دستگاه ارده گیری بهترین وسیله برای تولید ارده کنجد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دانه‌های روغنی بسیاری مانند کنجد، بادام زمینی و فندق وجود دارند که می‌توان با گرفتن روغن آن‌ها از خواص بی‌نظیرشان بهره‌مند شد. ارده یکی دیگر از فراورده‌هایی است که از کنجد حاصل می‌گردد و فواید بی‌شماری دارد. مصرف ارده از گذشته مورد توجه بسیاری از افراد بوده و از همان زمان آن را به روش سنتی از کنجد به دست می‌آوردند. با پبشرفت تکنولوژی، امروزه دستگاه ارده گیری این کار را آسان کرده و می‌توان با استفاده از آن عمل ارده گیری از کنجد را به ساده‌ترین شکل انجام داد. پیش از این درباره انواع دستگاه کره گیر و دستگاه کره گیر خانگی توضیح داده‌ایم، در این مطلب دستگاه کره گیری، ویژگی‌ها، نحوه عملکرد و کاربرد آن را معرفی خواهیم کرد.
تفاوت انواع دستگاه‌ کره گیر و ارده گیری اغلب در موتور و میران بازدهی آن‌هاست که بر این اساس می‌توان آن‌ها را به دو نوع دستگاه ارده گیری خانگی و صنعتی دسته‌بندی کرد

دستگاه ارده گیری چیست؟

دستگاه ارده گیری، ارده ساز یا کره گیر از دستگاه‌های عمل آوری مواد غذایی است که برای تهیه ارده و کره از دانه‌‌های روغنی و گیاهی از جمله کنجد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه ارده ساز یکی از پر کاربردترین دستگاه‌هایی است که با قابلیت‌ها و کاربردهای فراوان خود تحول عظیمی در صنایع غذایی به وجود آورده است. قطعات این دستگاه از ورق استیل با کیفیت و ضد زنگ تهیه شده و قابل شست‌وشو است. از مهمترین مزایای دستگاه ارده گیری استفاده‌ی آسان از آن است. استفاده از این دستگاه بدون نیاز به نیروی کار انسانی و به شکل اتوماتیک کلیه عملیات ارده گیری و کره سازی را در کمترین زمان انجام می‌دهد. کارکرد دستگاه ارده ساز کاملا بدون لرزش و صدا بوده و کره و ارده‌ای ارگانیک، خالص با بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

انواع دستگاه ارده ساز

تفاوت انواع دستگاه‌ کره گیر و ارده گیری اغلب در موتور و میران بازدهی آن‌هاست که بر این اساس می‌توان آن‌ها را به دو نوع دستگاه ارده گیری خانگی و صنعتی دسته‌بندی کرد :

دستگاه ارده گیری خانگی با ظرفیت کمتر و قدرت موتور ضعیف‌تر نسبت به نوع صنعتی آن، برای مصارف خانگی، کسب و کارهای کوچک مانند کارگاه‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به قابلیت‌های بسیار دستگاه ارده گیری خانگی، از این دستگاه می‌توان در باشگاه‌های بدنسازی نیز استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه می‌توان از هر ۴۵ کیلو کنجد، ۴۵ کیلو ارده به دست آورد. نوع خانگی دستگاه ارده ساز به صورت رومیزی و در ابعاد کوچک، با جنس بدنه‌ی اتمام استیل و یا نیمه استیل طراحی شده است.

دستگاه ارده گیری صنعتی از انواع ماشین آلات صنایع غذایی است که در ابعاد بزرگتر نسبت به نمونه‌ی قبلی طراحی می‌شود. با توجه به ظرفیت بالای این دستگاه می‌توان ارده را در حجم زیاد تولید کرد. این دستگاه با قدرت بسیار بالا و مصرف پایین انرژی می‌تواند در کمترین زمان حجم زیادی ارده تولید کند. لذا دستگاه ارده ساز صنعتی برای کارخانه‌های بزرگ ارده گیری مناسب است و می‌توانند ارده را به میزان زیاد تولید و بسته‌بندی کنند.

دستگاه ارده گیری یا ارده ساز دستگاهی است که برای تهیه ارده و کره از دانه‌‌های روغنی و گیاهی از جمله کنجد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد دستگاه ارده گیری

انواع دستگاه ارده گیری اغلب از نظر کارکرد شبیه به هم هستند. این دستگاه‌ها با دو برق شهری و صنعتی (تک فاز و سه فاز) کار کرده و بسیار کم مصرف است. کار با دستگاه ارده گیر بسیار آسان است و نیاز به تخصص و مهارت ندارد، لذا همه‌ی افراد می‌توانند با تهیه این دستگاه به سادگی از آن استفاده کنند. مکانیزم کارکرد دستگاه ارده گیری به این صورت است که دو سنگ دایره‌ای و آجدار در آن با سرعت و به صورت چرخشی در دستگاه به حرکت در می‌آیند؛ سنگ بالایی ثابت بوده و سنگ پایینی با سرعت زیاد و فاصله‌ی کم می‌چرخد. کنجد بین این دو سنگ ثابت و چرخان له می‌شود و بدین ترتیب ارده‌ی کنجد تولید می‌گردد. با تنظیم ارتفاع سنگ بالایی دستگاه از طریق دستگیره‌ی فلکه آن، می‌توان میزان زبری و نرمی ارده و کره را تنظیم کرد. علاوه بر این، دستگاه ارده ساز مجهز به سیستم اینورتر برای کنترل سرعت موتور نیز می‌باشد.

برای تهیه ارده از کنجد، ابتدا خاک و سنگ و خاشاک را از کنجد جدا کرده و آن را در آب خیس می‌کنند. پوست کنجد بعد از جذب آب باز می‌شود و می‌توان به راحتی آن را جدا کرد. سپس کنجدها را در حوض آب و نمک قرار می‌دهند تا در اثر ورود و خروج آب پوست آن‌ها کاملا جدا شود. در نهایت آن‌ها را با آب شیرین می‌شویند و پس از بود دادن (اختیاری) داخل دستگاه ارده گیری می‌ریزند تا در اثر فشار ارده از آن جدا شود.

استفاده از دستگاه ارده گیری تنها به تولید ارده از کنجد محدود نمی‌شود؛ بلکه از دستگاه ارده گیر چند کاره می‌توان انواع کره آجیل، کره بادام زمینی، کره فندق و انواع دیگر کره با طعم‌های مختلف و متنوع مانند کره بادام زمینی با پسته را نیز تولید کرد. لذا کاربرد دستگاه ارده گیری علاوه بر تولید ارده، جهت تولید انواع کره از دانه‌های روغنی نیز است. از دیگر کاربردهای دستگاه ارده ساز یا کره گیر می‌توان به تولید انواع شیره گیاهی مانند شیره خرما، شیره انگور، شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل اشاره کرد که به قابلیت‌های این دستگاه افزوده است. با تهیه ارده، شیره و کره از این دستگاه می‌توان از آن‌ها برای تهیه انواع غذاها از جمله بسیاری از غذاهای عربی، صبحانه و عصرانه‌ی سالم استفاده کرد.

خرید دستگاه ارده گیری

اگرچه ارده گیری به روش سنتی نیز امکان‌پذیر است، اما با خرید دستگاه ارده گیری نه تنها سرعت فرایند ارده گیری را افزایش خواهید داد، بلکه محصول نهایی را با کیفیت بالاتری حاصل خواهید کرد. لذا با استفاده از دستگاه ارده گیری (هم نوع خانگی و هم نوع صنعتی آن) می‌توانید به راحتی به کسب و کار خود رونق دهید. برای تهیه ارده‌ای با رنگ روشن، شفاف و غلظت بالا، در خرید دستگاه ارده گیری با بهترین کیفیت، باید دقت لازم را به عمل آورد. کیفیت دستگاه ارده ساز می‌تواند به شدت بر مرغوبیت ارده‌ای که از آن حاصل می‌شود تاثیر بگذارد.

اگر شما نیز برای تولید ارده‌ی مرغوب و با کیفیت در کمترین زمان، به دنبال خرید دستگاه ارده گیر هستید ما وب سایت ویترین نت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مراجعه به وب سایت ویترین نت می‌توانید انواع دستگاه ارده ساز را با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مختلف مشاهده کرده، محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید. با خرید آنلاین دستگاه ارده گیر از این فروشگاه اینترنتی می‌توانید کیفیت کالای خود را تضمین کرده و آن را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصول مورد نظر خود با مشاوران فروشگاه ویترین نت تماس حاصل فرمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *