فر شیرینی پزی خانگی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در گذشته برای پختن نان، کلوچه و شیرینی از تنورها و کوره‌های مخصوص استفاده می‌شد. استفاده از این تنورها مشکلاتی از جمله قابل تنظیم نبودن حرارت و آتش آن را در پی داشت که در برخی موارد کیفیت نان، کلوچه و شیرینی را پایین می‌آورد. برای رفع این مشکلات، انواع فر شیرینی پزی صنعتی جایگزین تنورهای سنتی شده‌اند تا هم عمل پختن نان، انواع شیرینی، کلوچه و کیک را آسان کنند و هم با تنظیم دمای مناسب برای هر یک از آن‌ها، بهترین کیفیت محصول را ارائه دهند. انواع فر قنادی به دو نوع فر گردان قنادی و فر طبقه ای یا ثابت تقسیم می‌شود که در این مطلب قصد داریم یکی از انواع فر قنادی خانگی یا همان فر شیرینی پزی خانگی را به شما معرفی کنیم و در مورد ویژگی‌ها و نحوه عملکرد آن بیشتر توضیح دهیم.

حتما ببینید: لیست قیمت فر قنادی و شیرینی پزی

 در این مطلب قصد داریم یکی از انواع فر قنادی خانگی یا همان فر شیرینی پزی خانگی را به شما معرفی کنیم و در مورد ویژگی‌ها و نحوه عملکرد آن بیشتر توضیح دهیم.

فر شیرینی پزی کوچک خانگی

یکی از مهمترین تجهیزات نانوایی و قنادی که کار پخت کیک و شیرینی را در صنعت شیرینی پزی آسان کرده، فر قنادی است که با نام های “فر کلوچه پزی” و “فر کیک پزی” نیز شناخته می‌شود. این دستگاه با حرارت یکنواخت و تنظیم شده، گرما را به تمام نقاط محصول می‌رساند و آن را با بهترین کیفیت می‌پزد. با این روش پخت، کیک و شیرینی داخل آن خشک نمی‌شود و تازگی و طراوت خود را حفظ می‌کند.
فر شیرینی پزی بسته به سیستم گرمایشی، تعداد قفسه و ظرفیت در میان تجهیزات صنایع غذایی به انواع مختلف صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می‌شود که معمولا نوع خانگی آن بیشتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. امروزه اغلب افراد، به ویژه کسانی که به پختن کیک و شیرینی علاقه‌مند هستند، از فر شیرینی پزی خانگی استفاده می‌کنند. فر شیرینی پزی کوچک خانگی برای مصارف خانگی بسیار مناسب بوده و علاوه بر کیک، برای پخت کلوچه و انواع شیرینی، نان و بیسکویت خانگی مناسب است. اما این فرها علاوه بر مصرف خانگی، در قنادی‌ها و کارگاه‌های شیرینی پزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از فرهای شیرینی پزی خانگی می‌توان انواع شیرینی، کیک، نان و حتی فینگر فود و پیتزا را به مقدار انبوه، با سرعت بیشتر و کیفیت و دقت بالاتر تولید کنید.

با استفاده از فرهای شیرینی پزی خانگی می‌توان انواع شیرینی، کیک، نان و حتی فینگر فود و پیتزا را به مقدار انبوه، با سرعت بیشتر و کیفیت و دقت بالاتر تولید کنید.

مشخصات فر شیرینی پزی خانگی

با توجه به مدل‌های مختلف فر شیرینی پزی، می‌توان از مشخصات و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه نام برد. یکی از مهمترین تفاوت‌های فرهای شیرینی پزی خانگی در “تعداد دیس‌ها و سینی‌های” آن‌هاست. این دستگاه معمولا با ظرفیت‌های ۴، ۶ و ۸ دیس ساخته می‌شود که البته در برخی موارد می‌توان تعداد آن‌ها را بر اساس سفارش مشتری افزایش داد.
سیستم گردش هوا موجود در دستگاه، حرارت را به خوبی در تمام طبقات فر به طور یکسان می‌گرداند و منجر به پخت هم زمان و یکسان در تمامی طبقات می‌گردد. وجود فن چرخش هوا به همراه عایق حرارت پشم شیشه در آن، به افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی و استهلاک دستگاه کمک می‌کند. چند جداره بودن این دستگاه هیچ گونه حرارتی به اطراف دستگاه منتقل نمی‌کند و تمام گرمای تولید شده توسط دستگاه، برای پخت مواد داخل آن باقی می‌ماند. فرهای شیرینی پزی در مدل‌های ایستاده، پایه‌دار (با پایه‌ی استیل) و چرخ‌دار (برای جابه‌جایی راحت آن) با درب شیشه‌ای مقاوم و ضد حرارت برای مشاهده‌ی داخل آن طراحی شده‌اند. در ساخت بدنه‌ی داخلی دستگاه از ورق گالوانیزه و بدنه‌ی خارجی آن از استیل ضد خش استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های فرهای قنادی خانگی، امکان شست‌وشوی آسان آن‌هاست. با توجه به جنس ضد زنگ بدنه‌ی داخلی و خارجی دستگاه، می‌توان آن‌ها را به راحتی شست و تمیز کرد. زمان سنج دستگاه برای پخت محصول، بر حسب دقیقه طراحی شده است که پایان پخت را نیز از طریق آژیر اعلام می‌کند.

فر مناسب برای شیرینی پزی

اگرچه عملکرد تمام فرهای قنادی و شیرینی پزی تقریبا مشابه است، اما می‌توان آن‌ها را با توجه به برخی شرایط دسته‌بندی کرد؛ به عنوان مثال، نوع گرمایش این نوع فرها (البته معمولا نوع صنعتی آن‌ها) به دو صورت مداوم و یا دوره‌ای با ساختارهای ساکن (فر ثابت)، کشویی، حامل و چرخشی (فر گردان) است. هنگام تهیه این فرها باید به روش گرمایشی آن نیز توجه کرد. با توجه به سوخت جامد، مایع، گاز و یا برقی بودن این دستگاه‌ها، مناسب‌ترین نوع را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. تعداد قفسه‌های فر شیرینی پزی خانگی نیز با هم متفاوت است. هنگام خرید دستگاه شیرینی پزی حتما به تعداد سینی‌ها، قفسه‌ها و طبقه‌های آن توجه کنید و بسته به نیازتان نوع تک طبقه و یا چند طبقه را انتخاب کنید. با انتخاب مناسب‌ترین نوع فر شیرینی پزی، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید بیشترین استفاده را از این دستگاه داشته باشید.

 با انتخاب مناسب‌ترین نوع فر شیرینی پزی، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید بیشترین استفاده را از این دستگاه داشته باشید.

نحوه عملکرد فر شیرینی پزی خانگی

این دستگاه‌ها با سیستم یکپارچه حرارت غیر مستقیم، در زمان تعیین شده، عمل پخت کیک و شیرینی را انجام می‌دهد. دمای پخت فر شیرینی پزی خانگی بین ۳۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد است و با پنل حرارتی موجود در آن می‌توان سیستم گرمایی و حرارت آن را کنترل کرد. سیستم عملکرد این دستگا‌ها نیز به دو روش گازی و برقی صورت می‌گیرد. طرز کار فر شیرینی پزی خانگی نیز بسیار آسان است؛ پس از اطمینان از وصل بودن برق و گاز به دستگاه، آن را با استفاده از دکمه روشن کنید تا بنرهای دستگاه بعد از روشن شدن، داغ شوند. سپس دمای مناسب و مورد نظر خود را از طریق نمایشگر دیجیتال یا همان ترموستات وارد کنید و تایمر فر را بر اساس زمان پخت مواد داخل آن تنظیم کنید. دستگاه شیرینی پزی خانگی با عایق‌بندی بسیاز عالی پشم شیشه‌ای، بدون هدر دادن گرما، بر اساس دمای تنظیم شده داغ شده و مواد مورد نظر شما را می‌پزد. در انتهای کار و پس از پخته شدن مواد داخل آن، به مدت ۱۰ دقیقه فن سیرکولیشن دستگاه را روشن کنید تا خنک شود.

تهیه این دستگاه می‌تواند به راه اندازی و رونق کسب‌وکار کوچک شما کمک کند. اگر شما نیز به دنبال محصولی با کیفیت هستید، کافی است به وب سایت ویترین نت مراجعه کرده، انواع مدل‌های فر قنادی را مشاهده کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع فر قنادی و شیرینی پزی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *