید با دست شاسی جت پرینتر را گرفته و محصول را مقابل آن قرار دهیم. جت پرینترهای دستی قابلیت چاپ هر نوع اطلاعاتی مانند حروف، اعداد، لوگو و بارکد روی هر سطحی و با هر فونتی که ویندوز پشتیبانی کند را دارند.
جت پرینترهای دستی می‌توانند اطلاعات محصول را حداکثر در 6 سطر چاپ کنند و برای این کار به کارتریج نیاز دارند. کارتریج جت پرینتر قابل شارژ است و پس از اتمام نیازی به خرید دوباره ندارید.
میزان درشتی حروفی که با جت پرینتر دستی چاپ می‌شوند، 15 میلی متر است؛ یعنی از ابتدای حرف تا انتهای حرف باید حداکثر می‌تواند 15 میلی متر باشد.

میزان درشتی حروفی که با جت پرینتر دستی چاپ می‌شوند، 15 میلی متر است؛ یعنی از ابتدای حرف تا انتهای حرف باید حداکثر می‌تواند 15 میلی متر باشد.

به طور کلی دستگاه جت پرینتر دستی و یا صنعتی از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌اند و پیش از خرید جت پرینتر باید به این موارد توجه کنید :

  • برد الکترونیکی که در واقع اصلی‌ترین قطعه و به منزله‌ی مغز دستگاه جت پرینتر است و کنترل کلیه فرایند چاپ را بر عهده دارد.
  • هد دستگاه جت پرینتر که کار آن دریافت اطلاعات و پرتاب جوهر بر روی محصول مورد نظر است.
  • مدار جوهر رسانی؛ این قسمت شامل مخزن جوهر، فیلتر تصفیه جوهر، شلنگ حاوی جوهر و… است که جوهر را از مخزن به هد جت پرینتر می‌رساند.
  • سنسور یا چشم الکترونیک که در نزدیک هد تعبیه شده است.(مخصوص جت پرینترهای اتوماتیک) این قطعه کار دیدن محصولات بر روی خط تولید و ارسال فرمان به برد اصلی جت پرینتر برای صدور فرمان چاپ را بر عهده دارد.

تمامی این قطعات در کنار هم کار درج اطلاعات محصول از جمله تاریخ تولید و انقضاء، شماره‌ی سریال محصول، قیمت محصول، بارکد، لوگو و سایر مشخصات آن را بر عهده دارند. علاوه بر این از دستگاه جت پرینتر برای جلوگیری از تولید محصولات تقلبی استفاده می‌شود.

از جمله ویژگی‌های جت پرینتر دستی می‌توان به امکان تغییر جوهر و شارژ کارتریج جت پرینتر دستی، قابلیت درج حروف و اعداد فارسی، چند زبانه بودن منو، وزن مناسب دستگاه، امکان انتقال اطلاعات به شیوه‌های مختلف از جمله کابل، فلش و..، دارا بودن لرزش گیر برای بالا بردن کیفیت و… اشاره کرد.

سنسور یا چشم الکترونیک که در نزدیک هد تعبیه شده است.(مخصوص جت پرینترهای اتوماتیک) این قطعه کار دیدن محصولات بر روی خط تولید و ارسال فرمان به برد اصلی جت پرینتر برای صدور فرمان چاپ را بر عهده دارد.

کاربرد جت پرینتر دستی

جت پرینتر از قطعات مکانیکی منحصر به فرد ساخته شده و در کارحانه‌های تولیدی مانند صنایع دارویی، صنایع غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع کشاورزی، قطعات خودرو، تولیدی‌ها و کلیه‌ی صنف‌ها کاربرد دارد. البته دستگاه جت پرینتر انواع مختلف دارد که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند.

جت پرینتر دستی (پرتابل) برای چاپ روی محصولاتی استفاده می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را روی نوار نقاله قرار داد. مثل بشکه‌ها، لوله‌ها، کارتن‌های بزرگ و… . در واقع از جت پرینتر‌های دستی در مواردی که امکان کار با نمونه‌های مشابه ثابت آن وجود نداشته باشد، استفاده می‌شود. اما به طور کلی کارکرد جت پرینتر دستی همان چاپ متن، تاریخ انقضاء و تولید، سری محصول، لوگو و بارکد بر روی انواع کالا با جنس‌های مختلف از جمله پلاستیک، فلز، سنگ، چوب، شیشه و.. و یا روی بسته‌بندی‌های مختلف مانند قوطی و… است. نحوه عملکرد جت پرینتر دستی ساده است و می‌توان به راحتی با آن کار کرد. کافی است هد دستگاه را تکان دهید تا مشخصات و اطلاعات محصول روی آن چاپ شود. استفاده از این دستگاه برای کارگاه‌های کوچک مناسب است.

جت پرینترهای دستی خود انواع مختلف دارند که از جمله آن می‌توان به جت پرینترهای دستی با هدHP ، هد Xaar JET 128، هد DOD (درشت نگار) و جت‌پرینتر دستی Big Head (ارتفاع زیاد) اشاره کرد.

جت پرینترهای دستی از پرکاربردترین انواع جت پرینتر هستند که قابلیت چاپ هر اطلاعاتی با هر شکل و فونتی روی هر سطحی را دارند.

نکات خرید جت پرینتر دستی

با توجه به انواع مختلف جت پرینتر دستی باید هنگام خرید بسته به نیازتان نوع مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید. همچنین با توجه به تکنولوژی به کار رفته در مدل قیمت این پرینترها متفاوت است. به عنوان مثال جت پرینترهای دستی HP قیمت ارزان‌تری دارند اما هزینه‌های جانبی آن‌ها از جمله جوهر، کارتریج و تعویض هدرشان زیاد است. بر عکس، پرینترهای دستی پیزو قیمت بالاتر و هزینه‌ی چاپ کمتری دارند در نتیجه از آن‌ها بیشتر برای کارهای نیمه‌ صنعتی استفاده می‌شود. اما به طور کلی قیمت دستگاه‌های جت پرینتر دستی به نسبت نوع ثابت و صنعتی آن ارزان‌تر بوده و شما با کمترین هزینه می‌توانید چاپی اتوماتیک بر روی محصولات خود داشته باشید. به علاوه طبیعی‌ است که نوع ایرانی دستگاه جت پرینتر نسبت به نوع خارجی آن ارزان‌تر باشد. علاوه بر این هنگام خرید جت پرینتر دستی باید به وزن، نوع هد و سایر ویژگی‌های ذکر شده متناسب با نیازتان توجه کنید تا مناسب‌ترین مدل آن را انتخاب و تهیه کنید. همچنین هنگام خرید این دستگاه به گارانتی و خدمات پس از فروش، سبک بودن، طراحی بدنه و حالت آن و مهمتر از همه نحوه‌ی تامین جوهر با کارتریج جت پرینتر دستی توجه کنید تا با مشکل مواجه نشوید. از دیگر عوامل مهم هنگام خرید می‌توان به کیفیت چاپ و ماندگاری آن بر روی محصول و تعداد تیراژ مورد نظر شما اشاره کرد که بسته به آن باید نوع مناسب به خود را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جت پرینتر دستی و خرید آن به وب سایت ویترین نت مراجعه کرده و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *